Tehnic

DRUMUL SPRE PRINT4ALL 2022.

• Bookmarks: 142


Digitalizarea, durabilitatea, inovarea, oamenii: acestea sunt valorile fundamentale ale viitoarei industrii pe care o au diferiți reprezentanți ai lanțului de aprovizionare
convenit și aceasta va fi baza expoziției și programului de formare Print4All, în perioada 3-6 mai 2022 la Fiera Milano
Evenimentul de două zile “Viitorul la serviciul uman”, la care au participat luna trecuta la teatrul din Milano ,unde, peste 150 de operatori din sală și 700 conectați prin streaming, a pus accentul pe sustenabilitate și rolul oamenilor în lumea imprimării, evidențiind sensibilitatea, nevoile și potențialul, care vor fi apoi în centrul expoziției și programului de formare Prin4All 2022.
Schimbarea în curs, accelerată indirect de pandemie, trebuie abordată de toate părțile interesate din lanțul de aprovizionare, concentrându-se pe valori – sustenabilitate și oameni – pe care consumatorii le consideră acum decisive în procesul de achiziție.
Această evoluție trebuie monitorizată și gestionată cu o nouă logică de colaborare și un dialog continuu. Disponibilitatea celor două asociații de a coopera a condus la crearea unei mese rotunde și a unui acord de export pentru a ghida producătorii, asociațiile și furnizorii de servicii de pe cele două piețe către o abordare unică a redresării.
În mai puțin de cinci ani, digitalizarea va avea un impact major asupra modului în care ne desfabricăm afacerile și producem, înlocuind sarcinile de rutină și îmbunătățind inteligența și inventivitatea umană. Odată cu dezvoltarea industriei 4.0, vom crește de la cele 35 de miliarde actuale la 75 de miliarde de dispozitive în rețea.

Acest lucru nu înseamnă că numărul de resurse utilizate în acest sector se va schimba, dar modul în care acestea lucrează va trebui să se schimbe. A face față provocării digitalizării înseamnă instruirea oamenilor pentru a lucra

mai mult să fie orice limite fizice sau temporale. Mașinile vor fi conectate și interogabile 24/7; un avantaj competitiv și productiv extraordinar dacă suntem pregătiți pentru asta.
În acest moment, Italia are posibilitatea de a deveni un jucător principal în schimbare, dar pentru a face acest lucru trebuie să adopte modelul său, care nu poate fi – din cauza caracteristicilor noastre culturale – nici modelul american (extrem de competitiv), nici modelul chinez (foarte de sus în jos). Avem nevoie de o abordare italiană a inovării, orientată către o participare mai largă a tuturor părților interesate din lanțul de aprovizionare la schimbările cu care ne confruntăm.
Împreună cu digitalizarea, sustenabilitatea este cea mai mare schimbare care trebuie monitorizată, deoarece afectează toate nivelurile lanțului de aprovizionare, de la producător la consumatorul final. Aceasta este o provocare urgentă, deoarece responsabilitatea corporativă devine din ce în ce mai mult o pârghie de credibilitate pentru părțile interesate, în special pentru investitori.
Consumatorii de astăzi sunt, de asemenea, din ce în ce mai conștienți: potrivit datelor Ipsos, în 10 ani numărul consumatorilor care sunt conștienți de sustenabilitate a crescut de la 7% la 39%, dar există, de asemenea, o mai mare sensibilitate și angajament în rândul persoanelor fizice în căutarea tot mai mare a practicilor “virtuoase”.
Atingerea obiectivelor de sustenabilitate – care nu mai este doar despre impactul asupra mediului, ci se extinde la conceptul de bunăstare și incluziune a diversității – necesită o colaborare constantă între diferiții participanți la lanțul de aprovizionare, dar și între concurenți. Modelul individului va trebui să se intersecteze cu munca altora.
Lumea ambalajelor poate și trebuie să urmărească să fie din ce în ce mai sustenabilă – în Italia aceasta reprezintă în prezent 211,2 kg/cap de locuitor, față de o medie europeană de 174,6 kg/cap de locuitor – dar, în același timp, este ceea ce ilustrează cel mai bine angajamentul durabil al companiilor noastre, având în vedere că rata de reciclare în Italia este de 66,3%, plasându-ne pe locul al treilea printre cele mai virtuoase țări din Europa (sursa: Eurostat).
Viziunile și eforturile tuturor părților interesate din lanțul de aprovizionare tipografică au fost prezentate în diferite mese rotunde pe parcursul celor două zile ale viitoarei fabrici. Producătorii, proprietarii de mărci, retailerii și imprimantele au luat parte la o serie de discuții.
Care este rolul producătorilor de mașini în acest mediu complex? Scenariile tehnologice schimbă modul în care facem industrie.
Digitalizarea revoluționează modul în care facem industria, avem nevoie de o abordare mentală diferită, de investiții continue în cercetare și dezvoltare, dar și de o tendință spre inovare deschisă. Mașinile de conectare nu numai că stimulează eficiența, dar schimbă și modul în care producem și vindem. Servitizarea și posibilitatea hibridizării transformă relația cu clientul într-o conexiune continuă și reciprocă, în care feedback-ul este esențial pentru a crea soluții noi și din ce în ce mai personalizate și în care întreținerea face parte din pachetul de vânzări de bază.
În ceea ce privește sustenabilitatea, niciun răspuns unic nu este absolut și valabil pentru toată lumea, este o chestiune de echilibrare a nevoilor de producție, de optimizare a resurselor și de economisire a energiei.
 Aceasta este singura modalitate de a transforma industria într-un ecosistem de învățare virtuos, în care sunt combinate avantajele materialelor ecologice, ale tehnologiilor cu impact redus, cum ar fi tehnologiile bazate pe apă, și ale practicilor virtuoase.
De asemenea, potrivit proprietarilor de brand, inovația fără sustenabilitate nu poate exista. Cu toate acestea, un mit trebuie spulberat dacă vrem să facem alegeri în cunoștință de cauză:
costul durabilității nu poate fi transferat consumatorului, care nu este pregătit să îl accepte deloc. Așadar, pentru branduri, sustenabilitatea este în primul rând o alegere legată de propria identitate, un fel de cod de etică pe care îl adoptă, știind că consumatorii și investitorii de astăzi resping din ce în ce mai mult ideea unei companii care vinde un produs fără a calcula consecințele.
Din acest motiv, eforturile se concentrează masiv asupra sfârșitului ciclului de viață, asupra posibilității de a avea ambalaje 100% reciclabile, de a dezvolta noi utilizări creative pentru deșeuri, cum ar fi celuloza derivată din fasole, de a propune noi ambalaje care, în timp ce integrează diferite materiale, facilitează reciclarea și, prin urmare, eliminarea corectă.
Sustenabilitatea este, de asemenea, o valoare de afaceri pentru comercianții cu amănuntul, o alegere care, în special în sectorul comerțului cu amănuntul la scară largă, ia forma unei contribuții concrete la reciclarea ambalajelor, dar se extinde și la căutarea de noi ambalaje.
Pe de altă parte, imprimantele abordează sustenabilitatea concentrându-se pe două elemente: metoda de producție, și anume tipul de cerneluri, dar și reducerea apei necesare spălării și a materialelor pe care le folosesc pentru personalizarea lor. Problema eliminării adecvate și a gestionării la sfârșitul ciclului de viață este esențială.
Cum se propune un produs reciclabil? Prin lucrul cu hârtie și cerneluri, reducerea numărului de pasaje de mașini pentru finisare și orientarea concretă a clienților către o alegere durabilă. Conceptul de depozitare este, de asemenea, în schimbare și salută tehnologiile de optimizare a cantităților produse.
În cele din urmă, pentru a înțelege dacă industria lor este cu adevărat durabilă, imprimantele sugerează cel puțin măsurarea valorii durabilității materiilor prime.

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
42 views
bookmark icon

Write a comment...