Default

Echipamente în funcţie de necesităţi

• Bookmarks: 18413


Să luăm în discuţie următorul scenariu. Avem nevoie pentru birou de o imprimantă/multifuncţională ieftină, inkjet sau laser. Trebuie să facem o listă cu posibile variante pe care să o prezentăm superiorilor, pentru a fi aprobat un echipament din listă. Nimic mai simplu, nu?

Primul lucru pe care îl facem este să întrebăm fiecare om din companie cam câte pagini listează lunar. Asta pentru a putea face o însumare a listărilor din fiecare lună şi a ne putea decide cu privire la ce tip de tehnologie de printare se potriveşte cel mai bine. Apoi, aflăm dacă este nevoie de scaner şi fax. Dacă răspunsul este negativ, am scăpat de o altă alegere: imprimantă versus multifuncţională. Apoi, continuăm investigaţia. Avem nevoie de cititor de carduri şi de port PictBridge? Vom folosi echipamentul şi pentru tipărirea de fotografii? Cam lungă lista de întrebări, nu? Pentru ce toate acestea? Pentru a minimaliza costurile. 

Pentru că este absurd să cumpărăm ceva de care nu avem nevoie. Principiul „cumpărăm ce este mai scump pentru că sigur face faţă la tot ceea ce vrem” este real, dar este un pic tras de păr. Poate nu avem nevoie ca imprimanta să tipărească un document doar după ce este tastată parola, folosind panoul de control al echipamentului. Sau poate că nu vrem să cumpărăm ceva care să poată fi conectat prin toate variantele posibile. Toate acestea înseamnă o economisire destul de importantă a bugetului. Toate caracteristicile speciale costă chiar mai mult decât ne-am aştepta. De aceea, voi face o scurtă analiză a echipamentelor preferate de un anumit public ţintă în funcţie de necesităţile acestuia. Mă voi limita doar la segmentul de echipamente destinate SOHO.

Şcolar

Tehnologie recomandată: inkjet.

În principiu, acestei categorii de utilizatori i se potrivesc cel mai bine multifuncţionalele pentru că, pe lângă tipărirea referatelor, va fi întotdeauna nevoie de scanări de documente, copiere de cursuri. Mai mult, tinerii au ajuns să realizeze faptul că, în acest moment, calitatea tehnologiei inkjet, mai exact a echipamentelor de tipărire destinate consumatorilor, este cel puţin egală cu cea întâlnită în cadrul laboratoarelor foto. Iar preţul de tipărire este aproximativ acelaşi. Aşa că, nu rare sunt cazurile în care imprimante sau multifuncţionale photo sunt folosite pentru tipărirea instantaneelor.

De aceea este bine ca echipamentul ales să deţină un cititor de carduri, un port PictBridge şi o tavă foto dedicată pentru formatul 10×15. Nu este nevoie de achiziţionarea unei imprimante/AIO care să deţină port Ethernet. Este suficientă conectarea prin USB, chiar dacă în casa respectivă se află două calculatoare, sau mai multe. Dacă acestea sunt legate în reţea, atunci dispozitivul poate fi partajat de toţi membrii printr-un simplu share. Procedeul nu durează deloc mult, iar singurul neajuns este acela că PC-ul la care este conectat echipamentul de listare trebuie să fie în permanenţă pornit.

Student

Tehnologie recomandată: laser

Stundenţii tind să tipărească mult mai multe pagini decât şcolarii. De aceea, este recomandată achiziţionarea unei imprimante laser entry level, de maximum 150 de euro. Costurile de întreţinere nu sunt mari, iar un toner nou nu este foarte scump. Capacitatea unuia ar trebui să fie suficient pentru mai mult de o lună. Şi aici este nevoie de scaner. Însă, este de preferat achiziţionarea unuia dedicat. Scanerele multifuncţionalelor au de obicei o rezoluţie de scanare
maximă de 600 dpi. Nu te lăsa păcălit de cifrele imense din specificaţiile tehnice.

Producătorii tind să folosească rezoluţia interpolată ca mijloc de promovare, în dauna cele mai mult ori o rezoluţie mai mult decât suficientă, însă vor fi şi cazuri în care vei dori să poţi să scanezi la 1.200 sau 2.400 dpi. Mai mult decât atât, atunci când îţi cumperi un scaner dedicat, poţi opta fie pentru un echipament fără niciun fel de programe adiţionale prezente în pachet, pentru a minimaliza costurile, fie poţi alege un model care să includă un program pentru editare, OCR-izare etc.

Companii foarte mici, cu maximum doi angajaţi

Tehnologie recomandată: laser
Inevitabil, într-o asemenea structură este necesară o multifuncţională laser cu fax. Nu este neapărată nevoie de achiziţionarea unui model color, cu toate că este recomandat. Nu se ştie niciodată când ai nevoie să tipăreşti documente color. Nu o să insist asupra faptului că este necesar un echipament destul de rapid, cu un gamut extins de culori. Calitatea este importantă
atunci când ai o întâlnire şi te duci să prezinţi un plan unui viitor client. Output-ul trebuie să fie cel puţin bun, pentru a putea face o impresie care să conteze. Toate acestea sunt evidente.
Însă, în umbră stă sistemul de conectare la calculator. Normal ar fi să alegi un model care să se poată conecta default la reţea. Astfel, echipamentul va putea să fie folosit de toţi membrii companiei. Însă, această abordare induce şi un preţ ridicat al echipamentului. Totuşi există o alternativă: o multifuncţională laser monocrom care se poate conecta doar prin portul USB şi un print server. Aceste mici dispozitive permit partajarea echipamentelor în reţea. Interfaţa de configurare nu este deloc complicată, iar folosirea este intuitivă.
Este de precizat faptul că nu toate print serverele permit scanarea de documente în reţea, de aceea trebuie citite bine specificaţiile înainte de achiziţionare. Preţurile sunt relativ mici, pornesc de la 100 de lei şi ajung la 250 de lei. Există şi variante WiFi pentru cei care doresc să se conecteze la imprimantă wireless, însă preţul de achiziţie este puţin mai mare. Această variantă se dovedeşte a fi o soluţie perfectă pentru cei care încep o afacere şi au doi angajaţi. Aşa că, un pas firesc pentru un astfel de scenariu este cumpărarea unui echipament cu conectare pe USB. Apoi, când se va mări numărul angajaţilor, un print server poate fi o soluţie. Astfel, se reuşeşte minimalizarea primei investiţii.

Companii mici, cu maximum zece angajaţi

Tehnologie recomandată: laser
Nu rentează achiziţionarea unei multifuncţionale doar cu conectare pe USB. Este necesar un modul Ethernet. Conectarea wireless este opţională, existând print servere realizate atât de producătorii echipamentelor de tipărire, cât şi de terţi. Ultimii au preţuri ceva mai mici, dar nu poţi fi sigur 100% că nu vei avea probleme cu compatibilitatea.

Similar Posts:

18 recommended
comments icon0 comments
0 notes
413 views
bookmark icon

Write a comment...