“Exclusivitatea nu constituie neapărat un avantaj, ci o poliță de asigurare pentru investiții”
Melinda Tőrők este managing partner în cadrul companiei Multitech România, distribuitor de sisteme profesionale laser și echipamente auxiliare pentru marcarea, gravura și tăierea unei game bogate de materiale. Firma este prezentă în rețele de socializare și micro-blogging, considerându-le a fi o platformă de promovare ideală. De asemenea, are 100 de clipuri postate pe YouTube, pentru a familiariza publicul cu produsele vândute.
Care sunt echipamentele destinate gravurii care se vând cel mai bine: sistemele bazate pe laser sau cele bazate pe gravura mecanică?
Echipamentele laser sunt cele mai populare din portofoliul nostru. Încă de la început, compania noastră a pus accent pe comercializarea sistemelor laser. Încurajăm clienții să investească în tehnologii noi de prelucrare, cum ar fi, de exemplu, echipamentele laser de tăiere, marcare sau gravură CO2, pe bază de cristal Nd:Yag sau Nd:YVO4, pe bază de fibră și chiar de UV, pentru aplicații speciale. Sistemele pot fi de tip “galvo” sau “flatbed”.
Puneți la dispoziția clienților sisteme de plată proprii sau aceștia recurg la sisteme de finanțare externe (leasing, rate, credite bancare etc.)?
Până anul trecut, clienții au cumpărat doar prin sisteme de finanțare externe, prin diverse companii din sistemul bancar. Începând cu 2010, le oferim și posibilitatea de plată eșalonată in-house, însă pe perioade relativ scurte (3-6 luni). Avem și proiecte de succes sponsorizate prin fonduri europene, dar și proiecte lansate de Guvernul României – Fondurile Minimis. Pe partea de industrie, de exemplu, în industria auto, companiile dispun de capitalul necesar, însă, făcând investiții mari, acestea necesită termene de plată și de livrare speciale.
Dețineți exclusivitate asupra vreunei categorii de echipamente vândute? Mai este în ziua de azi exclusivitatea o miză importantă pentru distribuitor?
Deținem exclusivitate pentru majoritatea produselor comercializate. Aceasta este o condiție pe care compania noastră o impune producătorului. Pentru unele echipamente pe care le comercializăm în țări precum Ungaria, Ucraina, Republica Moldova și Bulgaria, nu avem exclusivitate. Exclusivitatea nu constituie neapărat un avantaj, ci o poliță de asigurare pentru investițiile și eforturile depuse în promovarea produselor.
“Pe Facebook postăm articole, prezentări video interesante, dar și aplicații și proiecte de success. De asemenea, site-urile de socializare Facebook și Twitter ne permit să purtăm un dialog activ cu clienții și partenerii noștri. YouTube reprezintă un alt canal de comunicare cu potențialii clienți. Cele peste 100 de clipuri video postate familiarizează publicul cu echipamentele vândute de noi.”
Practicați și operațiuni de service pentru clienții dumneavoastră? Dacă da, care sunt cele mai frecvente?
Compania noastră oferă soluții la cheie clienților: instructaj, suport post-vânzare și service pentru întreaga gamă de echipamente laser. Avem un departament de service specializat, iar tehnicienii noștri participă la cursuri intensive de specializare organizate de producători. Cele mai multe contracte de service le avem în industria auto, unde sunt necesare mentenanța riguroasă a sistemelor și intervenția rapidă în cazul unui defect semnalat.
Am observat pe site-ul firmei dumneavoastră că este conectată la două rețele de socializare. Care sunt avantajele prezenței companiei pe aceste platforme virtuale? Aveți un contact susținut cu utilizatorii?
Suntem deschiși spre tot ce înseamnă new media. Pe Facebook postăm articole, prezentări video interesante, dar și aplicații și proiecte de success. De asemenea, site-urile de socializare Facebook și Twitter ne permit să purtăm un dialog activ cu clienții și partenerii noștri. YouTube reprezintă un alt canal de comunicare cu potențialii clienți. Cele peste 100 de clipuri video postate familiarizează publicul cu echipamentele vândute de noi.
Aveți și alte metode de a vă asigura vizibilitatea pe piață?
Începând cu 2010, compania noastră susține și promovează echipa de hochei Corona Brașov Fenestela 68. Ne-am propus să atragem atenția asupra importanței sportului, a exercițiului fizic și a unui stil de viață sănătos. Logo-ul nostru se regăsește la evenimentele desfășurate de echipă și pe afișele oficiale ale acesteia, pe patinoarul din Brașov, precum și pe echipamentul de iarnă. Pe echipamentul de joc nu apare, deocamdată, numele firmei noastre, întrucât am început sponsorizarea echipei după debutul sezonului.