Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/parisresidence/print-romania.ro/wp-content/themes/times/functions.php on line 7609
Există profit după campania electorală? – Print Romania
Analiza

Există profit după campania electorală?

• Bookmarks: 25 • Comments: 4466


Este, din nou, campanie electorală. Este, din nou, vervă în zona comunicării. Deși campania electorală pentru alegerile locale este mai degrabă apatică la nivel de mesaj, provoacă totuși ceva agitație în rândul furnizorilor de servicii, animați de mizele financiare puse în joc, dar, mai ales, de cele mai puțin vizibile.

Campania electorală pentru alegerile locale se apropie de jumătatea intervalului de desfășurare. Ceva mai lipsită de miză la nivel de competiție între candidați decât în alți ani, rezultatele fiind în mare parte deja știute, grație cifrelor categorice punctate de sondajele de opinie, campania electorală deschide totuși oportunități lucrative sau creează aparența acestora, prin angrenajul masiv de comunicare pe care-l pune în mișcare.

La începutul acestui an, companii redutabile din producția publicitară încercau să-și facă dreptate în curțile de judecată, în urma pagubelor cu care se aleseseră de pe urma sumelor neîncasate de la formațiunile politice pentru care lucraseră în campania electorală din 2008.

Executarea silită a fost soluția ultimă prin care companiile în cauză și-au recuperat parțial sau integral pagubele generate de partidele care nu și-au mai onorat obligațiile de plată pentru serviciile contractate. Implicarea în contracte derivate din campania electorală este pe cât de tentantă, pe atât de purtătoare de riscuri. Tentația este dificil de înfrânat, căci, de regulă, se pun în discuție volume de producție ce depășesc media obișnuită de lucru a unei firme de producție publicitară, mai cu seamă în intervalul recent, văduvit de investițiile masive în comunicare specifice anilor pre recesionari. Dincolo de partea beneficiilor vizibile, transpuse în încasări ce pot securiza măcar temporar compania furnizor, cu atât mai mult cu cât perspectiva anotimpului cald este, de ceva vreme, una asociată încetinirii fluxului de lucru, rămân bine ascunse în umbră, beneficiile mai puțin știute. Înțelegerile dintre furnizorii de servicii necesare campaniei electorale depășesc, nu în puține cazuri, clasica formulă contractuală prin care clientul, respectiv formațiunea politică, se angajează să plătească, la teremenul convenit, suma de bani negociată în schimbul unor servicii clar stipulate.

2012 redeschide, așadar, poarta colaborărilor între furnizorii de servicii și reprezentanții formațiunilor politice angrenate în procesul electoral. Miza nu s-a creat ad hoc, campania electorală fiind un punct bine bifat în strategiile anticipative ale companiilor din industria publicitară interesate să se implice în acest proces.

Există investiții gândite din timp, materializate în echipamente și stocuri de materiale și produse ce-și așteaptă nerăbdătoare amortizările, prin concretizarea proiectelor cu temă electorală.

Există profituri anticipate și planuri de creștere ce nu țin doar de beneficiile momentului prezent, ci și de orizontul următorilor patru ani, în care se investesc deja așteptări ce nu mai țin neapărat de contextul economic sau performanța reală, ci de influențele lucrative insidioase ale politicului.

Similar Posts:

25 recommended
comments icon4 comments
4 notes
466 views
bookmark icon

0 thoughts on “Există profit după campania electorală?

    Write a comment...