Analiza

Fațada spaniolă a magazinului Unirea

• Bookmarks: 2155


Fațada Aripii Călărași a magazinului Unirea din București, care și-a expus gradul de degradare în momentul îndepărtării vechilor mesh-uri, a fost modernizată cu suma de 2,5 milioane de euro de către Inditex, concernul care deține 7 branduri renumite la nivel mondial, printre care se numără Zara și Bershka.

Fațada Aripii Călărași a magazinului Unirea a fost multă vreme acoperită de mesh-uri. În aprilie, anul acesta, mesh-urile au fost date jos și au dezvăluit geamuri prăfuite și pereți murdari. Au existat speculații că fațada va fi acoperită de un singur mesh gigantic care să facă reclamă unui singur brand, dar s-a dovedit că cei din conducerea de administrație a magazinului Unirea și-au propus lucruri mai ambițioase.

Din aprilie până în septembrie fațada Aripii Călărași a fost supusă unor lucrări de renovare, pregătind o lansare de proporții. Pe data de 6 septembrie 2010, s-a deschis în incinta Unirea Shopping Center din București un magazin Bershka, deținut de concernul spaniol Inditex, pentru care investițiile totale au ajuns la suma de 3.5 milioane euro. Se pare că este cel mai mare magazin Bershka din Europa, spațiul mediu ocupat în alte locații de pe continent fiind de 600 mp. Spațiul de amplasare al magazinului Bershka din incinta magazinului Unirea ocupă în total aproape 1200mp și este structurat pe două niveluri, parter și etajul I. La parter, Bershka a preluat o suprafaţă de 300 mp, după retragerea parfumeriei Ina Center, iar la etajul I, 850 mp, în aripa Călăraşi. Spaţiul de la etaj fusese ocupat de aproximativ 20 de chiriaşi, care au fost relocaţi în alte spaţii goale din magazin, conform declarațiilor reprezentanţilor Unirea Shopping Center.

Managerii grupului spaniol Inditex împreună cu cei ai magazinului Unirea s-au înțeles să refacă fațada Aripii Călărași, alocând 1,5 milioane de euro, adică 43% din suma totală investită. Suprafața refăcută a fost de 2000 mp, reprezentând un sfert din întreaga fațadă Unirea Shopping Center. Fațada nu a fost refăcută doar în dreptul noului magazin Bershka, ci și în dreptul altor chiriași, plasați între Zara și McDonald’s.

Nu este singurul proiect de refacere a fațadei magazinului Unirea care se realizează în colaborare cu Inditex. O operațiune similară a avut loc pentru deschiderea magazinului Zara în 2009. Bugetul alocat pentru refacerea fațadei magazinului a fost de 1 milion de euro, reprezentând un procent de 10% din suma totală investită care a atins valoarea de 10 milioane de euro. Suprafața închiriată de Zara în Magazinul Unirea a fost de 6000mp, fiind al treilea magazin ca mărime din București (după magazinele Zara din Plaza România și Băneasa Shopping City).

Până acum, Inditex a investit în refacerea fațadei magazinului Unirea 2,5 milioane de euro într-o perioadă de numai doi ani. Practic, aceasta este suma echivalentă cu chiria pe doi ani pe care concernul ar trebui să o plătească pentru cele două magazine (Bershka și Zara). Cu siguranță că au existat discounturi stimulative acordate de managementul Unirea, dar au existat și alte avantaje comerciale consistente pentru Inditex, dacă a acceptat să cheltuiască o asemenea sumă. Având în vedere faptul că Magazinul Unirea din București, conform statisticilor, este cel mai vizitat centru comercial din țară, Inditex probabil că a mizat pe o recuperare rapidă a investiției din vânzările înregistrate. Pentru spanioli, renovarea fațadei trebuie să constituie o afacere profitabilă dacă după experiența investiției la fațada ce găzduiește brandul Zara, la numai un an diferență, aceștia au mărit suma investită în fațadă pentru lansarea Bershka cu 50%.

Însă, dincolo de bani, Inditex câștigă prestigiu. În inima Bucureștiului, aproape de kilometrul 0, semnele uriașe Zara și Berska atrag inevitabil privirile trecătorilor. Cine a avut mai mult de câștigat, Unirea Shopping Center sau Inditex? Din punct de vedere financiar, este greu de estimat, având în vedere faptul că nu sunt cunoscute toate avantajele pe care le-a dobândit concernul spaniol odată cu realizarea investițiilor în magazinul Unirea. Dar, la capitolul imagine, Inditex a câștigat fără nici un dubiu, iar magazinul Unirea s-a supus cuminte asaltului spaniol, mai bine de o treime din întreaga fațadă Unirea purtând însemnele Inditex.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
155 views
bookmark icon

Write a comment...