Faptul ca am avut de-a face cu bugete mai mici nu a însemnat mai puțină muncă în departamentul de design.
După o experiență îndelungată în cinematografie, Simona Valentin ocupă o funcție destul de rar întâlnită în cadrul unei companii de producție publicitară: art director.
Sunteţi art director într-o firmă de producţie publicitară. Cât din responsabilităţile curente coincide cu ceea ce face un art director într-o agenţie de publicitate şi cât reprezintă atribuţii specifice acestui domeniu tehnic?
Aș spune, bazîndu-mă pe experiența mea în acest post, că sunt anumite deosebiri. Spre exemplu, în cadrul Trusteam avem proiecte de care ne ocupam pornind de la conceptul inițial până la realizarea finală, inclusiv partea de creație și design.
Ca mijloace de vizualizare conceptuala și de design, folosim simulările 2D și 3D, precum și procedee de animație pentru proiecte de dinamică în iluminare sau alte proiecte care necesită acest tip de prezentare. Produsul final reflectă întocmai simularile oferite clientului, lucru probat de comparațiile „before/after” între acestea și pozele finale ale proiectului.
Care au fost împrejurările care v-au adus în echipa Trusteam?
Colaborarea mea cu Trusteam în funcția actuală a început în 2006. Cu toate acestea, ne cunoșteam din 2004 prin intermediul postului pe care îl ocupam anterior: cel de set designer/asistent art director în cadrul unei companii de producție cinematografică. Ca reprezentant al departamentului de creație, am colaborat în acea perioadă cu Trusteam în formula client-furnizor în cadrul mai multor proiecte de design de decoruri pentru industria cinematografică. Cred că experiența comună și comunicarea foarte bună din acea perioadă au condus la continuarea colaborarii noastre ulterioare în formula actuală.
Cum credeţi că a influenţat recesiunea capitalul de creativitate al clienţilor? V-au uşurat munca restrângerile financiare sau cerinţele au devenit mai complicate?
În ciuda faptului că suntem într-un an de recesiune economică, dorința clienților de a realiza proiecte foarte interesante a fost la fel de solicitantă ca în anii anteriori. Faptul ca am avut de-a face cu bugete mult diminuate față de alți ani, nu a însemnat mai puțină muncă în departamentul de design. Provocarea a fost și este mult mai mare anul acesta, în găsirea unor soluții creative de realizare a acelorași proiecte frumoase, care să ne reprezinte cu succes atât pe noi, cât mai ales pe clienții noștri.
Având în vedere că 2009 se apropie de sfârşit, puteţi menţiona care este cel mai memorabil proiect de signalistică al anului?
Între proiectele acestui an la care am participat, se distinge unul de mai mare anvergură și la care ne-a facut deosebită plăcere să contribuim: Serbările Timișoreana. Proiectul a fost dezvoltat din punct de vedere design și proiectare până la realizarea propriu zisă de către Trusteam, pornind de la conceptul care reflectă trei secole de istorie ale brandului, dezvoltat de agenția de publicitate Mercury 360 Communications. Logistica a ocupat 4 TIR-uri, a fost montată si demontată în 10 orașe, de-a lungul a 2 luni și a constat într-un număr de 12 terase de bere al caror aspect preia forma butoaielor de bere decorate potrivit fiecărei perioade istorice. Alături de acestea, decorul cuprindea un tunel expozițional, mai multe terase de vânzare și puncte interactive pentru diferite activități, decorate și gândite în spiritul istoriei brandului Timișoreana.
0 thoughts on “Faptul ca am avut de-a face cu bugete mai mici nu a însemnat mai puțină muncă în departamentul de design.”