Default

Geko a vândut mai mult de zece utilaje Mimaki

• Bookmarks: 22447


Geko Comerţ este o companie prezentă de opt ani pe piaţă, în momentul de faţă având ca obiect principal de activitate comercializarea utilajelor profesionale pentru print digital Mimaki, consumabile pentru acestea şi multe alte brand-uri. Pe lângă această activitate, firma oferă şi materiale pentru print digital. Pentru a afla cum a fost acest an pentru Geko am stat de vorbă cu Lazăr Panov, General Manager al companiei.

Cum a decurs acest an pentru firmă din punct de vedere al comenzilor şi al încasărilor?
Lazăr Panov: Deşi anul acesta a decurs sub umbra crizei financiare, noi am reuşit să vindem mai mult de zece utilaje din toată gama Mimaki, inclusiv cel mai scump dintre acestea. Din punct de vedere al încasărilor situaţia s-a înrăutăţit în comparaţie cu anii precedenti, termenul mediu de recuperare depăşind 90 de zile. Ca o regulă generală, firmele mari plătesc mai greu decât cele mici care îşi achită datoriile la timp.

Ce efect a avut impozitul forfetar asupra afacerii în care sunteţi implicat?
Lazăr Panov: Efectul impozitului forfetar este negtiv. Nu este normal ca o companie care îşi desfăşoară activitatea corect să fie obligată să plătească impozit chiar dacă nu genereză profit. Este o problemă care a dus şi va duce la faliment multe dintre societăţile mici şi mijlocii şi, în cele din urmă, în loc să aducă beneficii asupra bugetului de stat, îl va îngreuna cu rata crescută a şomajului.

Cum a mers piaţa producţiei publicitare în 2009 în România şi care a fost scăderea pe care aţi sesizat-o?
Lazăr Panov: Piaţa producţiei publicitare a fost afectată de criza financiară globală. Multe companii multinaţionale au redus sau chiar au blocat bugetele pentru reclamă, au optat pentru extinderea termenului de plată şi, nu în ultimul rând, au presat piaţa pentru a obţine preţuri cât mai mici. Campaniile publicitare pentru alegerile europarlamentare şi prezidenţiale au salvat puţin căderea pieţei publicitare, dar efectele sunt pe termen scurt. Scăderea pe care am sesizat-o a fost de 35-40% în acest an.

Care au fost efectele asupra afacerii dumneavoastră aduse de participarea în acest an la Print & Sign?
Lazăr Panov: Participarea la Print & Sign a devenit aproape obligatorie pentru noi, mai ales dacă ţinem cont de faptul că este singurul târg din România în acest domeniu. Însă efectele n-au fost la nivelul aşteptărilor noastre. Numărul vizitatorilor interesaţi de investiţii a fost redus. Piaţa este afectată mai ales din cauza lipsei de finanţare. Acordarea greoaie de credite pentru investiţii şi leasing, creşterea dobânzilor şi neîncrederea clienţilor în îmbunătăţirea rapidă a situaţiei economice şi ieşirea din criză, au dus la scăderea cererii de utilaje noi.

A fost necesar să îmbunătăţiţi în acest an calitatea serviciilor pe care le oferiţi?
Lazăr Panov: Calitatea serviciilor oferite de noi este permanent la nivel înalt. Clienţii care au rămas – şi cam toţi clienţii noştri au rămas – sunt în continuare exigenţi, aşa cum au fost şi până acum. Uneori ne întâlnim cu situaţia în care clienţii nu au posibilitatea de a plăti anumite servicii şi invocă tot felul de nemulţumiri, doar pentru a prelungi termenul de plată.

Cum estimaţi că va fi anul viitor în domeniul în care activaţi şi care credeţi că sunt paşii care trebuie urmaţi pentru a reveni la situaţia anterioară crizei?
Lazăr Panov: Sunt rezervat în a da o estimare, chiar şi aproximativă. Este clar că o revenire miraculoasă nu va exista, dar speranţele sunt că din al doilea trimestru din 2010 va începe o creştere uşoară. Paşii care trebuie urmaţi depind foarte mult de stabilitatea politică şi economică a ţării. Fără un climat socio-economic stabil şi fără o fiscalitate atractivă va fi greu să recâştigăm încrederea investitorilor străini. Revenirea lor pe piaţă va aduce şi revenirea pieţei publicitare la nivelul anilor precedenţi şi apoi va veni şi creşterea.

Similar Posts:

22 recommended
comments icon0 comments
0 notes
447 views
bookmark icon

Write a comment...