Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/parisresidence/print-romania.ro/wp-content/themes/times/functions.php on line 7609
Geko şi Mimaki, o prezenţă plină de optimism la Textil Technology Show – Print Romania
Interviu

Geko şi Mimaki, o prezenţă plină de optimism la Textil Technology Show

• Bookmarks: 901279


Am avut plăcerea ca printre expozanţii de la Textil Technology Show să ne reîntâlnim cu Lazar Panov, General Manager, Geko Comerţ, cunoscut distribuitor Mimaki, şi am făcut cunoştinţă cu Kirsten Kleinhout, Area Sales Manager pentru Mimaki. Aceştia au avut amabilitatea să ne răspundă la o serie de întrebări despre prezenţa lor la târgul de la Romexpo.

Domnule Panov, pe cine aţi invitat aici?

Am invitat-o pe Kirsten. Ea este Area Sales Manager pentru Mimaki în zona estului Europei. Deci, putem să spunem că avem un invitat special şi important.

Kirsten, spune-ne câte ceva despre compania ta pentru cei care nu ştiu despre ea, deşi asta ar fi un pic cam ciudat.

Aşa este, ar fi cam ciudat. Suntem una dintre cele mai importante companii din industria de print. Din 2004 am stabilit birouri la Viena şi de acolo ne ocupăm de zona EMEA. Oferim soluţii pentru textile, UV şi signage. Mai nou, am intrat şi în zona 3D. Vrem să oferim clienţilor noştri soluţii complete pentru ca aceştia să-şi poată lansa afacerea sau să o dezvolte.

Dle Panov, cum aţi descrie relaţia cu Mimaki?

Este o relaţie perfectă. Avem parte de sprijin şi în vânzări, şi în suportul tehnic la un nivel foarte, foarte bun. Relaţia durează deja de 11 ani. Şi noi, şi ei am dovedit că suntem parteneri foarte buni împreună, e ca un fel de căsătorie. De aceea vedeţi în standul nostru numai maşini Mimaki. Singurul echipament non-Mimaki este cel direct-to-garment de la Brother. Asta pentru că Mimaki nu produce astfel de echipamente, în rest avem 100% Mimaki. Acest lucru vine ca urmare a relaţiei lungi pe care o avem cu ei. Ştiţi cum e, când toată lumea e fericită, totul e perfect.

Ce ne puteţi spune despre echipamentele Mimaki pe care leaţi adus aici?

Am adus echipamente special pentru textile. Avem modelul Tx300, care tipăreşte direct pe substrat. Înăuntru folosim cerneluri cu pigment care pot fi utilizate şi pe bumbac, şi pe poliester, materiale tratate sau netratate, lucru important, să poţi să tipăreşti pe material netratat. Utilizarea este şi ea facilă, ai nevoie doar de un calandru ca să fixezi materialul şi poţi să tipăreşti. Nu ca în cazul cernelurilor reactive, unde ai mai multe proceduri şi costuri mai mari.

Mai avem, de asemenea, şi modelul TS300P, maşină cu transfer. Tipărim pe hârtie de transfer, apoi transferăm pe tot tipul de textile pe bază de poliester. Marele avantaj este că acest lucru poate fi făcut pe orice tip de poliester, care nu are nevoie să fie tratat. Mai avem şi maşina cu calandru, astfel încât să putem arăta întregul proces, tipărire, fixare. Mai avem un echipament mai degrabă pentru zona de advertising, dar putem tipări cu el şi textile, UV. Este mai mult pentru aplicaţii precum display-uri indoor, textile şi aşa mai departe. Nu foloseşte PVC, foloseşte textile, dar, din nou, se lucrează cu tehnologie UV.

Este un model foarte prietenos cu mediul, de exemplu, lămpile consumă foarte puţină energie, şi este chiar mai verde decât maşinile latex, pentru că acestea folosesc foarte multă căldură. Oricum, aceste două echipamente sunt cele care se vând cel mai bine acum. Mai avem şi modelul CJV, dar şi pe cel UCJV, o soluţie print-and-cut cu cerneluri UV. Acesta este, de asemenea, un model de succes. Avem deja 12 instalări şi am început vânzările cu el în aprilie.

Ştim că aţi avut mai multe instalări în ultima vreme. Ce aşteptări aveţi de la viitor?

Pe mine fiecare an mă surprinde. Vindem în fiecare an din ce în ce mai mult şi mereu ne întrebăm cum şi unde am putea să vindem şi mai multe maşini. Dar viitorul arată din ce în ce mai bine. Anul trecut am crescut cu vreo 30 de procente, cred. De exemplu, anul acesta deja am făcut cifra de afaceri de pe tot anul 2017 şi mai avem trei luni. Există întotdeauna loc de crescut.

Sunt oraşe cu echipamente vechi, oamenii au nevoie să investească şi mulţi dintre ei chiar o fac. Până la urmă, suntem în Comunitatea Europeană, avem oportunităţi, iar maşinile noastre fac foarte multe. Nu doar print pe textile, nu doar publicitate. Orice. Vindem maşini inclusiv industriei auto sau celei a calculatoarelor. Unul dintre clienţii noştri cei mai buni este din Bulgaria şi se numeşte Datecs, lideri mondiali la soluţii de plată. Au deja şapte maşini pe care printează tastaturi, etichete, display-uri, tot. Asta spune multe şi despre Mimaki, şi despre noi.

Kirsten, vezi o diferenţă foarte mare între Estul şi Vestul Europei când vine vorba de acest domeniu?

Vestul Europei este mult în faţă, dar vedem că Estul vine din urmă. Foarte multe companii cresc, îşi doresc soluţii profesionale şi de foarte multe ori aleg Mimaki. Vedem creşteri foarte mari, mai ales pentru aplicaţii industriale, dar şi pentru alte zone, precum promoţionalele. Şi vedem în Vest că tot mai mulţi oameni din Est îşi caută soluţiile corecte pentru propriile afaceri. Oricum, în cadrul acestui eveniment, noi vom încerca să contribuim la dezvoltarea pieţei textile în România şi cred că vom avea succes.

(Autor: Cristian Faur)

Similar Posts:

90 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1279 views
bookmark icon

Write a comment...