Între 3-11 decembrie 2009, International Institute for Information Design (IIID) și Sign Design Society (SDS) au organizat în Viena un seminar despre signalistică și semne de orientare. La acest eveniment, 16 specialiști în domenii vizuale au abordat subiecte precum signalistica de orientare urbană, signalistica aeroportuară, signalistica de orientare pentru metrou, tipografia, proiectarea pictogramelor.
Scopul seminarului sign09 a fost de a reuni și de a informa pe cei implicați în signalistica de orientare, invitații explicând importanța socială și comercială a designului ambiental. Cea de-a patra zi a evenimentului a avut ca temă „Identitatea culturală și signalistica de orientare”.
Identitatea unei zone afectează signalistica de orientare. Pentru a ilustra această idee, Jim Northover a dat ca exemplu Roma, care are o structură a rețelelor de drumuri neschimbată de pe vremea romanilor, fapt ce influențează signalistica de orientare din acest oraș. Un alt exemplu este sistemul de orientare de la Metroul din Dubai, prezentat de Tony Howard . El a subliniat că pictogramele locale țin cont de cultura locală, prin utilizarea unui font care folosește litere latine cu aspect arab. Signalistica de la metroul din Dubai e concepută pentru a vinde spații pentru reclame. Într-o prezentare despre signalistica de orientare din Asia, Nic Banks a punctat faptul că, dacă respecți principiul de bază al acestor semne, acela de a-i informa în mod clar pe trecători în ce direcție trebuie să meargă, în mod obligatoriu signalistica va prelua elemente din identitatea zonei.
În schimb, în India, cauzele care au dus la lipsa signalisticii de orientare sunt analfabetismul populației, prejudecățile culturale față de străini și spațiile publice supraaglomerate, a explicat Khanna Raman.
Fonturile sunt extrem de importante pentru signalistica de orientare, au mai spus experţii.
Egger a prezentat criteriile pe baza cărora ar trebui dezvoltat un astfel de font. Din 2010, Austria va fi prima țară ce va utiliza fontul TERN pentru semnele de orientare stradale. Un alt expert în fonturi şi tipografie prezent la eveniment a fost Ralf Herrmann. Acesta a studiat mai bine de trei ani fonturile utilizate în signalistica de orientare din Europa și a constatat că fonturile actuale au multe probleme de vizibilitate în anumite circumstanțe, cum ar fi condițiile meteo sau distanța prea mare. De aceea, Herrmann a decis să creeze propriul font. Pentru testare, expertul a creat un software care să simuleze citirea fonturilor în diferite condiții de vizibilitate.
Sistemele de orientare pot fi neconvenţionale. Matt Butters a vorbit despre signalistica din Terminalul 5 al Aeroportului Heathrow, tranzitat de peste 30 milioane de pasageri pe an. El a explicat faptul că arhitectura unui loc poate constitui o modalitate de orientare, astfel încât pasagerilor să le fie clară direcția de mers. O altă modalitate neconvenţională de orientare poate fi observată în parcările din Disneyland. Pentru a-i face pe vizitatori să își aducă aminte de locație și pentru a intensifica experiența cu brandul, Cliff Selbert a utilizat muzică și imagini în locul semnelor clasice de orientare.