Default

L.C.D. pentru grafică

• Bookmarks: 41095


Atunci când îţi cumperi un monitor poţi alege una dintre cele două tehnologii: C.R.T. sau L.C.D. Subiectul acestui material nu va fi însă o com­paraţie directă între ele. Astfel de teste s-au tot făcut, conclu­ziile fiind destul de apropiate unele de celelalte.

Pe scurt, s-a ajuns la concluzia că L.C.D.-ul încă nu poate rivaliza din punct de vedere al gamutului de culoare şi al timpului de răspuns cu tehnologia C.R.T. Acest lucru este valabil şi dacă ne referim la unghiurile de vizu­alizare şi de contrast. Însă, L.C.D.-ul se apropie din ce în ce mai mult. Iar acest lucru este corelat cu faptul că tehnologia cristalelor lichide induce anumite benefi­cii peste care nu putem trece cu vederea. Şi aici nu mă refer numai la dimensiuni fizice. Printre atuuri se numără o calitate mai bună a textului de pe ecran, absenţa distorsiunilor geometrice şi lipsa emisii­lor de radiaţii.
Însă, rămâne întrebarea ce fel de ecran se potriveşte graficienilor. Răspunsul este destul de complicat. Cu toate acestea, cu puţină atenţie şi cercetare de piaţă, putem găsi produse care să facă faţă cu succes cerinţelor din acest domeniu. Totuşi, trebuie să fii sigur că nu vei găsi un astfel de monitor la un preţ mic, ci trebuie să fii pregătit să scoţi din buzunar câteva mii de euro pentru el. De aceea, vă dăm o mână de ajutor şi vă facem o scurtă prezentare a unui monitor Samsung dedicat graficienilor, mai exact SyncMaster XL30.

Panelul cu o diagonală de 30” (cu o rezoluţie nativă de 2560×1920 de pixeli) acoperă un maximum de 123% din gamutul de culoare N.T.S.C. Tehnnologia L.C.D. folosită este S-PVA, iar beneficiile sunt uriaşe. Pot fi obţinute un contrast foarte mare şi un negru cât mai aproape de realitate. Monitorul este iluminat de leduri, tehnologie care induce, cel puţin la nivel teoretic, o durată de viaţă de 100.000 de ore. Folo­sirea acestui mod de iluminare este însă „responsabilă” şi de un gamut extins dacă facem o comparaţie directă cu monitoare­le C.C.F.L. Singura problemă a ecranelor LED este aceea că temperatura culorilor variază nu doar la niveluri de gri, ci şi la nivel de pixeli. Chiar şi aşa, această pro­blemă este, de cele mai multe ori, rezolva­tă prin calibrare direct din fabrică.

Prezenţa colorimetrului este de bun augur
Fiind un monitor dedicat graficienilor, este necesar ca acesta să fie calibrat. De aceea, interesant la acest produs este că vine însoţit de un calibrator hardware de culoare, Eyeone Display 2, şi de progra­mul Samsung Natural Color Expert cali­bration software. Colorimetrul produs de Gretagmacbeth este unul dintre cele mai bune produse de pe piaţă în acest moment dacă ne referim la raportul calitate/preţ. Cu ajutorul acestei soluţii poate fi setată rapid temperatura culorilor, luminozita­tea, contrastul şi, nu în ultimul rând, pot fi create profiluri de culoare pentru diferi­te output-uri. Un singur aspect nu poate fi rezolvat, aspect destul de important de altfel. Natural Color Expert nu poate co­recta forma curbelor gamma. Concluzie: acesta este unul dintre cele mai bune monitoare destinate graficienilor şi disponibile pe piaţă. Prezenţa în cutie a colorimetrului este de bun augur datori­tă faptului că este absolut necesar pentru un grafician să îşi poată calibra monito­rul periodic. Cu toate că acest produs se pretează, într-o oarecare măsură, şi seg­mentului multimedia, este de preferat să faci o altă alegere dacă doreşti un monitor L.C.D. clasic, dacă vrei doar unul pe care să te poţi juca sau să te poţi uita la filme. Spunem acest lucru pentru că DVI-ul este singura priză de conectare.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1095 views
bookmark icon

Write a comment...