Interviu cu Lorett Mincu, Director General Antalis
Cum credeți că va arăta piața peste 6 luni?
Sunt o mulțime de necunoscute în acest moment, iar Antalis ajustează din mers, probabil ca orice companie. Săptămânal, evaluăm situația și adaptăm politica de achiziții și de vânzări modalitățile de lucru, comunicarea cu clienții, oferta de produse și servicii. Pentru ca piata sa existe si peste 6 luni, in aceste zile toata lumea ar trebui sa foloseasca tot ce se poate din mijloacele suport oferite de stat. Urmează o perioadă mai lunga decât estimasem inițial si cu mult mai dificilă. Tuturor ne va fi greu, toți căutăm soluții să rămânem activi
Piața, după această perioadă, la fel ca după orice criză majoră îi va scoate în față pe cei care s-au metamorfozat. În portofoliul nostru există mai multe categorii de clienți, însă cei cu care ne vom întâlni peste 6 luni sunt cei care si-au adaptat produsele și serviciile, cei care au reușit să-și facă economii și au știut cum să le gestioneze. Sunt convinsă că se vor regla și termenele de plată de exemplu, va trebui să înțelegem cu toții că termenele de plată lungi nu reprezintă singura modalitate de a câștiga un client și nu asta adaugă plus valoare companiei. O piață în care fiecare va face ce știe mai bine. Noi știm să vindem, clienții noștri știu să producă valoare adăugată, de finanțare se ocupă instituțiile de profil.
Aceeași schimbare care se întrevede la nivel de individ se întamplă și la nivel de piață, vom fi cu toții mult mai precauți cu finanțele și cu cererile noastre. Trebuie să fim conștienți că nu vom putea reveni apăsând pe un buton și făcând lucrurile ca înainte.
Cum au fost afectate stocurile de materiale având în vedere interdicțiile de transport la nivel mondial? Care sunt măsurile pe care le veți lua pe termen scurt pentru a minimiza pierderile generate de epidemia Covid-19?
Virusul a intrat brusc în piață și a dat peste cap doar pentru câteva zile transporturile. Distribuția trebuia să se desfășoare în continuare, transporatorii, autoritățile statelor implicate s-au regrupat și într-o săptămâna funcționa totul după alte procedure, dar funcționa. Am avut tot timpul și backup pentru furnizorii noștri, astfel încât să asigurăm continuitate stocurilor.
Ați primit de la clienții dvs solicitări de micșorare a prețurilor de la perioada intrării în starea de urgență?
Suntem distribuitori, nu producători, iar ideea de a scădea prețurile nu putea să ne vizeze. Am avut solicitări de amânare a plăților.
Care este produsul din oferta dvs care a înregistrat cea mai scădere? Dar cel care este neafectat?
Primele cheltuieli care au fost tăiate de către companii au fost cele de marketing și comunicare. Viteza de reacție a fiecărui individ extrapolată la nivel de companie, în fața fenomenului COVID a generat schimbarea comportamentului de consum Într-o piață unde oferta se adresează industriei de marketing evident că s-a simțit “virusul”, hârtia și cartonul au înregistrat scăderi bruște pe piața românească, evenimente precum târgurile de carte au fost anulate, la fel și lansările de noi produse sau campaniile de promovare specifice sărbătorilor de Paște.
Sunt însă produse, cum ar fi cele destinate protecției și siguranței în domeniul sanitar – precum PET-ul pentru vizier sau de marcare a punctelor de vânzare, autocolantul pentru traficul comercial intens, a căror cerere a crescut. Același lucru s-a întâmplat în zona produselor destinate comerțului online: folii cu bule, folii stretch sau plicuri și alte ambalaje specific. Balansăm pierderile din zona de hârtie și cartoane cu sectorul de packaging și cel al produselor de producție publicitară. .
Ați făcut schimbări în politica referitoare la termenele de plată ale clienților?
Am adaptat politica în măsura în care și furnizorii noștri au schimbat macazul peste noapte. Dar majoritatea termenelor de plată a rămas aceeași. Am fost forțați de împrejurări să cerem pentru unele produse plata în momentul lansării comenzilor, ceva neobișnuit și pentru noi.
Similar Posts:
- Există o tendință naturală de scădere a prețurilor dictată de cererea mai scăzută pe anumite produse.
- Vânzările de echipamente vor depinde în proporție covârșitoare de politicile de relansare ce vor fi luate de guvern.
- Cred în puterea de muncă a românului și sunt încrezător că peste șase luni piața își va reveni.
- După această perioadă industria noastră va fi mai așezată și mai digitalizată
- Vom putea face predicții doar după ce economia României va fi repusă în funcțiune