Default

Măcar o dată la patru ani…

• Bookmarks: 23429


Apropierea târgului drupa, cel mai mare și mai important eveniment al industriei tipografice mondiale organizat din patru în patru ani la Düsseldorf, aduce cu sine aceleași senzații intense pe care mulți dintre noi le trăiesc în preajma Crăciunului sau a Sărbătorilor Pascale. Curiozitatea, așteptările și suspansul săptămânilor de dinainte de târg sunt însă parte a mega show-lui în care mii de fabricanți ai industriei își vor face numărul, convingător sau nu, timp de jumătate de lună.

Dar, dincolo de spectaculozitatea sa incontestabilă, drupa constituie și un fel de „judgement day”, momentul decisiv în care se decide soarta celor care vor convinge prin noutățile tehnologice industria tipografică – și implicit vor avea vânzări în următorii patru ani – și a celor care vor fi retrogradați în liga secundă, unde vânzările sunt atât rare, cât și lipsite de profituri.

După patru ani în care industria constructoare de echipamente tipografice s-a confruntat cu probleme dramatice – unii dintre liderii sectorului ajungând chiar în faza de insolvență sau faliment -, iar tipografiile s-au izbit de o scădere fără precedent a volumelor de lucrări sub efectele crizei financiare, recesiunii și, nu în ultimul rând, ale influenței din ce în ce mai puternice a Internetului, drupa va fi, cred că pentru prima oară, locul de întâlnire a unei comunități tipografice pentru care viitorul nu arată deloc luminos.

Așa cum spuneam mai sus, apropierea târgului drupa ne iscă fiecăruia curiozitatea, mulți dintre noi așteptând de la fiecare ediție a târgului acele noutăți și inovații care să ne dea peste cap ori, în cazul celor care își plănuiesc investiții în noi tehnologii, să le schimbe destinul afacerii. Însă, ca și în cazul oricărui alt eveniment, pentru a ști ce apare nou în program trebuie să fii informat. În contextul în care fabricanții și distribuitorii lor regionali se căinează de prăbușirea vânzărilor la utilaje tipografice ori la consumabile, aceștia ar trebui să te tragă puternic de mânecă înainte de drupa cu tomuri de informații despre ceea ce ai putea să vezi în standul lor de la marele târg.

Măcar o dată la patru ani, fabricanții și partenerii lor locali ar trebui să comunice altfel cu piața de la care încă așteaptă să cumpere: intensiv, coerent și convingător. Nu în ultimul rând, din respect sau măcar din curtoazie, cei care așteaptă ca vizitatorii români să le viziteze standurile partenerilor la drupa ar fi trebuit să comunice în limba română. Știu, asta este mult prea mult…
Mă așteptam ca, măcar o dată la patru ani, furnizorii de soluții grafice din România să-mi umple inbox-ul e-mailului cu comunicate de presă despre noutățile pe care fabricanții pe care-i reprezintă le vor afișa la drupa. Din păcate, toate informările pe care le-am primit în această perioadă premergătoare drupa de la firmele românești le-aș putea număra, poate, pe degetele de la o mână. Da, știu clișeul „n-aveam timp și n-are cine…”.

Privind la nivel global, lucrurile sunt însă mult mai grave, industria tipografică putând fi considerată, de departe, domeniul care comunică cel mai prost cu piața – în cazul în care o face. Paradoxal, industria care a fost generații întregi instrumentul prin care umanitatea a comunicat, a învățat și a diseminat valorile culturale nu știe să comunice. Nu demult am întâlnit câteva cazuri în care lideri mondiali din sectorul fabricării echipamentelor de producție tipografică nu au fost capabili nici după zile întregi de rugăminți pe e-mail să pună la dispoziție o fotografie cu un utilaj tocmai lansat – unul în valoare de aproape 1 milion de euro. Trist, nu?…

Am trăit personal experiența de a fi „bugetar” la multinațională, din fericire nu pentru mult timp. Înțeleg lehamitea cu care mulți dintre oamenii de marketing și PR ai marilor fabricanți comunică cu cei care vor plăti sute de mii sau milioane de euro pe utilajele lor. Nimeni și nimic nu-i va scoate din ritmul lor.
Măcar o dată la patru ani mă așteptam ca firmele românești din domeniu care au interese la drupa să comunice. Oricât ne-am dori ca revistă, nu suntem nici firmă de traduceri, nici investigatori și nici fundație de promovat noutățile care vor apărea la drupa 2012.

Măcar o dată la patru ani îmi permit să vă spun răspicat acest of. Chiar dacă mă plâng, măcar încerc să comunic.

Titi Amzăr, Redactor Șef

P.S. Pentru că n-am reușit să ne dumirim din România despre noutățile de la drupa, „Print Magazin” va încerca timp de 9 zile să se informeze pentru dumneavoastră direct din târgul de la Düsseldorf.

Similar Posts:

23 recommended
comments icon0 comments
0 notes
429 views
bookmark icon

Write a comment...