Interviu

Mai sunt relevante târgurile de producție publicitară românești?

• Bookmarks: 17688


Un studiu american publicat pe www.exhibitoronline.com despre târgurile din 2009 arată că este în continuare relevant ca o companie să expună în cadrul acestui tip de evenimente. Principalul motiv ar fi că aceste târguri atrag ca vizitatori oameni specializați cu un cuvânt important în decizia de cumpărare, iar majoritatea doresc să achiziționeze produsul vizat în următoarele 12 luni de la încheierea târgului. Însă, problema care apare este legată de costurile destul de mari pentru a atrage vizitatorii relevanți. Dar, conform aceluiași studiu, cei care vin sunt mai convinși că ar trebui să achiziționeze, decât erau înainte de târg. Concluzia americanilor: prezența la târg este importantă.

E importantă prezența la târgurile româneşti
Pentru România și pentru producția publicitară locală, situația prezentată de studiul american se menține. Sumele investite de furnizori pentru a participa la un târg autohton de producție publicitară sunt destul de mari. Spre exemplu, Mons Medius investește anual aproximativ 15.000-20.000 euro pentru participarea la târgul autohton Print&Sign, anul acesta redenumit Digital Print&Sign. Se ajunge la această sumă, pentru că investiția nu înseamnă numai închirierea spaţiului şi realizarea standului, ci şi aducerea echipamentelor, care presupune imobilizarea de resurse financiare importante. Dan Cătăneț, director de vânzări la Mons Medius, consideră că e importantă participarea la târguri. El afirmă că în general, costul participării se amortizează în mai puţin de un an, însă prezența la acest tip de evenimente este necesară şi din alte considerente.

“Sunt mai multe obiective pe care dorim să le atingem prin participarea la expoziţii: creşterea notorietăţii, promovarea noilor soluţii pe care le oferim, cunoaşterea mai bună a nevoilor firmelor din domeniu, organizarea de demonstrații prin care să atragem potențialii cumpărători şi, bineînţeles, vânzarea de echipamente”.

În urma acestui târg românesc de producție publicitară, Mons Medius atrage cam 150-200 de prospecţi, unii dintre aceştia fiind clienţi existenți.
Și Petrică Topală de la Leykom consideră că participarea la târgurile românești este importantă. Cu toate acestea, în contextul crizei, Leykom nu a participat anul trecut la Print&Sign și situația rămâne incertă pentru acest an.
Așteptările pe care le are firma sa de la un târg românesc eficient sunt un număr mare de vizitatori relevanţi, posibilitatea de a obține cât mai multe contacte de la clienți probabili și chiar posibilitatea de a încheia contracte: “Luăm contact cu clienți noi, după care urmează vizite ale oamenilor de vânzări. Deci vânzările nu se realizează imediat după târg în ceea ce privește utilajele. În ceea ce privește materialele, clienții nu cumpără la târg, ci atunci când primesc la rândul lor lucrări pe care trebuie să le execute.

Târgurile sunt importante pentru a ne informa clienții despre produsele din oferta noastră curentă”, a declarat Topală.

Târgul românesc de producție publicitară are totuși unele probleme
Cel mai important detaliu care îl interesează pe un expozant nu este numărul, ci calitatea vizitatorilor, altfel spus, cât de interesați sunt aceștia de a achiziționa echipamente şi materiale. Dacă vin oameni care doresc numai o informare superficială, târgurile nu şi-au atins prea bine scopul.

“Sunt mai multe aspecte care s-ar putea îmbunătăți în organizarea acestor expoziţii, unul dintre cele mai importante fiind profilul vizitatorilor şi numărul celor avizaţi.

Numărul total nu este cel mai relevant, ci mai important este numărul celor care sunt interesaţi în mod real de domeniu şi care au şi capacitatea de a face ceva”, a afirmat Dan Cătăneţ.

Dar cu toate că observă aceste probleme şi cu toate că situaţia economică nu este cea mai favorabilă, reprezentantul firmei spune că Mons Medius va participa in continuare la expoziții româneşti de profil.
Conform declarațiilor Cameliei Buda, director general Euroexpo, firma organizatoare a târgului Print&Sign, problema relevanței vizitatorilor a fost rezolvată. Aceasta spune că în anul 2008 a introdus în cadrul târgurilor şi expoziţiilor sistemul de înregistrare a vizitatorilor. “Înregistrarea poate fi făcută atât online, cât şi la faţa locului, în cadrul expoziţiei. Acest sistem ne ajută să strângem date relevante şi importante în ceea ce priveşte numărul, profilul şi domeniile de interes ale fiecărui vizitator în parte”, a afirmat managerul Euroexpo.
Un târg care demonstrează importanţa vizitatorilor specializaţi pare să fie cel de anul trecut, care a fost considerat un succes de către organizatorul Euroexpo, dar a fost relevant şi pentru expozanţi. “În actualul context economic – în care criza din toate domeniile nu a ocolit deloc printul – ne raportăm mai degrabă la ediţia din 2009, ceva mai relevantă faţă de ediţiile din intervalul 2006-2008 – ce au avut loc sub auspicii mai bune. Astfel, în 2009, am înregistrat peste 3.100 de vizitatori specializaţi într-o suprafaţă expoziţională de 14.000 mp. Iar firmele expozante din industria de tipar şi semnalistică au fost în număr de 150”, a afirmat Camelia Buda, director general Euroexpo. Chiar dacă târgul de anul trecut nu a avut la fel de mulţi vizitatori ca ediţiile precedente, Dan Cătăneţ de la Mons Medius spune că a fost mai bine: “Târgul de anul trecut a avut cel mai mic număr de vizitatori, în comparaţie cu anii anteriori, însă ponderea celor care sunt interesaţi în mod real de domeniu a fost mai mare”.

Târgurile străine
Un alt aspect de care țin seama furnizorii români îl reprezintă târgurile importante din străinătate: Drupa, FESPA, Viscom sau Ipex, unde e importantă participarea şi pentru informare. Dacă unii merg doar în calitate de vizitatori, există furnizori care se implică mai mult. La târgurile internaționale, Mons Medius participă de cele mai multe ori ca vizitator, însă, din patru în patru ani la Drupa şi anual la FESPA, mai mulţi reprezentanți ai firmei românești pot fi găsiți la standurile producătorilor ale căror mărci le distribuie, astfel venind în ajutorul clienților români de valoare. Cătăneț spune că cele mai importante firme de producţie publicitară din România participă la târgurile internaționale, pentru că au posibilitatea să compare toate tehnologiile existente în acel moment în lume şi pot interacţiona direct cu producătorii, iar în cazul în care se hotărasc să facă achiziţii în timpul evenimentului beneficiază de promoţii semnificative. În perioada premergătoare celor mai importante expoziţii internaţionale Mons Medius îşi invită clienţii, iar pentru cei care confirma participarea, stabileşte întâlniri şi demonstraţii direct la standurile producătorilor. Totodată, sunt clienți care vin singuri la standurile producătorilor şi se întâlnesc acolo cu reprezentanții furnizorului român de echipamente și materiale. În urma oricărui târg internațional Mons Medius primește datele de contact şi informaţii despre fiecare firmă românească care a interacţionat cu producătorii expozanți pe care distribuitorul îi promovează în România. Pentru a participa la un astfel de târg Mons Medius investește aproximativ 2.000-3.000 de euro, reprezentând costurile de transport și de cazare pe perioada târgului.
Întrebarea care se detașează firesc este: dacă doar 2000 de euro investește un furnizor pentru a participa la un târg extern de unde obține clienți importanți, este relevantă participarea cu suma de 15.000 euro la un târg autohton? Răspunsul este da, pentru că în cadrul târgurilor româneşti se pot face demonstraţii şi se acordă discounturi, ceea ce îi avantajează şi pe furnizori, şi pe posibilii clienţi.

Similar Posts:

17 recommended
comments icon0 comments
0 notes
688 views
bookmark icon

Write a comment...