Are încredere deplină în viitor și privește oportunitățile și frânele prezente și trecute ca pe niște resorturi benefice ale reinventării. Ana Maria Moraru a inventat Connect Promotion în 1999 și, de atunci, reușește să scoată mereu, după cum ea înseși spune, ideea potrivită din mânecă.
Sunt 13 ani de când există compania pe care o conduceți. Raportat la contextul economic local și la specificul pieței țintite, simțiți că ați ajuns cu businessul într-o etapă a maturității așezate sau sunteți adepta explorării prin reinventare continuă?
Ca tendință și politică, acum suntem undeva între cele două, de fapt sunt adepta reinventării continue. Specificul busnissului impune, din punctul meu de vedere, această abordare și tindem către o maturizare așezată.
Până nu demult, rețeta aclamată a succesului era specializarea cât mai îngustă. Mai nou, conceptul de abordare a unei game cât mai diverse de servicii adaptate fiecărui tip posibil de client revine în forță. În ce zonă se situează Connect Promotion și de ce ați ales această cale?
Connect Promotion s-a situat și se situează exact în zona de adaptare specifică fiecărui client. Prin flexibilitate și onestitate am reușit să facem față clienților activi, să-i menținem, să construim împreună o relație de câțiva ani și sute de proiecte comune, astfel dând curs provocărilor și, nu în ultimul rând, să acaparăm noi clienți. Aceasta este cartea noastră de vizită.
Ați postat, pe un cunoscut site de socializare, fotografii cu echipa Connect Promotion, în care apar persoane foarte tinere. Câți ani are cel mai vârstnic angajat al companiei? Dar cel mai tânăr?
Suntem o echipă formată din 52 de oameni, cu medie de vârstă între 30-33 ani, dar, ca să vă răspund punctual la întrebare, cel mai tânăr are vârsta de 24 ani, iar cel mai vârstnic, 61 ani.
Credeți că există strategii câștigătoare în construirea unei echipe adecvate, din punct de vedere al competenței, vârstei și tipologiilor de personalitate? Câte modele de resurse umane ați abordat în cei 13 ani și care a fost cel mai viabil?
În cei câțiva ani de experiență, am avut posibilitatea să cunosc foarte mulți oameni, de la cei foarte bine pregătiți, cu referințe bune, dar rezultate sub așteptări, până la persoane foarte tinere, novice chiar, dar care, ulterior, au avut o evoluție spectaculoasă. Așadar, aș putea spune că aproape de la fiecare om poți învăța ceva și, la rândul tău, îl înveți și îndrumi pe celalalt, astfel interacționezi și poți forma o echipă. Ca și concluzie, în acest moment, pentru mine, oamenii de publicitate trebuie să aibă următoarele caracteristici: dinamism, încredere, dorința permanentă de schimbare, să fie deschiși provocărilor. Într-o exprimare metaforică “un soi de nebunie controlată”, și, nu în ultimul rând, cum îmi place personal să spun, să ai în permanență “ideea din mânecă”.
Anul 2011 a lăsat în urmă concluzii nu foarte categorice în zona producției publicitare, de la insolvențe ambigue până la declarații de creșteri spectaculoase ale cifrelor de afaceri. Care este bilanțul Connect Promotion după al treilea an de recesiune?
Da, adevărat, anul 2011 a fost un an greu, ce a zdruncinat serios zona producției publicitare, cu situații dintre cele mai diverse, un fel de agonie și extaz.
Fără a afișa un optimism de etichetă, cred că în 2012 vom depăși momentele dificile înregistrate în anul anterior, privind din perspectiva ultimelor luni de activitate și prin prisma colaborărilor prezente și a proiectelor în desfășurare.
Mă folosesc de acest prilej pentru a le mulțumi pe această cale colaboratorilor noștri, fie ei clienți sau furnizori, și echipei mele. Suntem și vom rămâne printre liderii de piață, mergem înainte.
Dacă ar fi să caracterizați printr-un singur atribut partea benefică a parcursului business-ului și pieței în 2011, care ar fi acela? Dar atributul negativ? Puteți face o proiecție a acestor două atribute și pentru 2012?
Nu știu dacă poate fi considerat atribut, dar un element reprezentativ pozitiv și negativ deopotrivă este repoziționarea. Îmi este dificil să dau un verdict sau să fac o proiecție pe anul 2012, dar cred că această repoziționare față de tine, piață, client, business, poate fi considerată o experiență pozitivă obținută în 2011 și totodată, alături de flexibilitate, sunt formula de succes.
Care este elementul/produsul/serviciul pe care mizați cel mai tare în 2012?
Pe dumneavoastră, cei cărora ne adresăm. În fiecare zi, prin ceea ce facem, reușim să vă smulgem un surâs, o grimasă, ne auziți prin mesajele nostre verbale sau non-verbale, vă bucurăm privirea sau vă stârnim mirarea, suntem în gândul dumneavoastră permanent, noi, oamenii de publicitate.
Ce procent din rata de evoluție pe care o estimați pentru propriul business pentru următorii ani se sprijină pe creșterea/revenirea pieței și cât pe strategii independente, care nu țin cont de neajunsurile sau creșterile mediului economic?
Din păcate, nu poți să nu ții cont de fluctuațiile din mediul economic, acestea te afectează vrând- nevrând. Important este să găsești soluții, să te reinventezi ținând cont de conjuncturi, prin propriile strategii și abordări.
One thought on “Mergem înainte”