Default

Mesajul publicitar şi publicul ţintă

• Bookmarks: 2257


„O tânără în tren are dureri de dinţi. Un tânăr de lângă ea îi spune:
– Dacă o să vă sărut, o să vă treacă imediat durerea…
Un bătrânel din compartiment:
– Tratamentul dumitale e bun şi la hemoroizi?”

Mă gândeam în paralel la gluma de mai sus şi la reclama pe care poţi să ţi-o faci cu cea mai bună intenţie, dar care este interpretată „pe dos”. Săracul bătrânel ştia ce înseamnă durerea pricinuită de hemoroizi de a reţinut că un sărut poate rezolva o durere considerată serioasă, cum este cea de măsele…

Distracţia nevinovată pricinuită de glumă poate fi extrapolată la cea cauzată (ca să mă exprim „ştiinţific”) de flacăra violetă. Un eşec cauzat de o campanie de marketing politic precară este atribuit unei cauze paranormale pe care o populaţie, declarată în majoritate creştină, dar probabil necatehizată, o acceptă cu zâmbetul pe buze, ca să nu zică „lasă-ne nene cu iordane din astea…” Sunt convins că v-a plăcut oximoronul.

Reîntorcându-ne la domeniul afacerilor, o campanie de marketing, fie ea pe vreme de criză sau nu, trebuie să fie suficient de coerentă ca să atragă atenţia segmentului ţintă, să comunice o rezolvare la nevoia pe care o ţinteşte şi să fie suficient de lungă în timp pentru a menţine atenţia trează şi a stimula dorinţa de cumpărare. Tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru are un iz de marketing şi vă invit să fiţi atenţi la diversele mesaje pe care le recepţionaţi, chiar dacă v-aţi plictisit de unele dintre ele, pentru a vedea în ce măsură dau răspuns unei nevoi prin produsul sau serviciul promovat şi vă menţine atenţia trează.

Că dacă nu se întâmplă aşa, înseamnă că flacăra violetă a lovit din nou.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
257 views
bookmark icon

Write a comment...