Analiza

Networking pentru producţia publicitară

• Bookmarks: 4107


Pe lângă evenimentele corporatiste, acţiunile de PR sau promovarea clasică, networkingul reprezintă un mijloc de marketing cu costuri foarte reduse. Fespa a luat aminte la acest trend şi pus în fapt prima reţea dedicată signmakerilor.

Networkingul se petrece prin intermediul reţelelor sociale, în speţă portaluri special create pentru a înlesni interacţiunea dintre specialişti din domenii distincte de business. Avantajul acestora este că funcţionează nu doar local, permiţând o interacţiune la scară largă, de nivel global. Dincolo de postarea unei prezentări personale, avantajul principal pentru cei ce urmăresc să-şi comunice business-ul este posibilitatea de a plasa fişiere cu prezentări comerciale, formatul fiind însă destul de restrictiv, nefiind permise decât documente Word sau PowerPoint. Cu cât utilizatorul este mai abil în mânuirea tehnicilor de socializare şi dovedeşte pricepere în a lansa dialoguri care să suscite interes şi în a pune întrebări tematice percutante grupului la care a aderat, cu atât rezultatele înregistrate sunt mai notabile. Tot mai multe tranzacţii, parteneriate şi chiar angajări se desfăşoară în acest fel, reţelele sociale oferind o libertate mult mai mare decât mediile clasice de comunicare. Acestea încurajează utilizatorii să adere mult mai rapid în jurul unor interese comune, permiţând totodată aflarea unor detalii personale ideal de speculat pentru cultivarea unor relaţii de business atent personalizate.

Ca atare, reţelele sociale devin tot mai prolifice, aducând avantaje certe utilizatorilor ce ştiu să obţină profitabilitate prin folosirea lor, dar şi găzduitorilor, care se bucură de încasări pertinente venite din formatele de promovare pe care le pun la dispoziţie. Popularitatea tot mai mare a reţelelor sociale a început să inspire formatorii de opinie din domenii distincte. Aceştia au început să fie tot mai convinşi că punerea la dispoziţie a unui mediu electronic de socializare care să se adreseze exclusiv unui target specializat aduce beneficii suplimentare faţă de deja consacratele Linkedin sau Plaxo.

Un exemplu foarte relevant este cel al Fespa, care a creat o reţea de socializare dedicată exclusiv signmakerilor şi furnizorilor acestora. Reţeaua se numeşte The Wide Network- the Global Community for Digital Imaging şi îşi propune să înlesnească legăturile dintre cei implicaţi în domeniul producţiei publicitare, înlăturând distanţele sau alte bariere de comunicare.

Deşi a fost lansată în urmă cu un an, reţeaua Fespa a reuşit abia de curând să atragă cca 1100 de utilizatori, dovadă a faptului că targetul vizat a avut nevoie de un anume timp pentru a-şi forma acest obicei de socializare şi a se familiariza cu el.

Utilizatorii înscrişi provin din 80 de ţări şi au format comunităţi tematice, schimbând idei despre subiecte de interes specifice. Pentru Fespa, acest demers poate lucra benefic, întărind valoarea brandului în rândul unui public strict specializat, dar fiind şi o excelentă sursă de comunicare a informaţiilor legate de evenimentele pe care le deţine în portofoliu.

Cele mai populare grupuri, dar şi cele pe care The Wide Network le promovează în scopul atragerii de noi utilizatori, sunt Digital Textile Machines şi Distributors Wanted. Furnizorii consacraţi au început să speculeze acest mediu, identificându-l imediat ca pe un canal de comunicare extrem de convenabil şi eficient. În acest scop, aceştia postează frecvent prezentări şi filme în care sunt ilustrate cele mai noi produse.

Reţeaua include şi câteva bloguri pe care scriu săptămânal specialişti cunoscuţi ai industriei, Sophie Matthews-Paul, Tim Greene şi Marcus Timson fiind cei mai redutabili şi activi comentatori.

Demersul Fespa era un pas necesar de făcut într-un domeniu în care comunicarea nu a fost niciodată întreţinută sistematic. Acest demers pare şi mai justificat acum, când restricţiile economice au descurajat domeniul să mai apeleze la demersurile de socializare şi promovare clasice.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
107 views
bookmark icon

Write a comment...