Analiza

Noua generație de semafoare

• Bookmarks: 22 • Comments: 1739


Semafoarele de trafic există de ceva vreme, însă structura lor a rămas relativ constantă de-a lungul timpului – partea de semnalizare constă dintr-o lampă cu incandescenţă, înconjurată de un reflector şi prevăzută cu lentile de sticlă colorată. Odată cu dezvoltarea LED-urilor în anii ’90 însă, producătorii de semne rutiere au abordat această nouă tehnologie de iluminare. Semaforul de trafic este o aplicaţie ideală a LED-urilor, întrucât, printre altele, acestea produc în mod direct lumina colorată, nefiind necesară filtrarea, ca în cazul surselor cu incandescenţă, eliminându-se astfel componente inutile şi reducând costurile.

Pentru a fi vizibilă la lumină solară intensă, semaforul de trafic necesită o luminozitate mare. LED-urile sunt surse punctuale foarte intense care, dacă sunt integrate într-un spaţiu mic (cum este un semnalizator de trafic), creează o sursă intensă. Acest fapt face ca LED-urile să fie sursa ideală pentru semafoarele de trafic, din punct de vedere al intensităţii luminoase. De asemenea, LED-ul are caracteristici suplimentare care îl fac ideal pentru utilizarea sa în semafoarele de trafic. Durata de viaţă mare (100.000 ore sau mai mult) reduce costurile de întreţinere.

Sistemele actuale cu indicator incandescent sunt înlocuite în grup anual. Modulele de trafic cu LED-uri se preconizează să funcţioneze 10 ani sau mai mult.

Semafoarele LED timpurii au utilizat mai mult de 600 de LED-uri individuale montate împreună într-o formaţiune disc pentru a produce indicatorul circular, dar aceste semnalizări nu au respectat cerinţele de distribuţie a intensităţii luminoase. Adăugarea de lentile în faţa LEDurilor şi creşterea fluxului de lumină emis au redus numărul necesar de LED-uri de la 600 la 200. În 1998 s-au dezvoltat LED-uri cu flux luminos foarte mare, cu distribuţie mai largă a intensităţii luminoase. Prin utilizarea acestor LED-uri noi s-au dezvoltat semafoare de trafic cu LED-uri care înlocuiesc semaforul incandescent convenţional cu o sursă de lumină cu LED-uri grupate, plasată în interiorul unei incinte şi elemente optice care distribuie lumina de la sursă într-un mod corespunzător.

Această dezvoltare tehnologică, costurile mai scăzute pe care le angrenează LED-urile, dar şi volumul de fabricare sporit au coborât preţul semafoarelor de trafic cu LED-uri cu peste 300% 30%. La începutul anilor 2000, conversia semafoarelor de trafic către LED-uri a devenit viabilă din punct de vedere economic.

Pentru producătorii de publicitate, astfel de aplicaţii simple, se pot dovedi foarte profitabile, având în vedere şi volumul mare într-o zonă urbană, unde, în general, sunt aproximativ 12 semafoare într-o intersecţie. În final, LEDurile tind să ajungă prima alegere în iluminatul rutier de avertizare, o tendinţă ce deja s-a pus în mişcare.

Astăzi, piaţa furnizorilor de LED preconizează creşteri substanţiale până în 2012, pentru signalistică, display-uri şi industria de iluminat pe bază de LED. Cu toate acestea, tehnologiile actuale rămân eficiente pentru un timp limitat. Acest lucru nu este însă neapărat valabil pentru semnele rutiere pe bază de LED, unde gama cromatică sau neajunsurile la infrastructură nu sunt factori determinanţi. În plus, avantajele faţă de becurile incandescente sunt evidente. LEDurile sunt mai strălucitoare, au o durată de viaţă de câţiva ani şi consumă mai puţină energie. În consecinţă, multe oraşe au hotărât să schimbe vechile semafoare incandescente, cu unităţi LED. În Bucureşti, acest lucru se întâmplă treptat, pe măsură ce vechile instalaţii necesită înlocuire.

Similar Posts:

22 recommended
comments icon1 comment
1 notes
739 views
bookmark icon

One thought on “Noua generație de semafoare

    Write a comment...