Interviu

Nu a fost o achiziție de tehnologie, a fost o achiziție de clienți

• Bookmarks: 8550


Dorința Canon de a se extinde spre piețe pe care nu le-a explorat încă se reflectă în fuziunea cu Océ, companie specializată în producția de echipamente de format mare cu aplicații pentru outdoor. Care sunt intențiile Canon privind piața de echipamente de format mare, unde dorește compania japoneză să ajungă pe această piață, care sunt motivele fuzionării cu Océ ne spune David Preston, B2B Sales and Marketing Director for Emerging Markets.

Care sunt intențiile Canon în privința pieței de imprimare de format mare?
În mod evident, ne bazăm pe propria noastră tehnologie, ceea ce înseamnă, de fapt, piața indoor. Adică pe echipamente ce funcționează cu cerneluri pe bază de apă și cu oportunitatea de a ne extinde spre piața outdoor, pe care Océ are putere tehnologică. Așa că eu cred că intențiile sunt de a pune două tehnologii laolaltă, de a pune două centre de cercetare să lucreze împreună pentru a avea o ofertă foarte puternică pentru piața de echipamente de format mare, atât pentru indoor, cât și pentru outdoor. Acest lucru contează pentru strategia noastră din alte zone, unde vrem să avem o ofertă completă pentru toți clienții.

Achiziția Océ a fost o strategie Canon de a intra pe piața outdoor de format mare sau Canon era deja prezentă pe această piață?
După cum am spus, eram pe piața de echipamente de format mare dar numai pentru indoor, nu și pentru outdoor și nici pe piața de formate foarte mari nu suntem foarte prezenți, 1.5 m e dimensiunea maximă a echipamentelor noastre. În aria producției de print, Canon era un bebeluș cu produsele noastre de image press, dar a doua generație de produse a făcut încercări foarte mari către print digital, dar din nou pe această piața trebuie să producem noi înșine produsele și după cum apreciez durează mulți ani să găsim un partener care să aibă tehnologia și abilitățile și foarte important, relația cu clienții.

Nu a fost o achiziție de tehnologie, a fost o achiziție de clienți. Așa că aveam aspirațiile, aveam puterea financiară, trebuia să găsim partenerul potrivit, iar Océ părea să se potrivească.

Decizia de a achiziționa Océ a fost cumva luată când ați aflat că Océ are datorii? A fost aceasta o oportunitate sau v-ați gândit să achiziționați Océ înainte de a dobândi această informație?
Cred că în primă instanță ne-au atras tehnologia și clienții. În mod evident, atunci când faci o achiziție trebuie să iei în calcul orice, dar cred că trebuie să recunoaștem că dacă ne uităm la cele două organizații ambele au putere în zone diferite și cred că combinația de a aduce Canon și Océ împreună a fost gândită astfel încât să avem tehnologia a două organizații și cred că privind în perspectivă avem două companii care au fuzionat, iar ambele sunt mai puternice.

Dar nu a avut nici o influență faptul că Océ avea datorii atunci când ați luat decizia de a fuziona?
Îmi este imposibil să răspund la această întrebare, pentru că situația a fost cea care a fost. Noi ca parte a unei strategii generale, nu avem tehnologie, ne interesează să dobândim tehnologie. Și cred că tehnologiile trebuie să facă față schimbărilor și întotdeauna într-un ritm rapid și nu putem fi în orice piață tot timpul. Așa că dacă mă uit la alte zone ale businessului nostru, cum ar fi, de exemplu în zona managementului documentelor, avem câteva tehnologii care în ultima vreme au necesitat softuri noi în fiecare an și acest lucru a avut impact asupra businessului nostru, pentru că noi am încercat să dezvoltăm produsele, dar ar fi durat foarte mult timp până când piața s-ar fi mișcat mai departe. Așa că în legătură cu achiziția Océ situația a fost cea care a fost, ne-a plăcut foarte mult tehnologia, se potrivea perfect. Dar trebuie să ne gândim la puncte bune și mai puțin bune, ca în orice relație.

Directorul general al Canon Europe, d-l Bamba, a descris fuziunea ca pe un mariaj perfect, dar toți trebuie să recunoaștem că mariajul nu e niciodată perfect, întotdeauna are urcușuri și coborâșuri. Deci chestiunea datoriilor nu ne-a preocupat.

Puteți face o comparație între piața de echipamente de format mare pentru indoor și piața de echipamente de format mare pentru outdoor?
Sunt piețe complementare, dacă mergi într-un spațiu expozițional mare, cerințele sunt să ai postere, bannere în interior, dar care trebuie să se reflecte și în exterior, dar dacă ai un singur furnizor care poate face toate aceste lucruri pentru tine, cred că acest lucru asigură o consecvență în imagini și o calitate a imaginii constantă, cred că de aici vine de fapt puterea.

Care dintre cele două piețe au fost mai afectate de recesiune?
Cred că toate piețele au fost afectate. Numărul de evenimente odată cu criza din Europa s-a redus, sau sunt în așteptare sau nu s-au mai organizat, nu cred că are importanță dacă vorbim de piața indoor sau de cea outdoor, toți au fost afectați.

Dar dacă vorbim de reveniri, cred că interesul în zona construcțiilor a început să crească, așa că avem produse Canon de format mare pentru această piață care a început din nou să se miște. Graphics displays au început să urmeze construcțiilor și cred că pe măsură ce se dezvoltă proiectele și trebuie promovate, și businessul începe să meargă înainte. Dar cred că toți au fost afectați.

Desigur, dar voiam să știu dacă una din aceste piețe a fost afectată într-o măsură mai mare decât cealaltă.
Totul a început cu sectorul construcțiilor, iar în secțiunea desen tehnic am fost loviți puternic. Pentru că nu a mai fost cerere pentru construcții, proiectele inginerești au fost oprite sau s-au aflat în așteptare, așa că aici am fost afectați. Apoi, am observat că a existat un impact pe zona de display graphics, pentru că evenimentele nu s-au mai organizat, companiile au început să își reducă bugetele de marketing, dar au început să aibă mai multă deschidere. Ce se întâmplă în acest moment? Dacă mă uit la companii puternice cum este compania noastră, am început să fim mai deschiși și să luăm mai multe decizii cu privire la participarea la evenimente sau activitățile de marketing în care ne implicăm, așa că agențiile cu care lucrăm au mai mult de lucru, iar firmelor de producție le cerem să facă mai mult material pentru noi. Am sentimentul că lucrurile se mișcă treptat din nou spre bine.

Când estimați că piața se va afla în creștere din nou, cam la același nivel ca înainte de recesiune?
Avem un plan intern în cadrul Canon să revenim la nivelul din 2007 în jurul anului 2012. Recunoaștem că noi ca firmă avem nevoie de aproximativ 18 luni să ne revenim la nivel global la același nivel de performanțe financiare ca în perioada de dinainte de recesiune.

În Europa și în piețele emergente, probabil că ne vom reveni anul următor.

În trimestrul al patrulea din 2009 am început să vedem că lucrurile se mișcă spre bine, și în cursul anului 2010, în piețele Canon Africa de Sud, Rusia, Orientul Mijlociu s-au înregistrat creașteri. Iar vânzările au arătat că suntem aproape de nivelul din 2007, care a fost un an record.

A fost intrarea pe piața de echipamente de format mare o strategie de revenire sau v-ați gândit la această măsură chiar și înainte de recesiune?
Nu a fost în mod special o mișcare pentru revenire. Dacă vă uitați la produsele noastre, acestea se potrivesc cu gama pe care o comercializăm, a fost doar una din tehnologiile în care dorim să investim, să captăm business-urile care își vor reveni după recesiune, deci nu a fost doar o strategie de moment intrarea pe această piață, ci face parte dintr-o strategie mult mai mare de a funcționa pe piață.

Ce cotă de piață vă propuneți să aveți anul următor pe piața de echipamente de format mare?
După cum am declarat, obiectivul major al Canon este să fie numărul 1 pe piețele majore, ceea ce înseamnă aspirații curajoase, cred că trebuie împărțit totul în sectoare de piață, pentru că dacă privim la piața de format mare pe indoor, HP în mod evident sunt lideri, dar pe outdoor noi vom accelera să devenim numărul unu, indiferent de cota de piață.

Cât credeți că va dura? 3 ani, poate mai mult?
E greu de spus. În acest moment apreciem oportunitățile pe care le avem din combinarea tehnologiilor Canon și Océ care să ne ducă spre aspirația de a deveni lideri de piață, dar termenul de trei ani nu este nerealist, deși Canon s-ar putea să se miște mult mai repede.

Ce procent din cifra de afaceri vă doriți să fie vânzările de echipamente de format mare?
Nu ne-am gândit la o anumită cifră foarte exactă. Ceea ce ne-am propus este să ne asigurăm că toate ramurile contribuie în mod profitabil la Canon, așa că dacă una dintre ramuri are o cotă mai mare sau mai mică în cifra de afaceri, este în regulă oricum. Cheia profitabilității nu cred că stă în a fixa o cifră de 12, 20 de procente.

Similar Posts:

8 recommended
comments icon0 comments
0 notes
550 views
bookmark icon

Write a comment...