Interviu

„Nu cred că recesiunea economică a dus la o repoziţionare a companiilor pe piaţă”

• Bookmarks: 21 • Comments: 3556


Contextul economic actual ridică semne de întrebare asupra diferenţelor de statut dintre firmele mari şi cele mici din industria producţiei publicitare şi le obligă să-şi regândească strategiile. Totuşi, Gabriel Bordeianu, directorul de vânzări al Geplast, crede în supravieţuirea vechilor ierarhii şi se arată optimist în ceea ce priveşte potenţialul companiilor de a evolua.

Care sunt, în opinia dvs., atributele definitorii ale unei companii percepute ca fiind „mare” de către clienți, competitori, furnizori şi publicul larg?
În general, clasificarea folosită pentru departajarea companiilor pe piaţă se rezumă la o apreciere în funcţie de cifra de afaceri realizată într-o anumită perioadă de timp. Pe piaţa producţiei de semne din România, lipsa unor cifre de afaceri comparabile cu cele ale marilor companii din Europa a dus la o diversificare a acestor criterii.

Astfel, repere precum importanţa în mediul economic general a clienţilor acestor companii (operatori de telefonie mobilă, companii petroliere, banci etc.), amploarea proiectelor realizate, consmul de materiale folosite şi, nu în ultimul rând, abilitatea acestor companii de a adopta şi de a transmite pe piaţă imaginea şi cultura organizaţională a marilor specialişti în domeniu au devenit criterii de clasificare a companiilor.

Dacă ar fi să împărțiți zona companiilor de producție publicitară după trei atribute dimensionale, respectiv mici, medii și mari, ce procent din totalul celor existente ați aloca fiecărei categorii?
Ştim că nivelul tehnic de echipare al companiilor producătoare de signalistică determină, în mare măsură, accesul acestora la proiectele importante şi, ca urmare, la primele locuri într-un astfel de clasament.

Dacă ar fi să împărţim aceste companii după asemenea atribute, consider că 15% din numărul companiilor de pe piaţă pot fi considerate „mari”, 10% – „medii”, iar 75% – companii „mici”.

Cum credeți că a influențat recesiunea economică statutul companiilor din producția publicitară, în ceea ce privește redimensionarea acestora? Care trend credeți că este mai accentuat: trecerea de la o scară mare la una mică-medie sau viceversa?
Nu cred că recesiunea economică a dus la o repoziţionare a companiilor pe piaţă. Cu siguranţă sunt companii care au ajuns să-şi întrerupă activitatea definitiv, dar majoritatea, cu preţul unor restructurări destul de dramatice, au supravieţuit momentului şi astăzi îşi continuă activitatea la nivelul la care îl permite piaţa.

În consecinţă, dacă este să constatăm un „trend” în ceea ce priveşte evoluţia acestor companii, cred că firmele mici şi medii îşi continuă evoluţia firească spre statutul de firme medii şi, respectiv, mari.

Se poate vorbi, în acest moment, de o uniformizare a percepției asupra statutului companiilor cauzată de impunerile nivelului de preț practicat și de furnizarea a aproximativ acelorași servicii, din registre sigure, fapt care se petrece în detrimentul diferențierii prin abordarea de nișe și zone premium?
Se poate vorbi de o presupusă „uniformizare” a percepţiilor din acest punct de vedere, dar nu cred că trebuie să considerăm acest lucru ca fiind unul rău. Prin urmare, consider că procentul mic de aşa-numite „lucrări premium” este, mai mult sau mai puţin, o constantă în această industrie.

În orice business care presupune producţie, majoritatea produselor se încadrează într-un standard clasic, iar elementele speciale ocupă un procent destul de mic în aceasta.

Compania pe care o conduceți a suferit, la rândul său, o repoziționare și o redimensionare de statut (ascendentă sau descendentă) impuse de mișcările mediului economic?
La fel ca alte companii, Geplast a redimensionat structura pentru a reduce din presiunea generată de costuri, într-un context economic nefavorabil. În ceea ce priveşte poziţionarea companiei ca furnizor de soluţii pe această piaţă, putem spune că nu am ales o redimensionare a statutului nostru şi chiar ne-am îmbunătăţit imaginea pe piaţă ca furnizor principal al partenerilor noştri.

Dacă este să constatăm un „trend” în ceea ce priveşte evoluţia companiilor din domeniul producţiei publicitare, cred că firmele mici şi medii îşi continuă evoluţia firească spre statutul de firme medii şi, respectiv, mari.

Similar Posts:

21 recommended
comments icon3 comments
3 notes
556 views
bookmark icon

0 thoughts on “„Nu cred că recesiunea economică a dus la o repoziţionare a companiilor pe piaţă”

    Write a comment...