Interviu

Nu punem mare pret pe retelele sociale. ROI-ul este mic sau inexistent

• Bookmarks: 285


andrei_suciu„Mă numesc Andrei Suciu, am 27 de ani pentru încă o lună, sunt absolvent de Colegiu Național și am urmat o facultate de marketing pe care n-am terminat-o. Am lucrat în vânzări cinci ani- de la agent vânzări până la director de filială. Apoi am renunțat și m-am apucat de internet / affiliate marketing, în momentul în care am realizat că internetul înseamnă mai mult decat Yahoo! Messenger și Counter Strike.” Așa își creează autoportretul un tânăr antreprenor din Baia Mare, al cărui magazin online de tricouri imprimate (www.fyves.com) a vândut în 2012 de 160.000 de dolari, din care niciun leu în România.

Cum a început totul?
La un moment dat am început să cochetez cu “drop shipping-ul de produse pe site-uri de licitații precum ebay.com. Practic, eram un intermediar între producător și client fără a fi nevoit să dețin produsele pe stoc. În momentul în care aveam o comandă, o plasam producătorului, transferam banii, minus profitul meu și dădeam indicații privind adresa de livrare.
O vreme am folosit un producător de tricouri personalizate online pentru a le comercializa pe ebay.com. După ceva timp, am realizat că și eu pot face același lucru, pentru ca, la rândul meu, să am proprii mei intermediari. Așa a luat naștere, în 2010, Fyves Advertising Media, companie specializată în producerea tricourilor personalizate online exclusiv pentru reselleri. Am pornit împreună cu fratele meu, Vlad Suciu, care s-a ocupat de realizarea site-ului fyves.com și care lucrează acum la realizarea noului site, unde vom avea o gamă mai largă de produse. În momentul de față colaborăm cu foarte mulți reselleri din toată lumea. Ei comercializează produsele noastre, cu modelele lor, pe o multitudine de site-uri de licitații.

Avem și reselleri români care, cu zero investiție și doar cu o conexiune la internet, reușesc să facă bani online. Cu puțină imaginație se pot câștiga minim 500 USD lunar.

De unde vine numele Fyves?
Denumirea Fyves a luat naștere după mai multe discuții în care încercam să avem și să dezvoltăm propriul brand, analizând site-uri din industria noastră și nu numai. Așa am ajuns la fyves.com, un nume original și, în același timp, fără sens. Cunoaștem limba engleză, nu avem nicio legătură cu guma de mestecat și nici cu cifra cinci.

V-ați inspirat după un anumit model de business?
A existat o idee pe care am preluat-o și îmbunătățit-o. Există un site dedicat reseller-ilor pentru produse personalizate, cel pe care l-am folosit și eu, dar are anumite deficiențe. Timpul de livrare în Europa este de 3-5 săptămâni, iar imposibilitatea de a oferi un tracking number pentru a putea urmări comanda după ce a fost trimisă (condiție obligatorie dacă dorești să revinzi produsele pe ebay) este un mare minus. Calitatea tricourilor este îndoielnică, gama de culori mică, fiind disponibile doar tricouri albe și negre. În plus, suportul pentru clienți este aproape inexistent.

Toate aceste probleme ale competiției ne-au ajutat să creștem de la lună la lună și să le “furăm” încet dar sigur clientela. Noi oferim tracking number, transportul în Europa durează maxim 2 săptămâni, avem o paletă de culori mult mai largă, folosim tricouri Fruit of the Loom, iar clienților le răspundem în maxim 2-3 ore și, cu toate acestea, încercam să menținem un nivel competitiv al prețurilor.

Cine creează mesajele pe care le imprimați pe tricouri?
De regulă, creatorul mesajelor/graficilor este clientul care-și poate încărca pe site orice model. După ce vizualizează tricoul virtual în forma finală, copiază pur și simplu imaginea și o încarcă pe site-urile de licitații unde își desfășoară activitatea. În momentul în care are o comandă, revine pe site-ul nostru, plasează comanda, plătește, iar noi expediem tricoul conform indicațiilor.

Avem încărcate câteva design-uri pe fyves.com. Avem pregătite câteva sute pentru viitorul site, unde vom deschide porțile și publicului larg la prețuri puțin mai mari. Resellerii vor continua pe bază de abonament, pentru a-și păstra prețurile actuale. Pentru designul semnat de noi avem persoane cu care colaborăm. Mai multe detalii nu pot să divulg.

Care este modelul cu rata cea mai mare de succes?
Nu avem un model de succes. Unele se vând mai bine, alte mai puțin bine. Daca reseller-ul este inspirat și produce un design inspirat într-o temă în tendințe, vânzările nu se vor lăsa așteptate.

Vindeți cu precădere în străinătate. România nu a intrat niciodată în această ecuație?
Vânzările în România sunt aproape nule. Site-ul este în limba engleză. Nu ne așteptăm să avem comenzi din Romania doar dacă, eventual, un reseller vinde pe ebay unui român, caz care s-a mai întamplat.

Cum v-ați făcut cunoscuți în spațiul web?
Ne-am promovat prin bannere pe diferite site-uri, prin sponsorizări și alte metode mai puțin convenționale. Am investit și în Adwords la un moment dat, fără succes însă. Competiția în USA pentru cuvintele cheie țintite de noi este acerbă, iar costurile de promovare încep de la $3 CPC.

Cât de importante sunt rețelele sociale pentru business?
Momentan nu punem mare preț pe rețele sociale. Din punctul meu de vedere, ROI-ul este mic sau inexistent. Poate în viitor, după ce ne vom adresa și clienților finali, vom încerca prin diferite concursuri, deși sunt conștient că așa vom aduce doar fani avizi de premii, nu cumpărători dornici să achiziționeze. S-ar putea să fie anumite persoane care să nu fie de acord cu părerea mea despre eficiența rețelelor sociale, dar aceasta este opinia mea.

Cât de obișnuită este piața românească cu instrumentele plăților online?
Plata online este o nebuloasă în Romania. Din acest motiv, România este ultima țară unde vom lansa noul site. În România se optează pentru plata ramburs, clienții sunt neserioși și nu ridică coletele. Cine știe, poate până lansăm noi site-ul în .ro, vor fi tot mai mulți ce vor plăti cu cardul sau prin sisteme precum Paypal sau Moneybookers.

Ce tehnologie folosiți pentru imprimarea tricourilor?
Folosim imprimante DTG (Direct to Garment), cu cerneala “pigment-textile” pentru print direct pe fibre textile naturale.Le-am achiziționat de la Total Media, distribuitorul exclusiv în România al acestor echipamente care pot printa atât pe materiale deschise la culoare, cât si pe materiale negre sau închise la culoare datorită culorii albe disponibila standard și au o productivitate de până la 60 tricouri pe ora.

Cum vă diferențiați față de alte magazine online similare?
În România nu avem criteriu de comparație. Unele magazine online sunt doar afaceri de familie, cu tricouri personalizate prin termotransfer. Noi ne considerăm mult mai mult decât un magazin online.

În afara țării, mai sunt două sau trei site-uri exclusiv pentru reselleri. Unele au rezistat, altele nu. Diferențele le-am enumerat deja.

Cu noul site vom intra în competiție directă cu marile companii din industrie din alte țări precum USA și Germania.
Clienții vor putea să își facă propriul tricou sau să achiziționeze unul din colecția noastră. Vor avea posibilitatea să adauge propriile designuri într-un marketplace alături de colecția noastră, unde vor putea câștiga un comision dacă sunt achiziționate de către alți clienți finali. Vor putea să își creeze propriul shop pe un subdomeniu fyves.com.

După cum spuneam, vom păstra și partea de drop shipping, dar pe bază de abonament. Site-ul va fi lansat în 5 țări europene și USA iar, într-un final, și în România. Vom avea un call center cu câte o persoană dedicată fiecărei țări pentru a asigura suportul de comunicare cu clienții.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
85 views
bookmark icon

Write a comment...