Peisajul publicitar dă semne că ar intra într-o perioadă mai animată. Actori marcanți din industrie vorbesc despre o revenire a business-ului în 2011 comparativ cu anul precedent, despre achiziții costisitoare, însă aducătoare de noi piețe, și despre perspective de profit alternative. Citiți despre toate acestea în numărul 42 al Universign, care va fi lansat la Print&Sign, târg dedicat producției publicitare.
Un partener de încredere nu se găsește pe toate drumurile. Uneori însă, nici nu trebuie căutat prea departe. “Portret de familie”, dosarul numărului 42 al Universign, vorbește despre afacerile de familie din producția publicitară. Articolul trece în revistă toate variantele de business cu ADN comun – companii construite în cuplu sau puse pe picioare de frați, transmise din tată în fiu… sau fiică – arătând o fațetă mai puțin vizibilă și emoționantă a unor personaje marcante de pe piață.
Vântul schimbării?
Septembrie este luna în care vor fi demarate proiecte de amploare pentru producători. Revigorarea unor piețe conexe cu producția publicitară are implicații promițătoare pentru domeniu. Mai multe, în articolul “O licitație disputată”.
Ambivalentă, exotică și imatură, dar cu potențial. Și mai ales în plină recuperare economică. Acestea sunt cuvintele care surprind cel mai bine dinamica pieței de producție publicitară din Republica Moldova. Pentru o imagine mai cuprinzătoare, vizitați articolul “La granița dintre România și Rusia”.
Un echipament performant vine la cutie cu o clientelă extinsă. Acesta este principiul după care s-a ghidat Doru Ursu, directorul general al Dem Media, când a devenit primul cumpărător din România al unui flatbed industrial, despre care puteți citi la rubrica Eveniment a revistei. Imprimarea industrială se bucură, de altfel, de o atenție specială în acest număr. “Noi repere în imprimarea industrială” detaliază noutățile apărute în acest segment, în timp ce “Cât de flexibile sunt materialele rigide” aduce în discuție metodele de imprimare digitală a suporturilor rigide.
Producătorii, între artă și design
Clișeul spune că între artă și tehnica ar exista diferențe ireconciliabile. Dar experiența Ancăi Fetcu, designer de corpuri de iluminat, arată că, de fapt, cele două se implică. Aflați cum, în “Lumina vine în tiraje personalizate”.