Interviu

O comunicare inteligentă ar putea salva obiectele promoționale

• Bookmarks: 20760


De la începutul anului 2010, Hans Poulis este președintele în exercițiu al EPPA (European Promotional Product Association) cu sediul în Haga, Olanda, o asociație ce reprezintă 11.000 de companii din 12 țări europene. Într-un interviu acordat revistei Universign, Hans Poulis punctează importanța comunicării și a promovării eficiente pentru obiectele promoționale. E un paradox pe care acesta îl constată, anume că tocmai obiectele care asigură o promovare neconvențională a companiilor au o mare nevoie de a fi promovate.

Care este situația pieței de obiecte promoționale la nivel european în acest moment?
Acum, situația este destul de dificilă, încă luptăm, înregistrăm o scădere a cifrei de afaceri de aproximativ 23-27% în toată Europa.

Avem țări în care situația este chiar foarte dificilă și țări în care situația e în limite normale. În prezent suntem în revenire, dar avem nevoie de timp, cel puțin până la sfârșitul anului 2011, ceea ce înseamnă că mai avem de așteptat o perioadă destul de îndelungată.

Ce informații aveți despre piața de obiecte promoționale din România?
Am puține informații, pentru că România nu e membră EPPA, dar sper că firmele de aici vor deveni membre cât de curând. Au înregistrat o scădere destul de mare a cifrei de afaceri, între 30-40%, ceea ce înseamnă foarte mult.

Cred că aceasta este o provocare, pentru că firmele din România trebuie să conștientizeze faptul că este posibilă o creștere a cifrei de afaceri. Luând ca punct de reper anul 2008, când piața a înregistrat o valoare de 200 de milioane euro, se constată o scădere, dar consider că aceasta e o mare provocare pentru România în viitorul apropiat și că piața obiectelor promoționale își va reveni.

Amintind de prima întrebare, poziția obiectelor promoționale s-a schimbat, acestea sunt din ce în ce mai importante în mixul de marketing și din ce în ce mai importante pentru a fi folosite în marketing pentru promovarea unei companii către clienții săi.

Ce soluții propuneți pentru acele țări care sunt foarte afectate în acest moment?
În primul rând, este foarte important pentru toate aceste țări, dar am să mă refer în special la România, ca firmele să aibă o atitudine fermă, să spună clar ce fac, că sunt producători mari care exportă și că au posibilitatea să ofere o altă poziție obiectelor promoționale în marketing. Trebuie să se ridice și să transmită acest mesaj.

Dar, după cum știți, se organizează mai puține evenimente, bugetele de marketing sunt mai mici față de alți ani. Cum ar trebui să facă firmele acest lucru? E suficient doar să transmită acest mesaj?
Nu. E o întrebare bună. În primul rând, companiile ar trebui să vorbească mai mult despre produsele lor, nu doar să încerce să vândă mai mult. Dar, cel mai important este să le explice clienților când și cum se folosesc obiectele promoționale, să le explice ce se întâmplă când le folosesc. Iar acest mesaj, care ar trebui comunicat prin media, să fie despre cum se utilizează aceste produse. Companiile trebuie să le reamintească clienților că pot folosi aceste produse și că sunt diferite de publicitatea convențională, iar aceasta e o abordare nouă în comunicarea pentru această industrie. Acest mesaj ar trebui promovat de către industria de promoționale.

Este ceea ce faceți prin EPPA, asociația pe care o conduceți? Îi ajutați să transmită acest mesaj?
Da. Noi facem mai multe lucruri. În primul rând, e importantă imaginea întregii industrii. Așa că ajutăm toate țările membre EPPA să transmită acest mesaj, transmitem noutăți și știri din domeniu. În 2011, vom vorbi cu marile companii din întreaga lume, companii furnizoare din industria noastră. Noi vrem ca ei să investească bani pentru a crea campanii de publicitate de mare amploare pentru această industrie, ceea ce e foarte interesant. Apoi avem academia EPPA, prin care vrem să învățăm firmele care activează în acest domeniu despre produsele promoționale. E o academie de nivel înalt. Cu aceste informații vrem să asigurăm mai mult profesionalism și să dăm un sprijin semnificativ industriei.

Care sunt cele mai căutate produse promoționale în acest moment?
Micile dispozitive electronice sunt foarte importante, iar acestea se găsesc pe aceeași direcție cu schimbările care au apărut în comunicare. Toți folosesc internetul, telefoanele mobile, sunt înnebuniți de produsele Apple. Acestea sunt exemple prin care să observați de ce dispozitivele electronice se află pe primul loc în preferințe în acest moment.

Atunci, obiectele promoționale, cum ar fi obișnuitele pixuri, sunt pe cale de dispariție?
Nu, nu vor dispărea. Vor avea o imagine diferită, ar trebui să fie prietenoase cu mediul, să fie de calitate – atunci când scrii cu un pix să nu se oprească după două zile.

Calitatea e importantă și designul e la fel de important. Atunci când clienții primesc un pix ieftin, îl vor arunca. De aceea, e foarte important să se ia în calcul care este publicul țintă, aducând creativitate și utilizând produsele promoționale corespunzătoare.

Cum pot realiza firmele din domeniul promoționalelor obiecte de calitate, dacă nu au cerere din partea clienților? Cum ar trebui să își convingă clienții? Pare a fi o problemă.
Da, într-adevăr, aceasta este o problemă. De aceea, EPPA încearcă să ajute asociațiile naționale să transmită acest mesaj și să le explice clienților lor de ce folosesc un pix promoțional.

76% dintre oameni păstrează obiectul promoțional mai bine de un an, iar prin folosirea pixului, clientul va vedea brandul inscripționat pe el.

Acest tip de mesaj ar trebui să fie adus pe piață.

Credeți că se va consolida dezvoltarea obiectelor promoționale creative, neobișnuite? Cum credeți că va avea loc această dezvoltare?
Când ai un brand care se dorește a fi diferit – de aceea obiectele promoționale personalizate sunt importante – poți utiliza un simplu pix în moduri diferite. Și ar trebui să fim conștienți de acest lucru. Îți poți face un pix de unul singur, dar rămâne numai un pix. Creativitatea e din ce în ce mai importantă și trebuie privită prin două abordări diferite: în primul rând, creativitatea contează pentru designul produsului, în al doilea rând, e important să fii inteligent în marketingul pe care îl practici.

Similar Posts:

20 recommended
comments icon0 comments
0 notes
760 views
bookmark icon

Write a comment...