Interviu

O implementare deșteaptă, armonizată cu niște costuri competitive, nu lasă loc de refuzuri

• Bookmarks: 2 • Comments: 466


Poate 2011 nu este anul în care vom ieși din criză, dar este foarte clar cel care va aduce multe schimbări. Abundența noilor tehnologii și soluții împing producția publicitară spre zone noi, mai creative.

„Atât în cazul producțiilor de tipar offset, cât și în cazurile producțiilor indoor-outdoor există un interes crescut pentru tot cea ce este nou, special, ieșit din comun”, afirmă Răzvan Păcuraru, print production manager la Graffiti BBDO.

Fața Bucureștiului se schimbă, mai ales în ceea ce privește partea de advertising. Cum s-a prezentat anul 2011 din punctul de vedere al producției publicitare?
Cuvântul de ordine care definește producția publicitară în anul 2011 este „inovație”. Dacă reușim să armonizăm o implementare deșteaptă cu niște costuri competitive, nu prea primim refuzuri.

Fără doar și poate, munca noastră este mult mai surescitantă decât în anii trecuți, dar consider că, dacă ești un bun profesionist și rămâi ancorat în interiorul triunghiului format din elementele calitate, cost și termen de execuție, succesul este garantat.

“De la an la an, ideile creative trebuie implementate într-un mod din ce în ce mai nou, care să nu golească visteriile departamentelor de marketing ale clienților noștri”, Răzvan Păcuraru, BBDO.

Ați avut parte de proiecte mari și de schimbări de clienți?
Proiectele în 2011 au fost diversificate. Am avut și avem parte de tot felul de proiecte. Mi-e greu să le clasific în mari și mici, deoarece percepția noastră, în calitate de producători, se raportează exclusiv la satisfacția clientului nostru, pentru care o producție de cărți de vizită este la fel de importantă ca și o producție de sticlă uriașă care levitează.

Din acest motiv, consider că orice proiect care ajunge în departamentul de producție al grupului BBDO din București este mare și important. În ceea ce privește clienții, îmi place să cred că ai noștri sunt fericiți de serviciile pe care le primesc. Din acest motiv, poate, nici nu am avut parte de o fluctuație mare de clienți.

“Pentru client, o producție de cărți de vizită este la fel de importantă ca o producție de sticlă uriașă care levitează.”

Se remarcă o cerere crescătoare pentru zona de outdoor? Cam în ce proporție vizează cererile pe care le primiți această zonă?
În ceea ce privește zona de outdoor, am remarcat o cerere crescută pentru proiectele inovative. Era meshurilor întinse pe balcoanele blocurilor a cam apus. Există, într-adevăr, un interes mai mare pentru această zonă, dar numai în cazul în care cuvântul de ordine care definește proiectul este „creativitatea”.

Compania H&M și-a concentrat o mare parte din bugetul de promovare pe zona de outdoor. Au ales această formă de publicitate din cauza prețului scăzut? De ce credeți că n-au avut o promovare mai mare la TV, radio și în mediul online?
Nu cred că prețul a fost elementul definitoriu pentru această opțiune. Prețurile de promovare au scăzut atât pentru zona de outdoor cât și pentru celelalte medii de comunicare (TV, radio etc). Cred că decizia lor de a concentra o mare parte din bugetul de promovare în zona de outdoor a venit în baza unui research bine fundamentat.

Care sunt cererile cele mai întâlnite anul acesta? Dar aplicațiile și materialele cele mai des folosite?
Diversitatea cererilor este atât de complexă încât mi-e extrem de greu să fac clasamente. Cu riscul de a ma repeta, revin la ideea inițială, cu proiectele inovative. Atât în cazul producțiilor de tipar offset cât și în cazurile producțiilor indoor-outdoor există un interes crescut pentru tot ce este nou, special, ieșit din comun. Atât în ceea ce privește materialele folosite cât și în ceea ce privește modul de execuție.

Care a fost cea mai neobișnuită cerere pe care ați primit-o?
Indiferent cât de neobișnuită ar fi cererea, noi știm că nu există cereri neobișnuite. Ele sunt binevenite într-o agenție de publicitate de calibrul lui Graffiti BBDO.

“Proiectele speciale reprezintă acele provocări de care ai nevoie în carieră și care au darul de a te defini ca un bun profesionist.”

Ce se întâmplă în cazul în care clientul este nemulțumit de produsul final? Dar dacă renunță la mijlocul ciclului de producție? V-ați lovit de asemenea cazuri?
Clientul nu trebuie să fie niciodată nemulțumit, și cam acesta este principalul nostru rol în cadrul agenției. Dacă gestionezi cu minuțiozitate proiectele și nu sari peste etape (mostre, exemplificări, explicații detaliate), este foarte puțin probabil să nemulțumești clientul.

Nu vreau să fiu ipocrit și să spun că în decursul carierei nu mi s-a întâmplat acest lucru. Se întâmplă și, cu siguranță, se va mai întâmpla, dar pornind de la ideea de bază „Clientul nu trebuie să fie niciodată nemulțumit!”, restul e istorie. Scopul nostru este să finalizăm toate proiectele cu succes.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon4 comments
4 notes
66 views
bookmark icon

0 thoughts on “O implementare deșteaptă, armonizată cu niște costuri competitive, nu lasă loc de refuzuri

    Write a comment...