Interviu

O voce care are o idee în spate este o voce care se face auzită

• Bookmarks: 28484


CID Grup – Colaborare & Inovație în Design– este un grup de designeri români, care are ca scop promovarea designului românesc de produs, susținerea membrilor săi și a inițiativelor de grup în acest domeniu. Grupul vizează afilierea la entităţi cu specific de design, prin comunicare şi participare expoziţională atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Colaborarea, inovația și diferențierea sunt principalele puncte de interes în activitatea acestui grup. Primul proiect CID Grup este compus dintr-o serie de 3 evenimente: vernisaj expozitie „limited edition / romanian design” Pantone® 18-3224, Conferinta Pantone® si Premierea proiectelor inscrise in expozitia de grup.

„limited edition / romanian design” este o colecție de grup formată din obiecte de design, în ediție limitată, personalizate prin culoarea anului 2014 – PANTONE® 18-3224 Radiant Orchid. Creativitate, inovație și originalitate într-o colecție unică, creată în totalitate de designeri români, cuprinzând categoriile de produse: ceramică, obiect, mobilier, bijuterie și textil. La această expoziție vor participa atât membrii actuali CID Grup cât și proiectele selectate în urma aplicațiilor primite.

members_poster

Care este obiectivul principal al CID Group? În cât timp v-ați propus să îl atingeți?
Constantin Alupoaei – Obiectivul principal al grupului este promovarea designului romanesc de produs. Dorim să susținem membri sau inițiative de grup din acest domeniu prin colaborare și ajutor reciproc. Încercăm să conștientizăm faptul că împreună putem realiza mai mult decât individual. În etapa aceasta, de cristalizare a grupului, timpul definește doar puncte din activitatea organizatorică. Ne dorim din tot sufletul să putem spune că, în viitor, se va vedea o evoluție normală în perceperea și valoarea designului romanesc.

Ce relații au existat între fondatorii grupului înainte de această inițiativă? Cum vor modifica existența și activitatea grupului aceste relații?
Dragoș Dogaru: Pot spune că o mână de oameni din acest grup ne cunoşteam deja destul de bine – ce abordare avem în design, cât şi ce discurs avea fiecare în domeniu. Poate părea mult spus, dar o voce care are o idee în spate este auzită. Din acest motiv ne-am şi format ca şi grup. Pe viitor, mă aştept la o mai bună cunoaştere şi colaborare între toţi membrii grupului şi o consolidare a sentimentului de apartenenţă la grup.

Pe 28 februarie este deadline-ul pentru aplicațiile la expoziția “limited edition” Câte proiecte s-au înscris până acum? Este un număr mulțumitor pentru dvs?

Dragoș Dogaru: Ţinând cont că pe 28 am ajuns la paritate între numărul membrilor şi numărul înscrierilor şi am prelungit perioada cu 3 zile şi încă primim înscrieri, pot spune categoric da. Este de apreciat interesul comunităţii designerilor pentru proiectul nostru.

Cum se va face selecția acestora? Puteți să nominalizați componenții juriului?
Dragos Dogaru: Selecţia se face în mod democratic, membrii CID Grup votează noile înscrieri în expoziţie. Astfel, vom avea alături designeri a căror abordare în design este apreciată de majoritatea membrilor: Silvia Cornea, Adrian Lupu, Agnes Lukacs, Alexandra Ungurelu, Catălin Mugurel Popa, Gheorgiu Mihnea-Vlad, Vlad Boştină, Dana Boştină, Alupoaei Constantin, Dragoş Dogaru, Gabriel Decebal Cojoc, Irina Florea, Cătălina Ioniţă, Monica Sebestyen, Alina Rizescu şi Bogdan Ştefănescu. 


Există forme de asociere similare cu CID Group în rândul designerilor români? Dacă da, ce diferențiază CID de celelalte? Cum veți colabora cu restul entităților?
Constantin Alupoaei: Da, în România există și alte forme de asociere. Colaborarea cu ele va veni natural, deoarece noi nu le considerăm grupuri concurențiale, ci doar organizații de inventariere a designerilor. Diferența CID-ului o face comunicarea, colaborarea și capacitățile membrilor. Comunicând, putem identifica mult mai ușor problemele și, ulterior, vom putea emite variante de rezolvare a lor. Colaborând, ne dovedim apartenența la un grup și recunoașterea lui. Un alt punct important de diferențiere a grupului este valoarea emisă de produsele realizate de acești designeri. Produsele lor sunt inovative și originale. Aceste criterii diferențiează un produs de altul și dau intrinsec valoarea procesului de design. Promovând aceste caracteristici, grupul se va distinge prin calitate și originalitate în mesaj. 


Cum vedeți asocierea? O formă de apărare a intereselor unei comunități sau o manifestare cumulativă a eforturilor de creștere a celor care se asociază?
Dragoș Dogaru: O bună întrebare, bine pusă în acest context. CID Grup se doreşte a fi chiar acest lucru – o formă de apărare a intereselor designerilor prin manifestarea cumulativă a eforturilor noastre ca membri ai acestui grup.


Este CID Grup o structură deschisă pentru nou veniți? Cum se face aderarea la grup? Există o taxă pe care o plătesc cei care fac parte din grup?
Dragos Dogaru: Colaborarea este punctul focal de interes al acestui grup, suntem un grup deschis şi aderarea la grup se face prin call for entries. Selecţia în urma acestuia este o invitaţie deschisă de aderare la grup. Aderarea presupune şi susţinerea celor 3 principii de bază ale grupului – colaborare, inovaţie şi diferenţiere, care sunt la originea grupului şi dau şi acronimul nostru. La ora actuală nu există taxe, dar dacă majoritatea va decide că va fi necesar, vom decide pe viitor.

Activitatea designerilor de produs este strâns legată de cunoașterea unor producători care să pună în practică ideile acestora. A inițiat sau va iniția CID contacte cu producători sau asociații ale acestora? Dacă da, care sunt primele domenii vizate?
Constantin Alupoaei – A iniția contacte cu diverși producători și asociații profesionale este o idee pe care dorim să o dezvoltăm. Promovarea designerilor prin expoziții naționale sau internaționale va identifica potențiali beneficiari și producători. Trebuie să arătam ce putem! Domeniile vizate sunt destul de variate, începând cu mobilierul, bunuri de larg consum, amenajări, construcții, etc.

Puteți face câteva exemplificări de design de produs românesc care să fie, din punctul dvs de vedere, remarcabile? Ce notorietate credeți că au aceste proiecte și în rândul cărui public?
Constantin Alupoaei – Ușor, ușor producătorii vor conștientiza faptul că designerii români pot realiza obiecte competitive pe piață. Astăzi asemenea exemple sunt rare. Sperăm în dezvoltarea de abilități manageriale ce vor cuprinde cunoștințe despre obligativitatea implementării procesului de design în productie.

Care este cea mai puternică limitare cu care se confruntă azi designeri români? Dar cea mai bună rampă de lansare?
Constantin Alupoaei – Corect ar fi – limitări! Plural! Începem cu materialele, lipsa de mijloace de prelucrare, dezinteresul producătorilor, lipsa comercianților de design, lipsa de promovare, etc. Piața românească e atipică și nu reușeste încă să ofere un tipar de urmat pentru recunoaștere.

De ce ati ales culoarea ca element comun pentru expoziția pe care a inițiat-o CID Group? Cât de mult a contat parteneriatul cu Pantone și GT în crearea acestei expoziții?
Dragos Dogaru: Culoarea, deşi poate părea comun, este acel lucru care ne-a unit, dar, în mod neaşteptat, a şi susţinut iniţiativa. Unitate prin culoare şi a funcţionat. De la Radiant Orchid am pornit, din dorinţa de a realiza o declaraţie de grup şi a promova existenţa designerilor români de obiect în peisajul designului românesc, cu atingere mai ales către publicul larg, atât intern, cât şi internaţional. Dorim să mulţumim Grup Transilvae pe această cale pentru implicare şi susţinerea iniţiativei noastre şi determinarea Pantone de a intra pe piaţa românească de design, printr-un eveniment colateral expoziţiei CID Grup – Conferinţa Pantone, pentru prima dată în România. Proiectul nostru a fost apreciat de managementul Pantone şi putem spune că ne bucurăm că am reuşit să aducem şi o implicare internaţională în iniţiativa noastră locală.


Este “limited edition” un eveniment repetabil? Intenționați să organizați un eveniment similar bazat pe alte elemente comune ale proiectelor expuse?
Constantin Alupoaei: Desigur, noi dorim și putem asigura asta. Interesul acordat acestei expoziții ne confirmă faptul că evenimentul trebuie repetat. În principiu, am discutat de un parteneriat regulat pentru interpretarea culorii în produsele realizate de designerii grupului. Susținerea primită ne confirmă succesul și ne motiveaza pe viitor.

Similar Posts:

28 recommended
comments icon0 comments
0 notes
484 views
bookmark icon

Write a comment...