Analiza

Povestea print shop-urilor locale

• Bookmarks: 17648


Print shop-urile sunt magazine care au adus producția publicitară către publicul larg. Cu toate că au de plătit chirii foarte mari, acestea rezistă de ani buni în România, având comenzi consistente. Dar succesul afacerii depinde foarte mult de locație.

Magazinele sunt amplasate în marile centre comerciale, deoarece ele mizează pe trafic. Cu cât sunt văzute de mai multe persoane, cu atât au mai multe comenzi, reușind să obțină profit. De aceea, locația pe care și-o aleg este vitală pentru ca afacerea să fie de succes.

Lucian Coșoi, director GallPrint are o rețea de magazine distribuite în București, Timișoara și Arad. În București, acestea sunt amplasate în Grand Arena, Bucur Obor, Cora Pantelimon, Carrefour Băneasa și pe Bulevardul Basarabia. Cel mai mare profit îl aduc magazinele din Bucur Obor și Cora Pantelimon. Pentru a avea trafic cât mai mare, Coșoi și-a închiriat locuri cu vizibilitate mare – de exemplu, în Grand Arena, are un magazin amplasat exact lângă casele de marcat.

O altă afacere ce are de profitat de pe urma locației este magazinul de personalizări de obiecte din incinta Unirea Shopping Center din București, conform declarațiilor proprietarului, Dieter Franz. Acesta a avut oferte de amenajare a unor astfel de magazine în alte mall-uri sau în alte orașe, dar le-a refuzat din cauza lipsei de trafic. În prezent mai are un magazin în Unirea Shopping Center din Brașov.

Pentru a obține aceste locații, proprietarii acceptă să plătească chirii exorbitante.

Un spațiu de până în 20mp poate fi închiriat într-o zonă cu trafic dintr-un mall cu sume ce depășesc 3000 euro/lună.

Atât Dieter Franz, cât și Lucian Coșoi s-au plâns că prețul chiriei este foarte ridicat. Nu este de mirare, deoarece spațiile închiriate de aceștia sunt de 86 mp, respectiv 70 mp. Însă, acolo unde comenzile sunt numeroase, banii pentru acoperirea cheltuielilor pot fi amortizați pe perioade între 3 luni și 2 ani.

Cele mai multe comenzi apar în luna decembrie și de Valentine’s Day, când aceste firme trebuie să realizeze chiar și 400 de articole personalizate pe zi. În medie, în locurile unde afacerea merge bine, un magazin livrează zilnic în jur de 100 de articole personalizate. Timpul de execuție este foarte scurt, de la 15 minute la 2 ore, cât îi ia unui client să facă un tur de shopping în mall. De asemenea, numărul de angajați este destul de mic, firmele cu ofertă complexă cum este cazul Gallprint sau Franz Advertising având între 7 și 10 angajați care lucrează în ture.

Având nevoie de rapiditate în execuție, proprietarii unor astfel de magazine achiziționează echipamente performante. În general nu își reînnoiesc foarte des tehnologia, preferând să cumpere echipamente care să dureze, dacă se poate, chiar și 10 ani. Dar, în medie, durata de viață a acestora e de 5 ani, astfel încât este nevoie de achiziții periodice.

Ca orice afacere care trebuie să se mențină, magazinele de obiecte personalizate au nevoie să se extindă. Opțiunile sunt diferite, unii preferă extinderea pe orizontală, cum este cazul lui Lucian Coșoi prin mărirea numărului de magazine din rețea, alții aleg dezvoltarea pe verticală, ca în cazul lui Dieter Franz, care a înființat un atelier de producție publicitară unde execută comenzile mai mari de 50 de produse primite la magazin.

Puteți citi un material mai amplu pe această temă în numărul 34 al revistei Universign.

Similar Posts:

17 recommended
comments icon0 comments
0 notes
648 views
bookmark icon

Write a comment...