Interviu

„Printul pe sticlă și pe lemn mi se par invenții extraordinare”

• Bookmarks: 6642


Matei Apostolescu este cel mai mare ilustrator român de artă digitală de nivel mondial. Într-un clasament realizat revista Computer Arts, cea mai importantă care promovează domeniul artelor digitale, Apostolescu s-a aflat în topul celor mai buni 10 designeri din lume, iar lucrarea lui, „123fourFIVE”, a fost pusă pe coperta celebrei publicații, fiind considerată „un experiment realizat prin combinarea mai multor stiluri, grafică tradițională și digitală, graffiti și desene naive, folosind Photoshop, Illustrator, creioane colorate și pix”. Deși are doar 26 de ani și nu are studii în domeniul picturii, aceste lucruri nu l-au împiedicat să devină atât de cunoscut pentru lucrările sale cu conținut ludic, dar și pline de tragism în același timp. A început să lucreze proiecte publicitare la inițiativa Coca Cola pentru o campanie desfășurată în Londra. Apoi și-a adăugat în portofoliu lucrări publicitare pentru alte nume mari, cum ar fi The Royal Magazine, Hugo Boss, People Like Us Collective. Întâlnirea lui Apostolescu cu producția publicitară a avut loc prin decorarea standului Grup Transilvae de la Digital Print&Sign 2010. Interviul de față încearcă să exploreze ideile ilustratorului român despre publicitate și producția publicitară, despre noile descoperiri în domeniul printului care l-ar putea inspira în realizarea de noi lucrări.

A devenit publicitatea o formă de exprimare artistică contemporană? Care a fost prima ta întâlnire ca artist digital cu publicitatea?
Nu cred că publicitatea este o formă de exprimare artistică, cel puțin nu în România…există ceva semnale, dar nu am prea mare încredere. Am lucrat prima dată cu zona advertising-ului pentru câteva publicații din Anglia ca ilustrator.

În 2006 ai ilustrat campania The Coke Side of Life din Londra. Cum au ajuns la tine reprezentanții Coca Cola să faci imagini pentru campania lor?
Am fost “descoperit” de o agenție de head hunting, cred că le-au plăcut formele și mai ales paleta cromatică pe care o folosesc. Proiectul a fost unul mai degrabă artistic și a constat într-o expoziție de grup condusă de sir Peter Blacke.

Cum completează/susține viziunea ta artistică felul în care este publicitatea contemporană care e foarte pragmatică? Ce crezi că recomandă arta ta pentru publicitatea zilelor noastre?

În ultimul timp încerc să mă distanțez de publicitate, prefer proiecte foarte curate care țin de promovarea unor companii mari.

Cred că în continuare diversitatea este un factor importat în atragerea potențialelor proiecte.

Spuneai într-un articol publicat pe un site străin că îți alegi foarte atent firmele cu care colaborezi și că refuzi pe foarte multe dintre ele. Care sunt cele mai importante motive să refuzi o colaborare?
Nu lucrez cu companii care au legături cu poluarea mediului sau care sunt implicate masiv în lumea a treia.Cercetez foarte atent orice posibil client înainte de a răspunde unei propuneri.Cred că o reputație bună în industrie se clădește alături de firme curate, care contribuie semnificativ la schimbarea lumii în care trăim.

Ai avut colaborări de a face ilustrație publicitară pentru campanii românești?

Nu am lucrat până acum în publicitatea “mare” din România, am avut ceva oferte, dar nimic semnificativ, am ajutat câțiva prieteni, dar cam atât.

Ai fost invitat la Digital Print&Sign la standul Grup Transilvae. Ce știai despre acest domeniu?
Sunt pasionat de computere și de tot ce înseamnă tehnologie cutting edge și cu ocazia târgului am avut ocazia să aflu despre câteva avansări în domeniul printului digital care m-au impresionat.

Constituie o sursă de inspirație pentru proiectele tale viitoare echipamentele, materialele, tehnicile de imprimare despre care ai aflat lucrând pentru Grup Transilvae și vizitând târgul? Ai în plan lucrări care pornesc de la informațiile acumulate?
Am fost foarte impresionat de ultimele tehnologii HP pe care cei de la Grup Transilve le prezentau. În special de printul pe sticlă și pe lemn, care mi se par invenții extraordinare. Lucrez deja la câteva lucrări pe care le văd foarte bine imprimate pe sticlă.

Să vorbim puțin şi despre standul Grup Transilvae de la Digital Print&Sign pe care l-ai decorat. Ai avut un brief pe care a trebuit să îl respecți? Crezi că se poate crea oportunitatea artistică de îmbinare ceva mai serioasă a artei digitale cu producția publicitară?
Cred că arta digitală are de beneficiat din tehnologia de print de ultimă oră .A fost un proiect “fulger” și cred că am aflat foarte multe.Ce m-a atras în acest proiect cel mai mult a fost îndrăzneala celor de la Grup Transilve care au avut curajul să gândească în afara tiparelor corporate și să meargă pe o variantă care să includă o viziune ceva mai largă asupra beneficiilor acestor noi tehnologii de print. Brief-ul a fost unul singur: standul trebuia să arate “trăsnet” și să atragă atenția oricărui vizitator, a fost exact genul de proiect care îmi place, cu multă libertate artistică, și executat excelent de cei de la Grup Transilvae (apropos, într-un timp record!).

Ce se va întâmpla cu imaginile expuse la stand după ce standul a fost demontat? Le vei pune în portofoliul tău de lucrări de pe internet? Care este viziunea ta artistică și ce anume te inspiră atunci când creezi o operă de artă?
Chiar nu știu ce se va întâmpla cu ele, dar da voi pune acest proiect în portofoliul meu.

Crezul meu artistic nu există și probabil nu va exista niciodată, cred în schimbare și în veșnica experimentare, arta digitală și toată revoluția tehnică îmi oferă suficiente stimulente pentru a elimina orice măcinare interioară când vine vorba de inspirație.There`s no style like freestyle!

Similar Posts:

6 recommended
comments icon0 comments
0 notes
642 views
bookmark icon

Write a comment...