Adoptarea regulamentului care interzice sau limitează publicitatea stradală în Bucureşti prejudiciază interesele jucătorilor din domeniu. Pentru proprietarii spaţiilor acordate în vederea expunerii outdoor, acest tip de promovare reprezenta o sursă de venituri considerabile.
La nivelul business-urilor cu mize înalte, suntem martorii unui efect domino, ce reduce sensibil modalităţile de reclamă ale retailerilor şi schimbul de avantaje între agenţiile de media, firmele de producţie publicitară, branduri şi posesorii spaţiilor comerciale.
Aparent, şi Complexul Unirea Shopping Center este afectat de această lege. În trecut, tariful brut pentru un banner amplasat pe faţada magazinului se putea ridica până la câteva zeci de mii euro lunar, sumă în care erau incluse chiria suprafeţei, mentenanţa, producţia şi creaţia (în cazul în care agenţia de outdoor furniza aceste servicii). De exemplu, mesh-ul pentru campania „Care este drumul tău”, desfăşurată de Ursus, și care a acoperit, în intervalul martie-iunie 2010, structura centrală a Magazinului Unirea, a costat în jur de 20.000-30.000 euro net, pe luna de expunere. Pierderile financiare suferite de complexul comercial sunt de proporţii dramatice.
Modernizarea magazinului Unirea realizată pe segmente de diferite firme de construcţii
Exteriorul aripii Călăraşi a fost reamenajat odată cu deschiderea, pe o suprafaţă de 1.200 mp, a magazinului Bershka, de către spaniolii de la Inditex, unul dintre cei mai importanţi retaileri de îmbrăcăminte din lume.
În anul 2010, exteriorul aripii Călăraşi a fost reamenajat odată cu deschiderea, pe o suprafaţă de 1.200 mp, a magazinului Bershka, de către spaniolii de la Inditex, unul dintre cei mai importanţi retaileri de îmbrăcăminte din lume. Acum, faţada este acoperită în proporție de peste 2.000 mp de ceramică, pe care sunt poziţionate trei logouri ale companiei. Lucrările de renovare au fost efectuate de compania de construcţii a celor de la Inditex, Goa Invest, care se ocupă de amenajarea celor mai importante magazine din portofoliul concernului, cu un aport financiar de 1.5 milioane euro.
Suprafaţa din aripa Splai ocupată anterior de Raiffeisen Bank şi Piraeus Bank va găzdui magazinul H&M, care va fi inaugurat în octombrie 2011. Suedezii vor trebui să-şi asume o parte din cheltuielile destinate amenajării spaţiului.
De curând, au început lucrările de reamenajare a aripii Splai. În ciuda încercărilor noastre de a obţine informaţii de la oficialii de marketing ai magazinului, cu privire la compania responsabilă cu renovarea acesteia, subiectul rămâne învăluit în mister. Suprafaţa, ocupată anterior de Raiffeisen Bank şi Piraeus Bank, va găzdui magazinul H&M, care va fi inaugurat în octombrie 2011. Suedezii vor trebui să-şi asume o parte din cheltuielile destinate amenajării spaţiului.
Responsabil pentru lucrări este compania Macrea Construct, iar Biroul Individual de Arhitectură Mario George Kuibuş a fost numit proiectant general. Este posibil ca investiţia retailerului în amenajarea spaţiului închiriat să includă şi renovarea structurii exterioare, la fel cum s-a întâmplat în cazul companiei Inditex.
Aripa Călăraşi – modernizată înainte de reglementarea publicitatăţii outdoor
Reconstrucţia aripii Călăraşi s-a realizat cu câteva luni înainte ca reglementările privind publicitatea outdoor să intre în vigoare, iar lucrările la faţada Splai au precedat aprobarea aceleiaşi iniţiative legislative. Dat fiind succesul pe care l-a avut conducerea magazinului Unirea Shopping Center în atragerea unor retaileri de top, putem specula că lucrările vor fi efectuate pe acelaşi sistem şi în cazul faţadei centrale a magazinului. Acest import de mărci cu greutate este cât se poate de fericit, pentru simplul fapt că ele impun reguli de imagine, ajutând piaţa românească să acceadă la un statut occidental.
Adoptarea legii referitoare la promovarea outdoor-ului extinde fenomenul asupra întregii societăţi, având mari consecințe în economia publicitară. Proprietarii complexelor comerciale vor înlocui avantajele financiare ale închirierii spaţiilor de promovare stradală cu beneficiile pe termen lung ale aducerii unor branduri premium.
Firmele publicitare vor înregistra profituri mai mici, fiind nevoite să se focuseze asupra publicităţii indoor, în timp ce agenţiile de media vor depinde de avizele Comisiei Tehnice de Circulaţie, pentru amplasarea reclamelor stradale pe spaţiile oferite spre închiriere. Un aspect pozitiv ar fi că instituţiile educaţionale, parcurile, sediile unităţilor administrative, clădirile cu statut de monument istoric vor fi redate specificului lor iniţial, iar locuitorii Capitalei vor putea privi mai indulgent publicitatea outdoor.