Interviu

Punctul nostru forte este capacitatea de adaptare la condițiile pieței și nevoile clienților

• Bookmarks: 421471


interviu cu Dan Lupu, general manager First Advertising

Care sunt cele mai importante momente legate de istoricul societatii?
First Advertising a avut un parcurs interesant în cei 20 de ani de activitate. Ne bucurăm că am reușit să creștem de-a lungul acestor ani, atât economic, fapt dovedit de cifrele de afaceri, cât și profesional și numeric, cu o echipa formată din peste 40 membri. Am trecut prin multe momente alături de această echipă de profesioniști: am depășit cu succes criza din 2009, un moment greu pe care l-am depășit doar printr-un efort de echipă și am început să descoperim segmente și tendințe noi de business. Ne-am orientat în special spre zona de indoor, pe materiale modulare, inovative, ușor de asamblat și ieftin de transportat, dedicate modern trade și tradițional trade. Avem multe amintiri frumoase: campanii implementate cu succes pentru care am primit “best practice”, campionate de fotbal, bowling, team-buildinguri care ne-au asigurat o coeziune a echipei. Contextul generat de pandemia Covid-19, constituie un alt moment de cotitura pe care am reușit să-l depășim până acum cu bine, mai mult, considerăm că echipa a devenit și mai puternică și unită.

Cât de importante sunt certificările în domeniul în care activati?
Faptul că am implementat procese certificate ne ajută să garantăm că serviciile noastre nu numai că își vor menține nivelul de calitate, dar mai ales că vor continua să se îmbunătățească pe termen lung. Rezultatul îl reprezintă o satisfacție sporită a clienților noștri.
First Advertising deține certificarea ISO 9001:2015. Acest standard a oferit companiei o serie de instrumente care i-au permis să își definească și să măsoare modul în care își desfășoară procesele, atât cele de producție, cât și cele de management în vederea optimizării continue a acestora. Rezultatul a constat, prin urmare, într-un plus de eficiență și competitivitate și în capacitatea de a garanta satisfacția clienților, datorită reducerii timpului pierdut, furnizarea unor produse de calitate și executarea livrărilor la timp.
Deținem și statut de membru Sedex, o platforma la care adera deopotrivă cumpărători și furnizori ce respecta standarde înalte privind politicile privind munca, sănătatea și securitatea, etica în afaceri și abordarea față de mediul înconjurător.

Cât din producția First Advertising este destinată exportului?
În acest moment realizam lucrări de print în mod direct pentru doi clienți externi, însă indirect avem o plaja mai larga de clienți. În ceea ce privește ponderea în cifra de afaceri a companiei, aceasta este de 10 procente, urmărind pentru anul următor o creștere la minim 20 procente.

Câți oameni lucrează acum în cadrul companiei? Cum a evoluat acest număr în ultimii ani?
În cadrul companiei există o echipă formată din 40-50 membri, în funcție de vârfurile de producție. În zona de producție funcționăm în momentul de față ca un ansamblu în zona de print. Realizăm print pe materiale rigide, din coală dar și pe materiale flexibile, din rolă . Chiar dacă avem și tehnologii diferite de imprimare, acestea sunt gestionate sub un singur sistem. La fel se întâmplă și cu celelate procese, cum ar fi fnisarea, ambalarea și logistica.
Toate sunt integrate și astfel asigurăm un flux de producție stabil. Pot spune că în momentul de față funcționăm la 30% din capacitatea totală și chiar și așa putem discuta de volume intre 1000 și 3000 de mp de print zilnic.

Credeti că investiția în automatizare este vitală?
Referitor la automatizare pot spune că toate eforturile noastre se îndreaptă în acest sens. Încă de la începutul acestui an am început să investim în echipamente și tehnologii noi, să standardizam cât de mult posibil operațiunile companiei pentru a crea suportul pentru o automatizare eficientă și în proporție cât mai ridicată.
Considerăm că unul din atuurile pe care trebuie să le dețină companiile care își doresc continutate în business este eficientizarea proceselor și acest lucru implică în proporție foarte mare automatizarea proceselor.

Cum a traversat First Advertising perioada actuală influențată de pandemie?
Contextul COVID a accelerat schimbarea modului nostru de funcţionare, sectorul nostru de activitate fiind, într-adevăr, puternic afectat, mai ales segmentul de trade show și evenimente. În prima parte a pandemiei am identificat un segment cu potențial de creștere și anume: producția de materiale de protecție precum viziere, panouri de protecție din plexiglass. Am obținut și avizarea de la Centrul Științific al MAPN pentru vizierele de protecție.
În momentul de față ne continuăm drumul pe care ni l-am ales încă de la finalul anului trecut, însă mult mai conștienți de necesitatea adaptării la „2 m society”.

Care au fost cele mai importante investiții făcute de compania pe care o conduceți?
Dispunem de unele dintre cele mai perfomante tehnologii de imprimare și finisare: imprimare pe baza de apă, uv și ecosolvent pe ambele tipuri de echipamete roll to roll și flatbed, routare și frezare CNC, termoformare, laminare la rece și cald. Eficiența serviciilor și calitatea imprimării sunt date de investiții continue concretizate prin traininguri de specialitate acordate echipei noastre dar și prin achiziția de echipamente și inovație tehnologică.
În ultimul an s-au investit mai mult de 600.000 de euro în tehnologie și mai mult de 300.000 în organizarea eficientă a unui flux de producție prin mutarea într-un spatiu mai încăpător care permite realizarea operațiunilor specific fluxului nostru de producție.
În viitor vom investi în soluții software dar și în câteva noi echipamente . Principalul factor de investiție în viitor este condiționat de stabilitatea pieței .

Vă rog să descrieți investiția făcută in utilajele furnizate de Grup Transilvae si relatia pe care o aveți cu aceștia?
Investițiile au dus și duc în continuare la o mai mare capacitate de producție, reducerea costurilor, scurtarea timpilor de execuție, sporirea flexibilității și controlul mai bun al calității produsului, ceea ce ne permite accesarea unor piețe noi unde aveam acces limitat, în principal din cauza prețului mare și al timpilor de execuție mari pentru volume medii și mari de produse. Echipamentele HP LATEX 1500 și Esko Kongsberg C64 EDGE fac parte din alegerile noastre cele mai bune din acest an. Relația cu Grup Transilvae este foarte buna, am beneficiat de sprijinul și experiență acestora și am reușit să dezvoltăm liniile de producție așa cum ne-am propus.

Care este strategia care stă în spatele achiziției echipamentelor HP Latex si Esko descrise mai sus?
Face parte din planul nostru de a eficientiza și automatiza toate segmentele din producție.
Putem spune că suntem singurii deținători din Romania ai automatizării care permite alimentarea continuă cu plăci a echipamentului Kongsberg C64 Edge – Esko. Acesta se numește IBF60 și ne asigură o funcționare continua a fluxului de tăiere. În viitorul apropiat vom achiziționa și modulul automat pentru descărcare, realizând astfel o automatizare în proporție de 90% a procesului de tăiere din placă, echipamentul fiind folosit în mod “nesupravegheat” de operator chiar și 6-7 ore din cele 8 ale unui schimb de lucru.

În cât timp estimați amortizarea acestei investiții?
Estimăm că vom amortiza aceasta investiție în 10 ani. În perioada următoare nu avem în vedere accesarea unor fonduri UE.

Care credeți că este cel mai important punct forte al companiei pe care o conduceți?
Punctul forte al companiei noastre este capacitatea de adaptare la condițiile pieței și noile cerințe ale clienților. Consideram că zona „artelor grafice” nici nu a fost descoperită la adevărată capacitate și că în anii ce urmează tehnologia va aduce noutăți hibrid care vor duce această industrie la un nou nivel, foarte aproape de ceea ce până acum arată a science fiction. Un exemplu în acest sens ar fi imprimare cu cerneala conductivă și crearea de module led rgbw perfect fuctionale pentru aplicații indoor și outdoor direct din procesul de imprimare. Imaginați-vă o bucată de sticlă care imprimată cu module led este transformata în vitrină de magazin interactivă sau poate o stație de așteptare a următorului shuttle spre lună…

Cum evaluați anii care vor veni?
Anii ce urmează vor fi niște ani grei din cauza faptului că, în general, nu suntem obișnuiți cu schimbări radicale ale tehnologiei și a modului de viață. Vă trebui să ne adptam, să ne reinventam și să mergem pe un trend ascendent, cu mare atenție la politica privind mediul înconjurător dar și noile practici financiare care vor veni cu aceste schimbări bruște. Datorită soluţiilor implementate, facem paşi către o producţie cu 0% emisii de carbon, 0% pvc în producţie şi cu materiale reciclabile 100 %, considerăm că, în următorii 3 ani, vom ajunge să reducem și noi amprenta de emisii cu cel puțin 60 %, așa cum o să fie cerința la nivel mondial.

Similar Posts:

42 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1471 views
bookmark icon

Write a comment...