foto: Luc Dehandschutter, Global Manager, Toyo Ink
Cristian Faur.
Nimic n-a lipsit din arsenalul cu care şi-a dus ofensiva la drupa cunoscutul producător de cerneluri tipografice. Marketing, demonstraţii, parteneriate, lansări de produse şi multe altele. În standul niponilor, vizitatorii au putut vedea la târg în acţiune maşini de tipar şi de ambalaj de la o serie de nume mari de producători de gen lucrând cu cernelurile Toyo şi demonstrând eficienţa acestora în faţa tehnologiilor de print mai vechi sau mai noi.
De fapt, trei companii ale grupului-mamă Toyo au fost reprezentate în standul B39 al halei 4 de expoziţie din cadrul Messe Dusseldorf între 31 mai şi 10 iunie anul acesta: Toyo Ink, Toyo Ink Aretz şi Toyo-Morton. Împreună cu partenerii lor, au avut ce arăta, iar standul a fost plin mereu, dovadă că renumele organizaţiei nu s-a diminuat de-a lungul anilor, ba dimpotrivă. Scopul declarat al componenţilor delegaţiei Toyo în Germania a fost acela de a demonstra capacităţile soluţiilor companiei pentru print şi packaging destinate mai ales acelor operatori care doresc să reducă pierderile de-a lungul întregului lanţ de aprovizionare, să reducă riscurile de mediu şi de sănătate şi să obţină calitate înaltă în mod constant.
Nu puţine au fost noutăţile cu care Toyo a venit la drupa, după cum spuneam. Iată ce declara înaintea deschiderii târgului Katsumi Yamazaki, preşedintele companiei: „La drupa, Toyo Ink Group va prezenta întregul nostru portofoliu de tehnologii pentru packaging şi soluţii pentru print flexo, pentru tipar UV/EB, pentru pungi sau pentru ceea ce avem de oferit prin soluţiile noastre prietenoase cu mediul, bazate pe apă. Înţelegem provocările complexe pe care deţinătorii de branduri şi tipografii de ambalaje le întâlnesc în ziua de azi. Aşteptăm cu nerăbdare ocazia de a le demonstra acestora cum inovaţiile noastre pot veni cu valoare adăugată în plus şi cu mai multe oportunităţi de business pentru clienţii noştri.
Un eveniment aparte din care ar fi avut de învăţat mulţi dintre cei care doresc să devină antreprenori, dar probabil şi unii dintre cei care sunt deja a fost seminarul dedicat noilor soluţii şi tehnologii care folosesc tratamentul EB (Electronic Beam), opţiune din ce în ce mai căutată pe piaţă de către clienţii finali şi pentru care şi Toyo are o gamă de cerneluri noi. Organizat în colaborare de Toyo Ink Group cu ESI, Uteco, Nestle şi Euro Top Grafix, evenimentul a abordat comprehensiv acest subiect, fiecărei etape din lanţul de producţie fiindu-i dedicaţi speakeri din fiecare companie în parte. Astfel, cei interesaţi au putut vedea cum văd lucrurile toţi cei implicaţi, de la producătorul cernelii şi al utilajelor, până la cei care vând produsul şi clientul final. De partea de business propriu-zis a acestui întreg proces s-a ocupat prezentarea susţinută de domnul Cristian Haţăgan, General Manager, Euro Top Grafix.
Am ajuns la evenimentul-seminar graţie invitaţiei domnului Luc Dehandschutter, Global Manager, Toyo Ink, cunoştinţă mai veche de-a noastră care, de altfel, ne-a şi vizitat ţara în câteva rânduri. Ultima dată când l-am întâlnit venise în calitate de speaker la seminarul flexo organizat de Euro Top Grafix la Poiana Braşov, cu doi ani în urmă. Un adevărat veteran al industriei poligrafice, cu multe participări la drupa la activ, managerul belgian reprezintă o sursă inepuizabilă de cunoştinţe în domeniu, dar ne-a anunţat că se gândeşte la retragerea din activitate. N-am putut să nu-i cerem să ne acorde ceea ce va fi, probabil, ultimul său interviu pentru revista noastră.
A trecut ceva vreme de când nu am mai vorbit. Ce s-a mai întâmplat în ultimii doi ani la Toyo Inks?
S-au întâmplat mai multe lucruri. În ultimii doi ani am lansat pe piaţă foarte multe produse noi, însă la ele am lucrat patru ani, de fapt. Am adus foarte multă tehnologie din Japonia pentru acestea. Folosim, bineînţeles, şi tehnologia noastră. Însă am adus multe lucruri de la ei, precum pigmenţi, dar şi altele. Înainte luam aceste soluţii din alte părţi, acum lucrăm cu specialiştii japonezi. Pentru offset, de exemplu, avem trei serii de soluţii noi. Atât pentru carton şi hârtie, cât şi pentru ambalaje de alimente, băuturi sau parfumuri, destinate mai ales maşinilor care lucrează cu viteză mare, precum utilajele KBA capabile să producă 18.000 de coli pe oră. Avem, de asemenea, soluţii noi pentru tehnologia flexo, atât pentru cea tradiţională, cât şi pentru ambalajele alimentare.
Aţi venit cu ceva nou special pentru drupa?
Da, am adus soluţii noi LED. Oricum, cererea a fost foarte mare aici, şi din partea celor care lucrează cu offset, şi din partea acelor clienţi care lucrează cu flexo.
Deja aţi răspuns pe jumătate la următoarea întrebare. Pentru că ne apropiem de sfârşitul expoziţiei, ce feedback aţi avut la această ediţie?
Această ediţie drupa a fost mult mai bună decât ultimele două de dinainte. Spre deosebire de ediţiile precedente, am observat o schimbare: dacă atunci erau foarte numeroşi vizitatorii din Asia, acum am înregistrat o creştere semnificativă a contactelor cu factori de decizie din zone precum America Latină sau Europa de Est. O prezenţă mult mai consistentă a acestora, de această dată.
Planuri de viitor pentru companie?
Compania construieşte o nouă fabrică, separat de cea pe care aţi vizitat-o dumneavoastră, dedicată soluţiilor de pe piaţa food. De fapt, construcţia e gata, acum instalăm echipamentele şi vom deschide această fabrică în două etape, dintre care prima ar trebui să se termine în septembrie anul acesta. Un lucru nou pentru noi şi avem aşteptări de la aceste noi facilităţi de producţie.