Interviu

Pentru outdoor, backlit-ul este opțiunea momentului, iar pentru indoor, hârtia

• Bookmarks: 26 • Comments: 1774


De la începutul anului, în aer plutește optimismul. Promisiuni că vom ieși din recesiune se aud din toate părțile. Oamenii așteaptă să vadă clar semnalele unui eventual boom economic despre care vorbesc specialiștii, iar pe planul producției publicitare, lucrurile ar părea că se mișcă.

Petre Brumă este de 13 ani Print Production Manager la agenția McCann Erickson. Job-ul său implică un contact permanent cu lumea producției publicitare, așa că se poate spune că și-a construit o imagine coerentă asupra domeniului.

„Începutul anului a fost unul normal pentru această perioadă, fără schimbări majore din punctul de vedere al clienților”, ne-a spus Petre Brumă. Contrar speculațiilor reieșite în urma campaniei de promovare H&M, lucrurile arată mai degrabă normal. „Nu am sesizat creșteri semnificative pe zona de outdoor”, afirmă product managerul.

Astfel, 2011 pare a fi un an constant, și nu chiar o pistă de lansare pentru business. Este foarte adevărat că suedezii de la H&M au investit masiv într-o promovare pe outdoor, dar asta nu e suficient cât să concluzionăm că au crescut cererile pe această zonă.

„Sunt convins că vor urma și celelalte canale de publicitate (pentru promovarea H&M). Nu cred că au ales această formă din cauza prețului scăzut. Cred într-un preț corect pentru calitatea cerută – or suedezii știu asta”, Petre Brumă, Print Production Manager în cadrul agenţiei McCann Erickson

Lucrurile par normale și din perspectiva investițiilor în echipamente sau în noi suporturi. Pe plan internațional, aproape săptămânal apar materiale noi pe piață, dar în România, cererile sunt neschimbate. „Pentru outdoor, a rămas backlit-ul, care conduce detașat, iar pentru indoor – hârtia”, ne spune Petre.

Una din campaniile recente ale grupului McCann, ilustrată atât prin reclame indoor, cât și outdoor a fost „Asta e România” a postului Radio 21. Campania a avut un foarte mare impact, generând multe comentarii, mai ales în perioada de teasing, când în foarte multe locuri din București au fost plasate mesaje precum: „Românii n-au valoare” și “România nu are viitor”.

După două săptămâni însă, „nu”-ul a fost înlocuit de logo-ul Radio 21. „Asta e România” a vrut să fie o campanie-șoc și a reușit, iar Petre Brumă afirmă că a mai primit cereri ieșite din comun. „Cea mai neobișnuită cerere a fost să cotez stickere pentru o campanie outdoor, pe care să le schimb de trei ori, păstrând vizualul inițial. Practic, la intervale diferite de timp, trebuia să lipesc stickere peste grafica printată inițial.”

De-a lungul timpului, Petre Brumă s-a implicat în foarte multe campanii publicitare, iar experiența se vede și în situațiile în care se întâmplă ca un client să nu fie mulțumit de produsul final.

„Am avut de-a face și cu situații în care proiectele nu au ieșit așa cum ne-am dorit, dar le-am rezolvat după caz. Mi-am asumat greșelile făcute sau clienții și-au asumat ei rezultatul cererii”, Petre Brumă.

Similar Posts:

26 recommended
comments icon1 comment
1 notes
774 views
bookmark icon

0 thoughts on “Pentru outdoor, backlit-ul este opțiunea momentului, iar pentru indoor, hârtia

    Write a comment...