Moș Crăciun a dispărut de pe outdoor în 2009, după ce, chiar din 2008, sărbătorile nu mai ocazionaseră prea multe campanii de promovare contextualizate. Dacă în urmă cu doi ani, în această perioadă, Moș Crăciun era vedeta incontestabilă a panotajului stradal, acum este ca și inexistent. Doar trei branduri l-au folosit pentru reclamele outdoor și alte două au încercat să amintească de venirea Crăciunului prin alte elemente de identificare.
Doar Carrefour, Milka și Coca-Cola l-au pus cap de afiș pe Moș Crăciun anul acesta. La Coca-Cola era de așteptat ca celebrul personaj să apară, având în vedere că, pe de o parte, publicul-țintă al produsului este reprezentat de familiile cu copii. Pe de altă parte, moșul a fost utilizat în fiecare an ca personaj central în reclamele realizate cu ocazia sărbătorilor de iarnă pentru această băutură răcoritoare. Milka se adresează de sărbători în principal copiilor, astfel că personajul cel mai potrivit nu putea fi în această perioadă decât Moș Crăciun. Carrefour a mizat, probabil, pe tradiție și pe celebritatea moșului, însă nu s-a limitat să ni-l prezinte numai pe Moș Crăciun, ci și pe ajutorul acestuia, un spiriduș pistruiat cu căciuliță verde.
IKEA a vrut să amintească de bradul unde Moșul lasă cadourile prin promovarea ornamentelor în printurile pentru outdoor, iar mallul AFI Cotroceni și-a anunțat promoțiile printr-o reclamă ilustrată cu o sanie plină de oameni alunecând pe zăpadă, imagine inspirată parcă de renumitul colind “Jingle bells”. Cora și Kikka au ales să anunțe doar reducerile de preț din această perioadă.
În sectorul 4, pe câteva panouri este lipită o folie transparentă imprimată cu imaginea primarului de sector, Cristian Popescu, costumat în Moș Crăciun, urându-le sărbători fericite bucureștenilor pe care îi reprezintă în calitate de primar.
La sfârșit de 2009, foarte puține outdoor-uri prezintă o atmosferă de sărbătoare, având în vedere că majoritatea reclamelor au rămas neschimbate de mai bine de două luni. Chiar și printurile care amintesc măcar în trecere de sărbătorile de iarnă sunt foarte simple, fără să mai apeleze la soluţiile creative însă ceva mai costisitoare disponibile în ofertele de produse ale companiilor din producţia publicitară.
Similar Posts:
- Iepuraşul de Paşti s-a ascuns între zerourile tăiate din bugetul de promovare
- Ambalajul de Coca-Cola, fără logo, pentru Ramadan
- Trendul eco trece la nivelul următor, prin panourile realizate din plante vii
- Cine a investit în outdoor în perioada iulie-decembrie 2012
- Imprimarea outdoor – cea mai afectată de criză