Cel mai vechi centru comercial al Bucureștiului este clădirea care a atras ca un magnet campaniile outdoor, indiferent de durata acestora. Fațada generoasă, vizibilitatea crescută și poziția centrală au fost argumentele principale pentru care cei mai mulți advertiseri s-au înghesuit să fie prezenți pe Unirea Shopping Center.
Scăderea bugetelor de promovare care s-a făcut resimțită începând cu 2009 a afectat destul de mult și proprietarii centrului comercial din centrul Bucureștiului. Dacă până în urmă cu câteva luni locațiile erau rezervate cu timp înainte, iar proprietarii împărțiseră spațiul de expunere în cât mai multe module, începutul acestui an aduce schimbări majore în ceea ce privește locația nr. 1 a outdoor-ului din Capitală. Scăderea numărului advertiserilor se observă în numărul mare de locații neocupate, pe care inițial proprietarii clădirii le-au ocupat cu propriile mesh-uri în care anunțau disponibilitatea clădirii.
Acum, o treime din fațada centrului comercial (cea corespunzătoare aripii Călărași) nu mai are nici un mesh instalat.
Peisajul oferit este dezolant și scoate în evidență o altă funcție pe care atât de hulitele mesh-uri o aveau: aceea de paravan al expunerii degradării fațadei clădirii. Mai mult, mare parte din spațiile comerciale din aripa Călărași sunt libere, astfel că ceea ce se poate cu greu întrezări pe geamurile prăfuite accentuează aspectul neîngrijit al clădirii.
Reprezentanții centrului comercial nu au dorit să comenteze în niciun fel starea actuală a aripii Călărași. Există voci în piață care afirmă că fațada va intra în renovare, iar compania care va efectua renovarea va gestiona și acoperirea clădirii. Dacă se va încerca valorificarea acesteia și în ce condiții rămâne de văzut. Există un precedent, cel al Academiei de studii Economice, care, în momentul renovării din 2007, a încasat o sumă importantă pentru expunerea lunară a unui mesh. Suma vehiculată la acea dată, dar neconfirmată, era de 25.000 de euro. Atât poziția fațadei nordice a Unirea Shopping Center, cât și recesiunea pe care piața o înregistrează sunt factori care vor face ca prețul unei astfel de tranzacții să fie mult mai mic.
Dincolo de neajunsurile ei, situația actuală este și un rezervor de oportunități.
Dacă în urmă cu câțiva ani, nimeni nu s-ar fi gândit să încerce să acopere fațada magazinului cu imaginea unui singur brand, în momentul în care prețurile au scăzut, iar cererea nu dă semne de revigorare, există deja două tentative de acoperire totală a fațadei magazinului.
Prima campanie derulată a fost a Opel care a expus un mesh pe o suprafață ce ocupa trei sferturi din fațada principală. În acest moment, Ursus comunică proiectul “Care este drumul tău?” printr-un mesh care acoperă toată fațada centrală. Rapiditatea cu care s-au succedat aceste două campanii face legitimă întrebarea: ce culoare și ce marcă va purta Unirea Shopping Center pe toată fațada?
Similar Posts:
- Fațada spaniolă a magazinului Unirea
- H&M deschide primul magazin din România și închide porțile furnizorilor locali de servicii de imprimare de format mare
- Două meshuri cu o suprafață totală de 2000 mp acoperă magazinul Unirea pe Aripa Splai
- Publicitatea outdoor în proces de schimbare
- Povestea print shop-urilor locale