23 de ani de activitate înseamnă mult pe piața poligrafică autohtonă, fiind puține firme care se pot lăuda cu o astfel de vechime în muncă. Vlamir este una dintre ele și, de curând, și-a extins gama de produse pe care o oferă cu cele de la Xerox, de care sunt foarte mulțumiți. Asta se vede și în promovarea pe care o fac soluțiilor Xerox pe care le însoțesc și cu servicii foarte bune de garanție și post-garanție. Carmen Vlădescu, General Manager la Vlamir, a detaliat subiectul pentru cititorii Print Magazin.
Dan CĂLIN
Am început cu o descriere lapidară a companiei pentru cei care nu cunosc anvergura Vlamir. „Suntem pe piață începând din anul 1992 și am trecut prin toate etapele de dezvoltare care pot fi imaginate. Avem în echipă oameni care sunt cu noi chiar de la început, în prezent Vlamir având 19 angajați și o cifră de afaceri de aproximativ un milion de euro pe care sperăm să o depășim în acest an. Lucrăm cu circa 30 de firme independente cu care avem parteneriate în toată țara. Aceștia preiau clienții care achiziționează produse de la noi asigurându-le serviciile de post-vânzare (garanție, service, consumabile). Momentan suntem axați pe deservirea pieței interne, dar este posibil ca în viitorul apropiat să ne orientăm și către cele vecine. Chiar avem parteneri în Suceava și Iași care lucrează cu firme din Republica Moldova.”
Doamna Carmen Vlădescu ne-a destăinuit motivele care au stat la baza alegerii Xerox ca partener, unul dintre ele fiind încărcat de nostalgie. „Pe partea de print oferim clienților noștri produsele a cinci companii: Xerox, Riso, Kyocera, Mondi și Pantum. Suntem cel mai tânăr distribuitor Xerox, parteneriatul începând în ianuarie 2014. Ne-am concentrat foarte mult pe promovarea echipamentelor de producție pentru că am vrut să ne extindem gama de produse și pentru că avem o echipă dornică de nou. Am investit resurse financiare și umane pentru a promova această gamă de echipamente Xerox. Am participat la Print&Sign tot în acest scop și suntem încântați de rezultate. Avem foarte multe discuții deschise în ceea ce privește echipamentele de producție Xerox pe care sperăm să le finalizăm cât mai repede, inclusiv pentru vârful de gamă constituit de presele Versant.
Consider că pachetul de produse și servicii oferit de Xerox este unul dintre cele mai performante de pe piață. Suntem foarte mulțumiți de soluțiile și aplicațiile pe care le oferă Xerox la echipamentele sale și, cel mai important, și clienții noștri sunt mulțumiți de ele. Am ales Xerox și din alt motiv. Înainte de anul 1990 am fost angajată la IIRUC unde am lucrat cu echipamente Rank Xerox, cum se numeau atunci. Cinci ani am fost coordonatorul Centrului de Instruire, Școlarizare și Suport Xerox pentru sud-estul Europei. În afară de echipamente, ceea ce m-a impresionat încă de atunci la cei de la Xerox a fost faptul că au o organizare foarte bună în ceea ce privește școlarizarea oamenilor. Mi-a plăcut foarte mult să lucrez cu ei, așa că atunci când ne-am hotărât să extindem gama au fost prima alegere. Apoi am observat și că avem o viziune comună pentru promovarea și dezvoltarea unei relații de parteneriat.”
Totuși, nu este de ajuns să oferi produse competitive, ci este necesar să adaugi plus-valoare, iar la acest lucru cei de la Vlamir se pricep foarte bine. „În ceea ce-i privește pe clienți, noi le oferim și soluții de finanțare: leasing prin partenerii noștri, închiriere sau în rate direct la noi. În plus, avem și serviciul de buy-back pentru orice echipament, nu doar pentru cele de la Xerox, ci și pentru orice altă marcă, dar în primul rând pentru clienții noștri. Mai mult decât atât, avem o echipă de service Vlamir foarte dedicată și implicată, fapt care contează enorm pentru clienți. Contractele de tip SLA (Service Level Agreement) și cele pentru servicii de administrare a parcului de imprimante se înmulțesc pentru că oamenii înțeleg că astfel au un timp de răspuns foarte scurt, un cost mai mic și chiar echipamente de back-up dacă durează mai mult reparațiile.
Încă de la început, politica noastră a fost aceea de a oferi nu doar produse de înaltă tehnologie, ci și o gamă largă de servicii profesionale. Ne școlarizăm constant personalul pentru a-i menține și dezvolta competențele. Oferim clienților o gamă completă de sortimente de hârtie de calitate superioară de la furnizorul nostru Mondi, dar nu ca afacere, ci pentru a avea controlul calității tiparului. În curând vom completa și oferta cu produsele speciale pentru print digital cu cele care vor fi lansate de partenerul nostru pentru medii de imprimare Avery Zweckform.”
Tipografiile încep să înțeleagă utilitatea software-urilor de gestionare a flotei de echipamente
Așa am ajuns și la discuții despre caracteristicile pieței și comportamentul clienților care, câteodată, este de neînțeles. „În general, anul acesta a fost puțin mai bun decât 2014 și cred că piața începe să-și revină și să intre pe creștere. Dar contează și care va fi bugetul alocat anumitor instituții de stat. Avem destule echipamente la astfel de instituții pe care le întreținem de mai mult de zece ani pentru că nu au avut bugete care să le permită înlocuirea lor. Cele care au fost achiziționate în ultimii ani au fost finanțate, în general, cu ajutorul fondurilor europene. Așadar, există o cerere în piață, dar nu poate fi fructificată din cauza lipsei fondurilor necesare. Așa s-a ajuns ca, în ultimii ani, ponderea în cifra de afaceri a instituțiilor de stat să ajungă la aproximativ 15%, deși în trecut a reprezentat până la 40-50%.
Piața noastră are o anumită reticență în ceea ce privește noul. De exemplu, avem firme interesate de sisteme de pontaj, dar care nu se hotărăsc să investească în ele. La fel se întâmplă și cu aplicațiile software de gestionare a flotei de echipamente pe care le-am oferit și gratuit pentru testare clienților noștri, dar pe care nu au dorit să le implementeze. A avut efect doar la companiile care au achiziționat de la noi imprimante și au implementat și acest sistem. Iar software-ul de gestionare le oferă informații importante în ceea ce privește flota astfel încât să o poată administra eficient. Totuși, este mai bine decât era în urmă cu câțiva ani și firmele încep să înțeleagă utilitatea unei astfel de soluții.”
Ca orice companie care oferă soluții de print pentru piața poligrafică, nu se poate să nu se fi gândit măcar o dată la a începe și să producă tipar. Așa că am întrebat-o pe interlocutoarea noastră dacă s-a gândit la acest lucru și, mai ales, de ce nu a demarat o astfel de activitate. „Am avut și avem gânduri de a demara și producție de print, dar avem nevoie de o susținere mai mare. Putem spune că executăm și proiectare în ceea ce privește activitatea pe care o desfășurăm în domeniul energiei regenerabile. Avem clienți cărora le-am furnizat atât soluții de printare, cât și unele în domeniul energiei regenerabile.” Ne-am oprit aici cu promisiunea că vom fi chemați atunci când vor fi montate echipamentele Versant de la Xerox care se află acum în discuții.
Vlamir în cifre
23 de ani de activitate
19 angajați
1 milion de euro cifră de afaceri
30 de parteneri la nivel național
5 branduri de print comercializate