Interviu cu Florin Vâlcu, director executiv Leykom
Cum au fost afectate stocurile de materiale având în vedere interdicțiile de transport la nivel mondial?
Au fost afectate stocurile produselor extrem de căutate în această perioadă. Însă, am putut oferi clienților rapid alte variante. De asemenea, datorită relației excepționale pe care o avem cu furnizorii noștri, am reușit să actualizăm stocurile în mod rapid și eficient.
Care sunt măsurile pe care le veți lua pe termen scurt pentru a minimiza pierderile generate de epidemia Covid-19?
Până în acest moment, am încercat să reducem și să optimizăm cheltuielile fixe.
Ați primit de la clienții dvs solicitări de micșorare a prețurilor de la perioada intrării în starea de urgență?
Presiunea pe preț a existat și va exista mereu. La fel ca și până acum, ne-am adaptat în funcție de fiecare client, bazându-ne, în primul rând, pe relația comercială pe care o avem cu acesta. În această perioadă au existat, desigur, și produse despre care putem spune că a fost important să le avem pe stoc și mai puțin negocierea asupra prețului.
Care este produsul din oferta dvs care a înregistrat cea mai scădere? Dar cel care este neafectat?
A scăzut vânzarea echipamentelor pentru print și finisare, dar și a altor categorii de produse, așa cum am preconizat. În schimb, a existat o creștere a produselor pentru protecție, precum și a celor folosite la confecționarea materialelor pentru prevenție și signalistică interioară. De asemenea, vânzarea imprimantelor 3D a fost în continuă creștere. De-a lungul anilor am încercat să impunem un trend care se bazează, în primul rând pe calitate și mai apoi pe preț. Tocmai de aceea, ne-am bucurat să constatăm o creștere a cererilor pentru produsele de o calitate superioară, cu certificări internaționale. Produse sigure, ale unor furnizori de talie mondială.
Ați făcut schimbări în politica referitoare la termenele de plată ale clienților?
Este cunoscut faptul că suntem stricți în privința termenelor de plată, iar acum încercăm să fim cât se poate de precauți. Bineînțeles că nu vorbim aici despre clienții tradiționali, cu care avem relații comerciale de lungă durată.
Aveți costuri de asigurare a clienților sau alte cheltuieli de factoring? Cum au evoluat acestea în această perioadă?
Sigur că da. Sunt cheltuieli fixe, care nu variază foarte mult pe termen scurt.
Cum credeți că va arăta piața peste 6 luni?
Este dificil să facem astfel de previziuni în contextul actual. Depinde, în primul rând, de deciziile pe care Guvernul le va lua în viitorul apropiat, depinde de cât de mult va mai dura până vor fi ridicate toate restricțiile, până vor fi organizate din nou târgurile, evenimentele. Mai exact, vom putea face predicții de orice fel de abia după ce economia României va repusă în funcțiune în totalitate. Cu siguranță va exista o scădere a vânzărilor, comparativ cu estimările și așteptările pe care noi le aveam pentru acest an, însă suntem optimiști că vom putea trece cu bine peste perioada dificilă care urmează.
Similar Posts:
- Cred în puterea de muncă a românului și sunt încrezător că peste șase luni piața își va reveni.
- Va fi o lipsă accentuată de lichidități, provenite din neîncasarea la termen a facturilor din partea beneficiarilor.
- Există o tendință naturală de scădere a prețurilor dictată de cererea mai scăzută pe anumite produse.
- După această perioadă industria noastră va fi mai așezată și mai digitalizată
- Am observat reduceri substanțiale în zona tiparului comercial offset, dar și cresteri foarte consistente în zona de ambalaje