Interviu

„Vor fi din ce în ce mai multe cereri de imprimare pe rigide”

• Bookmarks: 277


Prezent la evenimentul Eurocom, Bart Stelder, director de export pentru Europa, Africa, Orientul Mijlociu și America de Sud la Océ Technologies, vorbește în exclusivitate pentru Universign despre echipamentele flatbed Océ, despre piața cărora se adresează și despre aplicațiile neconvenționale care se pot realiza cu ajutorul flatbed-urilor. El descrie modul proactiv în care compania încearcă să promoveze produsele sale, arătându-le cumpărătorilor potențialul uriaș al acestor echipamente.

Pe data de 10 septembrie a apărut o știre publicată pe www.printweek.com în care se anunța vânzarea celui de-al 2000-lea echipament Océ Arizona. În text se specifica faptul că, prin această cifră, Océ a reușit să își surclaseze toți competitorii din piață la un loc. Care sunt argumentele ce sprijină această afirmație?
E o întrebare bună, pentru că tocmai vin din Canada. Afirmația trebuie privită într-un context legat de diviziunea pieței. Când am spus acest lucru, ne-am gândit la mașinile flatbed UV. Iar în acea zonă suntem în mod clar numărul unu, de aceea am spus că i-am surclasat pe toți ceilalți competitori.

Care sunt capacitățile Océ ce au ajutat aceste flatbed-uri să devină lideri pe piață?
E o întrebare dificilă pentru mine, deoarece nu sunt director de produs. Totuși, am convingerea că nivelul calității de imprimare este foarte bun datorită tehnologiei VariaDot. Productivitatea este mărită și mașinile sunt ușor de utilizat. Un avantaj pe care îl mai au clienții este faptul că echipamentele consumă puțină cerneală. Pentru Océ nu e neapărat bine, dar pentru cumpărători e bine. De fiecare dată când Océ va dezvolta echipamente, va respecta întrunirea celor trei cerințe fundamentale: ușurință în utilizare, productivitate și calitate. Cred că toate aceste trei proprietăți se găsesc la aceste flatbed-uri.

În ce direcție se îndreaptă piața imprimării flatbed?
Cred că această piața va deveni din ce în ce mai importantă, vor fi din ce în ce mai multe cereri de imprimare pe rigide. În ziua de azi se poate printa pe plăci ceramice, sticlă, plastice.

Pentru că ați menționat aceste suporturi neconvenționale, aș vrea să știu cât de importantă este capacitatea echipamentelor Océ de a printa pe ele în decizia de cumpărare a clienților?
Noi eram obișnuiți să vindem echipamente care imprimau pe hârtie sau pe alte materiale, nu pe rigide.

Din informațiile pe care le are în acest moment Océ, am aflat că în această piață oamenii cumpără în funcție de aplicație. Adică văd o aplicație și apoi cumpără echipamentul.

Ceea ce încercăm noi este să explicăm ce poate face un echipament, astfel încât aceștia să vadă noile aplicații. Spre exemplu, imprimarea pe sticlă. Nu e ușor să imprimi pe acest material, dar dacă, într-un hotel, barul are niște pereți de sticlă, fiind o zonă cu vizibilitate crescută, poți alege să imprimi o imagine pe sticlă. Sticla rezistă doi-trei ani și după aceea trebuie înlocuită, deci, imaginea care era imprimată pe vechea sticlă trebuie imprimată din nou. Aceste aplicații vin din urmă. În Olanda și în Vancouver încercăm toate tipurile de aplicații pentru a găsi noi modalități de a lucra cu aceste mașini. Așa că încercăm să găsim o direcție pentru piața flatbed pe două căi: o cale reprezintă cerințele clienților în legătură cu o aplicație și noi putem spune dacă putem face ce ni s-a cerut. O altă cale e când noi spunem clienților cum pot folosi echipamentele la mai mult, întrucât vrem ca aceștia să știe cam ce se poate face cu ele.

Credeți că piața aplicațiilor pe sticlă se extinde? Cum credeți că este situația aici?

Am intrat pe această piață de puțin timp, primele aplicații de acest gen au fost în Israel, știu că am mai folosit echipamentele pentru imprimare pe sticlă la mașinile de jocuri de noroc, unde se imprimau pe partea din spate a mașinii toate imaginile grafice.

Mai cred, de asemenea, că piața e mai mare decât ne putem imagina. Oamenii vor să știe ce tipuri de sticlă se pot imprima, iar aceste aplicații par nou-nouțe. De fapt, nu e neapărat așa, dar segmentul constituie totuși o piață foarte nouă.

Simțiți vreo amenințare venită din partea flatbed-urilor mici destinate firmelor mici de producție publicitară, cum ar fi HP Scitex FB500?
Desigur, competiția încearcă să vină din urmă, pentru că e o piață interesantă. Pe de altă parte și politica noastră prevede inclusiv echipamente flatbed mici, deci avem toată gama de produse. Din nou, se păstrează standardele noastre, adică ușurința în utilizare, calitatea bună și viteze de producție mari. Competiția va apărea întotdeauna pe neașteptate și trebuie să avem grijă să fim puțin mai departe decât aceasta.

Care este publicul țintă pentru gama de produse Océ Arizona?
Prin mașinile mici ne adresăm companiilor specializate, dar vorbim de o gamă foarte mare de produse, așa că fiecare echipament are un public țintă foarte bine stabilit.

Desigur, dar ceea ce voiam să știu este – luând în considerare prețul, de exemplu – în ce categorie de produse vedeți echipamentele Océ Arizona? Se încadrează, să zicem, în zona echipamentelor premium?
Nu, nu sunt echipamente premium. Dacă ne uităm la competiție, cred că sunt echipamente care concurează prin preț și cred că și firmele mai mici pot folosi aceste echipamente. Dar nu este vorba numai de prețul mașinii, ci și de costurile de utilizare, după cum am mai spus. Costurile de consum sunt foarte mici, astfel că prețul total al mașinii poate ajunge să fie mai mic decât la o mașină mai ieftină, și acest lucru trebuie să se ia în considerare la decizia de cumpărare.

Intenționați să deveniți competitori pentru echipamentele folosite în serigrafie?
Am început să pătrundem puțin și în această zonă. Ceea ce vedeți în momentul de față este o cantitate uriașă de cereri de comenzi mici pentru printuri de dimensiuni mari, dar cu aplicații personalizate, localizate. Dacă ne uităm la companii precum Ikea, ei au reclame mari, dar le-au făcut mai localizate, de exemplu nu vor mai spune că au o promoție la un anumit produs, ci vor spune că au o promoție la acel produs în București.

Cred că serigrafia va scădea din cauza acestei necesități de producții personalizate, unde e necesar un număr redus de exemplare imprimate.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
77 views
bookmark icon

Write a comment...