Ce tipuri de utilaje înlocuiește sau completează din gama digitală presa Xerox Iridesse?
Presa digitală Xerox Iridesse înlocuiește gama de prese digitale Xerox Color 800/1000i. Alături de echipamentele Xerox iGen 5 și familia Xerox Versant 180 și 3100, completează seria de echipamente de producție a companiei. Față de gama Xerox Color 800/1000i vine cu o serie de îmbunătățiri. În primul rând, echipamentul poate utiliza simultan până la 6 tonere, pe lângă CMYK, putând imprima auriu, argintiu, toner transparent și alb. Partea interesantă este că cele două culori suplimentare sunt interschimbabile, putând obține astfel o serie de efecte grafice, nemaiîntâlnite până acum la niciun alt echipament de print digital. Pe lângă acestea, o serie de procese de lucru, cum ar fi calibrarea, potrivirea față/verso, realizarea profilelor de culoare etc., sunt automatizate, ceea ce conferă, pe lângă exactitate și stabilitate, un timp de exploatare extrem de ridicat.
Se concentrează în acest moment strategia Xerox în România pe piața de digital industrial mai mult decât pe zona de office?
Xerox România acoperă în aceeași măsură atât zona echipamentelor office, cât și piața echipamentelor de producție. Sunt două piețe în continuă creștere și dezvoltare, fiecare cu specificul său, cu aplicațiile sale și fiecare cu tipul său de clienți. Pentru Xerox România, ambele piețe sunt extrem de interesante, le considerăm în continuă creștere și încercăm să oferim soluții pentru fiecare în parte.
Știm deja că de ceva vreme compania a reușit să optimizeze costurile și să crească productivitatea clienților în zona de office. Cum stați în zona grafică în acest moment la acest capitol?
Optimizarea costurilor este un aspect pe care nicio companie utilizatoare de echipamente de print digital nu poate să îl ignore în ziua de azi. De aceea, Xerox România pune un mare accent pe acest aspect și vine pe piață, pe lângă prețuri adaptate realităților comerciale, cu o serie de soluții de automatizare, cu soluții pentru îmbunătățirea fluxurilor de lucru, soluții pentru preluarea comenzilor online, astfel încât, în final, costul total al exploatării unei soluții de imprimare digitală Xerox să fie extrem de avantajos pentru clienții companiei.
Coperta ediției nr 87 a revistei Print România este tipărită pe Xerox Iridesse, cu toner argintiu – primul layer – și auriu – ultimul layer. Comparați coperta (imprimată pe Xerox Iridesse dintr-o singură trecere, fără alte operațiuni ulterioare) cu pagina din interiorul revistei, tipărită offset, CMYK.
Din informațiile pe care le avem acum în zona grafică constatăm că tipografiile offset încep să integreze din ce în ce mai mult soluții de tipar digital în fluxul lor de producție – mă refer la echipamente de tipar digital în coală bazate pe toner – și totodată să diversifice cât mai mult aplicațiile de înnobilare de orice natură. Care este proporția pe care o au echipamentele Xerox de acest fel pe piața tipografică?
Da, este adevărat. Dacă acum 10-15 ani tipografiile offset nu prea băgau în seamă echipamentele de print digital, astăzi sunt tot mai puține tipografiile offset care nu dețin echipamente de print digital sau care nu au colaborează cu centre de print. Scăderea tirajelor în tiparul offset, complexitatea lucrărilor, datele variabile și alte aspecte au „împins“ tipografiile offset să îmbrățișeze printul digital.
Astfel, cele două tehnologii – digitală și offset – sunt complementare și, în funcție de aplicații, se pot completa perfect.
Cererea pieței din RO în ceea ce privește tipărirea cu date variabile crește de la an la an. Cu ce suport sprijină Xerox acest segment?
Tipărirea de date variabile crește pentru că din ce în ce mai multe campanii de marketing integrează căile de comunicare existente acum într-un complex de comunicare care implică mediul online, suportul imprimat, comunicațiile mobile etc. Ori, datele variabile imprimate se integrează perfect în astfel de campanii. Xerox oferă, alături de echipamentele de print digital, soluții complexe de software atât local, cât și „in cloud” pentru imprimarea datelor variabile cu baze de date extrem de complexe. Acestea pot fi de la simple imprimări alfanumerice, coduri de bare, QR Cod și până la imagini complet personalizate.
La această dată, piața grafică se orientează mai mult pe achiziționarea de echipamente sau soluții complete?
Din păcate sunt destul de puține achiziții de soluții complete, și aici nu vorbesc de soluții de finisare, care de obicei completează dotarea unui centru de print sau a unei tipografii. Destul de puțini deținători de echipamente de print digital încearcă să ofere produse și servicii noi, mai deosebite, cu care să-și atragă clientela din piață, probabil din cauza faptului că acestea implică un efort mai susținut pe partea de implementare și apoi pe partea de vânzare a soluțiilor finale. Este probabil mai simplu să vindem „mai ieftin decât în partea cealaltă”.
Două vorbe despre partea palpabilă din acest subiect ,,COPERTA“ E scump?
De fiecare dată când aud întrebarea aceasta îmi vine în minte un comentariu pe care un deținător de echipament Xerox îl făcea pe un forum de profil, este adevărat din Anglia: eu fac bani cu acest echipament, deci pentru mine este perfect. Un echipament, indiferent de prețul de vânzare și de costul de exploatare, este scump sau ieftin în funcție de randament. Oricât de ieftin ar fi un astfel de echipament, atât timp cât nu produce bani, va părea un echipament scump.