Default

Ad Line Solutions oferă revizii… gratuite

• Bookmarks: 20509


Deşi este o companie tânără, înfiinţată în 2007, Ad Line Solutions a reuşit să se impună repede printre furnizorii de echipamente de tipar din ţara noastră. Firma importă echipamente produse în China pentru producţia publicitară, începând de la cele de imprimare digitală, cutter plotter-e, gravatoare, router-e (mecanice, laser şi cu plasmă) şi până la cele de imprimat serigrafic, tampografic, cu transfer termic şi laminatoare. Ionuţ Şişu, General Manager Ad Line Solutions, ne-a explicat cum a reuşit să aibă un an bun în 2009 şi ce proiecte are pentru 2010.

Dan Călin: Care sunt plusurile şi minusurile pieţei româneşti pe care activaţi?

Ionuţ Şişu: O mare problemă este că nu există o şcoală de producţie publicitară în România. Totul se învaţă prin cercetare neorganizată, fiecare firmă încercând de una singură. De aceea nu sunt oameni specializaţi, ei formându-se la locul de muncă.

Mai există o problemă, dar ea este una economică generală, aceea a circulaţiei banilor.

Se întârzie foarte mult plăţile, dar cred că odată cu criza se va rezolva şi această problemă. Înainte, furnizorii vindeau ca să îşi facă planul, iar acum se uită foarte bine unde vând şi dacă vor încasa.

Cred că vor dispărea mulţi dintre acei rău platnici din piaţă, chiar dacă, după cum se vede, închid o firmă şi deschid alta. Dar aceste practici nu pot ţine prea mult. Un plus este acela că noi, românii, găsim soluţii destul de repede pentru că suntem mai inventivi, ceea ce suplineşte într-o oarecare măsură lipsa unei şcoli de producţie publicitară.

Dan Călin: S-a spus că piaţa de publicitate a scăzut foarte mult anul trecut. Cum a fost 2009 pentru firma pe care o conduceţi?

Ionuţ Şişu: Pentru noi, anul trecut a fost unul bun deşi nu s-a mai ridicat la nivelul lui 2008, care a fost unul extraordinar. 2007 a fost vârful în acest domeniu, dar noi atunci ne-am înfiinţat şi nu putem să facem o estimare completă.

Anul trecut, cred că piaţa a avut o scădere de circa 50% pe care noi nu am simţit-o din două motive. Primul a fost că ne-am pregătit destul de bine, adică ne-am speriat destul de tare la începutul anului astfel încât am luat măsurile necesare. Al doilea a fost că am compensat scăderea care trebuia să fie cu câştigarea unei cote mai mari de piaţă.

Cred că firmele concurente au avut probleme mai mari decât noi, iar noi am reuşit să ne mărim portofoliul de clienţi. În plus, ne-am extins şi pe vânzări de materiale indoor,

compensând şi cu alte surse de venit ceea ce făceam în 2008.

Dan Călin: Care au fost măsurile pe care le-aţi luat la începutul anului trecut pentru a compensa efectele crizei?

Ionuţ Şişu: Am gândit mult mai bine cum ne facem şi cum ne cheltuim bugetele pentru că în 2008 a fost haos. Atunci, veniturile erau suficient de mari pentru a nu se simţi bugetele neperformante. Am scăzut costurile cu regia şi am căutat noi surse de venit, intrând uşor şi pe alte pieţe. În schimb, nu am micşorat echipa.

Dan Călin: În 2009 comparativ cu 2008 care a fost situaţia financiară a firmei?

Ionuţ Şişu: Am vândut la fel de mult, dar la preţuri mai mici. Am şi cumpărat mai ieftin pentru că preţurile au scăzut şi la furnizorii noştri, dar au scăzut şi cheltuielile de transport. În plus, am micşorat şi marja noastră de profit. De aceea, volumul a fost acelaşi, dar valoarea a fost mai mică şi, implicit, profitul nostru a scăzut.

Dan Călin: Anul electoral 2009 a avut o influenţă asupra pieţei?

Ionuţ Şişu: Cele două campanii electorale din 2009 au salvat destul de mult, mai ales partea de print. Cred că au depăşit 10% din volumul total al producţiei publicitare din 2009. Dacă nu erau aceste campanii scăderea pieţei ar fi fost de peste 60%.

%newline%

Dan Călin: Care sunt aşteptările dumneavoastră pentru acest an?

Ionuţ Şişu: Nu văd niciun semn care să conducă spre o creştere economică în acest an. Singuri nu putem ieşi din criză. Trebuie să iasă vecinii noştri mai mari care, după cum se vede, nu se grăbesc prea mult să o facă. De aceea cred că anul acesta criza se va accentua, dar ne-am obişnuit deja să lucrăm în aceste condiţii şi nu o vom simţi la fel de mult ca în 2009. Anul acesta va fi unul de rutină a crizei. Ca volum şi venituri mă aştept ca 2010 să fie la nivelul anului trecut.

În 2009 s-a făcut o curăţenie la nivelul industriei publicitare (agenţii, concurenţă şi clienţi), fiind firme care au ieşit de pe piaţă.

Cred că şi mai multe vor ieşi în 2010, cele care ar fi trebuit să o facă anul trecut şi au rezistat. Sunt companii care, în disperare, practică preţuri de dumping doar pentru a rămâne pe piaţă. Lucrul acesta nu poate să dureze prea mult şi, probabil, în 2010 aceste firme se vor bloca.

Piaţa se va reaşeza, iar firmele puternice cu un management sănătos vor avea de câştigat în acest an, chiar dacă volumele nu vor creşte în ansamblu.

Dan Călin: Înţeleg că această curăţare a pieţei este un aspect pozitiv al crizei. Credeţi că mai sunt şi altele?

Ionuţ Şişu: Da. Un altul este că învăţăm să lucrăm mai eficient, fără să mai consumăm atâtea resurse. Cred că această criză

ne va pregăti şi pentru piaţa europeană pe care o vom putea ataca în acest an. Vom fi pregătiţi pentru acest lucru şi va fi o necesitate pentru a supravieţui. Aceasta este una dintre direcţiile noastre pentru 2010 şi cred că şi a producătorilor care vor căuta astfel de soluţii. În 2008 nu s-a pus această problemă pentru că piaţa românească

consuma foarte multă publicitate şi nu a fost nevoie de extindere în afara graniţelor. Acum este necesară.

Dan Călin: Această idee este doar o intenţie sau aţi făcut demersuri în acest sens?

Ionuţ Şişu: Momentan încercăm să intrăm pe piaţa din Italia unde am vizitat câteva târguri. Aşa am constatat că acolo preţurile de vânzare pentru aceleaşi echipamente pe care noi le comercializăm sunt de două ori mai mari faţă de cele practicate pe piaţa românească. De aceea, cred că este loc pentru noi.

Dan Călin: În afară de intrarea pe pieţele externe, mai aveţi şi alte proiecte în acest an?

Ionuţ Şişu: Vom continua ce am început în 2009, adică vom încerca să ne sprijinim clienţii prin programul demarat în decembrie de service gratuit pentru toate echipamentele pe care le-am vândut. Indiferent dacă sunt sau nu în garanţie noi le facem revizii gratuite. În afară de piesele de schimb, deplasarea, constatarea şi manopera le oferim gratuit clienţilor noştri. Este un efort destul de mare din partea noastră, dar în felul acesta încercăm să ne fidelizăm clienţii, nu doar să câştigăm alţii noi.

Similar Posts:

20 recommended
comments icon0 comments
0 notes
509 views
bookmark icon

Write a comment...