Default

Profesionalismul te ajută să nu-ți pierzi clienții chiar dacă au oferte mai ieftine

• Bookmarks: 2381


Electric Still investește în fiecare an în echipamente

 

Partea de vest a României mi s-a părut întotdeauna „o altă țară” pentru că oamenii gândesc altfel și se comportă altfel decât ceilalți români. Iar prin altfel înțeleg seriozitate și educație, poate și pentru că sunt mai aproape de statele vest-europene și pentru că au primit o infuzie germană prin intermediul sașilor și secuilor care au populat multă vreme zona. Aceeași senzație plăcută mi-a dat-o și discuția cu Lepșaru Gheorghe, director general Electric Still din Timișoara.

 

Dan CĂLIN

 

Firma a fost înființată în anul 1991, fiind axată pe prestări de servicii. „Am început cu montaje de antene satelit individuale, un domeniu foarte nou la vremea respectivă. Până în anul 1997 am oferit aceste servicii în toată zona noastră, atunci când au început să se extindă rețelele de cablu TV și ne-am reorientat spre alt domeniu de activitate abia apărut: gravura. În acest scop am achiziționat primul router mecanic Roland. În paralel am început să diversificăm domeniul adăugând serigrafia, pentru a putea oferi clienților, în special agențiilor de publicitate, servicii de personalizare a obiectelor promoționale”, își amintește Lepșaru Gheorghe, director general Electric Still.

Însă investițiile în tehnologii noi nu s-au oprit aici. După ce a mai fost achiziționat un router Roland mai mare, firma s-a dotat în anul 2005 cu un laser pentru gravuri. După un an a urmat o mașină de debitat cu jet de apă, una dintre primele de acest gen din țară, și, după încă un an, a fost rândul primului laser chinezesc. „Am reușit astfel să oferim servicii în domeniul publicității de gravură mecanică, gravură laser, serigrafie, debitare laser pentru plexic, carton, lemn, plută și debitare cu jet de apă pentru litere, sigle din orice tip de material”, explică interlocutorul nostru motivele achizițiilor.

Criza nu i-a oprit pe cei de la Electric Still din cursa de „înarmare” cu tehnologie pentru a satisface solicitările clienților: „În anul 2009 am mai achiziționat un laser pentru gravură și încă unul de la Ad Line Solutions pentru marcare metale, ajungând astfel ca în acest moment să dispunem de patru lasere din care două sunt chinezești cu care putem satisface orice comandă în domeniul gravurii. De la serviciile pentru publicitate, având și dotările necesare, s-a deschis oportunitatea de a oferi servicii și în industrie. Astfel, am devenit furnizori agreați pentru toate societățile din zona de vest în domeniul signalisticii interioare și exterioare, al prelucrărilor mecanice, al etichetelor industriale din aluminiu, inox, ABS, al personalizării obiectelor promoționale etc.”, ne lămurește Lepșaru Gheorghe evoluția.

 

Trei echipamente în valoare de 250.000 de euro prin fonduri europene

De apreciat este faptul că la Electric Still s-a încercat și s-a reușit achiziția de echipamente prin fonduri europene. Dacă îl ascultăm pe managerul firmei, tot acest proces a fost unul simplu: „În anul 2012 am implementat un program cu finanțare nerambursabilă din fonduri europene în valoare de 1.125.700 de lei, care a constat în achiziția a trei utilaje: unul de tăiere cu jet de apă, o presă de îndoit metale și un router plasmă achiziționat de la Ad Line Solutions. Implementarea proiectului a fost realizată în șase luni. ProCredit Bank l-a finanțat, garanția fiind chiar proiectul aprobat, iar ADR Vest a decontat facturile de avans și apoi cele finale. Totul a decurs neașteptat de bine. De aceea sunt convins că fondurile de la UE sunt foarte ușor de accesat dacă ai un proiect fezabil”.

Multe dintre toate aceste echipamente sunt realizate în China și au fost achiziționate prin intermediul Ad Line Solutions. În ciuda unor prejudecăți asupra produselor chinezești, cei de la Electric Still sunt mulțumiți de ele. „În urma colaborării îndelungate cu Ad Line Solutions și a experienței noastre cu echipamente chinezești, pot spune că a fost un lucru foarte bun pentru noi din mai multe puncte de vedere. Echipamentele chinezești au evoluat în bine foarte mult în ultima perioadă de timp, au rămas foarte competitive financiar și, cu un importator serios, poate fi rezolvată și problema pieselor de schimb. Din câte cunosc, Ad Line Solutions este singurul importator din China ce are pe stoc tuburi pentru laser, lucru esențial pentru noi. La echipamentele chinezești, singura problemă este să știi ce să-i ceri utilajului și să nu uiți cât a costat”, apreciază Lepșaru Gheorghe.

Ultimul echipament chinezesc achiziționat de Electric Still de la Ad Line Solutions este printerul Galaxy DX. „Această achiziție, împreună cu printerul pentru tricouri, întregesc secția noastră de imprimări astfel încât să putem acoperi toată gama de servicii, având acum în dotare printerul Galaxy DX, o imprimantă de tricouri AnaJet, un tampograf de la Ad Line Solutions, două mese de serigrafie și prese de transfer termic de la Ad Line Solutions. După cum se vede, avem, în toate secțiile, opt echipamente chinezești, toate achiziționate de la Ad Line Solutions, firmă cu care am construit, în aproape opt ani de colaborare, o relație trainică implementând multe proiecte. Ultimul dintre ele, aflat momentan în faza de elaborare, este achiziția prin Ad Line Solutions a unui laser ultra performant care probabil va fi expus în toamnă la Print & Sign”, evaluează interlocutorul nostru relația pe care o are cu furnizorul de tehnologie din București.

 

Proiecte îndrăznețe pentru 2014: investițiile continuă

Așa cum s-a văzut mai sus, compania activează pe două mari segmente de piață: publicitate și industrie. În cazul primului, lucrează aproape numai cu agenții de publicitate, iar în cel de-al doilea, cu clienți finali. „Ponderea celor două ramuri este aproximativ egală în cifra de afaceri a firmei. Agențiile de publicitate știu să vândă, iar noi știm să executăm comenzile conform cerințelor. În schimb, cu clienții finali pentru care prestăm servicii, folosim un sistem informatic bine pus la punct și totul se derulează prin e-mail, de la comenzi și până la plăți. Acest lucru se întâmplă de obicei cu firmele multinaționale, iar cu cele mai mici, care la rândul lor lucrează pentru multinaționale sau exportă, comenzile se iau la sediul nostru.”

Și totul curge firesc și fără probleme serioase, conform gazdei noastre: „Diversificarea piețelor pentru care lucrăm ne creează un volum relativ constant de lucru pe parcursul întregului an, având în vedere faptul că publicitatea este o piață foarte fluctuantă. Având de lucru tot timpul, putem fi foarte corecți și fermi în respectarea termenelor solicitate. Aceste lucruri, dar și prețurile accesibile, termenele de plată flexibile (30-60 de zile) și multă seriozitate ne aduc în situația fericită de a ne menține clienții și de a clădi cu fiecare dintre ei o relație deosebită”.

Cea mai mare parte a clienților Electric Still sunt din zona geografică unde activează, dar lucrează și pentru alții din restul țării de mulți ani: Târgu Mureș, Iași, Craiova și Ploiești. „Ne concentrăm pe ideea de a face ca orice client nou să fie mulțumit și să revină. Poate de aceea nu avem incidente de plăți. Clienții au rămas aproape de noi deși de multe ori aveau alte variante, poate mai ieftine, datorită unei sume de valori pe care le-am demonstrat în timp: respectarea promisiunilor, găsirea soluțiilor oportune și respectarea clienților. Într-un cuvânt: profesionalism.”

Și în acest an cei de la Electric Still au proiecte îndrăznețe în plan. Vor să finalizeze proiectul de achiziție a laserului nou de la Ad Line Solutions, despre care am discutat mai sus, dar și să își consolideze investițiile de anul trecut: un sediu nou cu o suprafață de 1.200 mp.

 

Galaxy UD-161LA

Capete printare: Epson DX5, cu picătură variabilă de la 3,5 la 21 de picolitri

Cerneală: ecosolvent, pe bază de apă, sublimare

Culori: CMYK

Lățime material: 1.680 de mm

Lățime printare: 1.600 de mm

Rezoluție: 1.440 de dpi

Viteză printare: maximum 15 mp/h sau 29 de mp/h la variantele cu două capete de printare

Transport material: roll to roll (+flatbed la versiunile 161R și 1612R)

Tipuri media: PS Board, PVC Foam Board, KT Board, Kappa, Komatex, Komaprint, Forex, Vivac, Aspet, hârtie, frontlit, backlit film, mesh, PP paper, autocolant, canvas etc.

Cost producție: 0,35 de euro/mp (ecosolvent) sau 0,20 de euro/mp (cerneală pe bază de apă)

Soft ripuire: PhotoPrint 10

Conexiune computer: USB

Formate acceptate: Tiff, JPG, BMP, PLT, EPS etc.

Calibrare: software

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
381 views
bookmark icon

Write a comment...