Carrefour renunță la pliantele din hârtie ce erau distribuite în cutiile poștale începând cu 31 martie 2025, cu un an mai devreme decât era prevăzut. Această decizie se înscrie în cadrul unei acțiuni în curs din 2022 de digitalizare a comunicărilor promoționale ale grupului prin intermediul site-ului, aplicației mobile, e-mailurilor și WhatsApp. Potrivit Carrefour, această inițiativă va economisi 75.000 de tone de hârtie în trei ani.
Viitorul publicității comerciale va implica, fără îndoială, un echilibru între digital și hârtie, cu o distribuție a presei scrise mai bine direcționată și mai eco-concepută. Pentru Carrefour, această schimbare strategică reprezintă o etapă-cheie în planul său de digitalizare, dar efectele sale pe termen lung asupra comportamentului de cumpărare și a fidelității clienților rămân de văzut.
Compania își evidențiază dorința de a-și reduce amprenta ecologică, limitând utilizarea hârtiei pentru suporturile sale publicitare. Cu toate acestea, această decizie răspunde și constrângerilor economice: creșterea costului hârtiei și al distibuției, precum și experimentul „Oui Pub”, au împins Carrefour să accelereze tranziția către digital. Cu toate acestea, impactul digitalului asupra mediului, în special în ceea ce privește găzduirea datelor și consumul de energie al centrelor de date, rămâne o problemă deschisă.Decizia Carrefour de a nu mai distribui pliante nu este lipsită de consecințe pentru tipografii și distribuitorii de materiale publicitare tipărite. Sectorul hârtiei grafice este în declin de mai mulți ani, iar această decizie ar putea accelera tendința. Odată cu această tranziție, Carrefour se bazează pe mediile digitale pentru a ajunge la clienții săi. În special, marca își promovează aplicația mobilă și canalele digitale pentru difuzarea promoțiilor. Cu toate acestea, unii consumatori rămân atașați de formatul pe hârtie, în special persoanele în vârstă sau cele cu acces limitat la instrumentele digitale.
Carrefour nu este primul retailer care ia această decizie. Cora, achiziționat de Carrefour în 2023, a renunțat deja la pliantele de hârtie în ianuarie 2023, urmat de E.Leclerc în septembrie același an. Alte lanțuri precum Lidl și Franprix își reduc treptat dependența de hârtie.
Cu toate acestea, o serie de retaileri europeni au revenit asupra deciziei lor după ce au observat o scădere a traficului în magazine. Lidl, de exemplu, după ce a testat renunțarea la pliante în Regatul Unit și Slovacia, a revenit asupra deciziei sale. În Germania ,Țările de Jos și o parte din estul Europei, mai multe lanțuri de magazine și-au relansat, de asemenea, campaniile pe hârtie.
Deși publicitatea pe suport de hârtie pare să fie pe cale de dispariție, impactul acesteia în termeni de eficacitate și vizibilitate pentru comercianții cu amănuntul rămâne o problemă centrală. Trecerea la digital ridică, de asemenea, semne de întrebare cu privire la concentrarea pieței de publicitate în beneficiul giganților web (Google, Meta, Amazon), care ar putea slăbi comercianții cu amănuntul tradiționali, după ce au slăbit presa.
Viitorul publicității comerciale va implica, fără îndoială, un echilibru între digital și hârtie, cu o distribuție a presei scrise mai bine direcționată și mai eco-concepută. Pentru Carrefour, această schimbare strategică reprezintă o etapă-cheie în planul său de digitalizare, dar efectele sale pe termen lung asupra comportamentului de cumpărare și a fidelității clienților rămân de văzut.
Similar Posts:
- Mitsubishi Paper Mills, a declarat că de la 1 mai 2021 va aplica o creștere a prețurilor de 5%
- Antalis organizează seminarul tehnic “Tipărit inteligent pe Color Copy”
- Antalis achiziționează afacerea de hârtie Xerox pentru regiunea EMEA
- Stora Enso restructurează divizia de hârtie pentru reviste
- Industria cartonului în 2024: o redresare în așteptare