Interviu

E important ca producătorul de echipamente, furnizorul de servicii de imprimare și utilizatorul final să vorbească aceeași limbă

• Bookmarks: 973350


Victor Matei, Regional Business Development Manager, CEE, Canon, este una dintre vechile noastre cunoștințe, cel mai probabil cunoscut deja publicului nostru. Am avut ocazia de a-l vedea în acțiune în standul companiei pe care o reprezenta la FESPA și a avut bunăvoința de a ne răspunde la câteva întrebări. Asta, nu înainte de a remarca noi înșine bunătățile de la standul cunoscutului producător de soluții hard și soft de print digital.

Am putut vedea acolo o largă paletă de mașini și de instrumente de administrare a procesului de producție. Vorbim despre seria de succes Océ Arizona, despre echipamentele Océ Colorado cu noua tehnologie Canon UV gel și nu numai. Arizona 1380 GT a fost cea care le-a arătat clienților cum se poate mări portofoliul de aplicații pe aproape orice tip de substrat rigid.

Cum a fost experiența la FESPA din acest an? Care a fost feedback-ul din partea vizitatorilor? Ce reacții au avut cei din țara noastră și din CEE?

Senzația pe care am avut-o anul acesta la FESPA a fost că toți marii producători au încercat să își consolideze poziția folosind tehnologii deja probate și folosite, având foarte puține standuri în care puteam descoperi inovații cu adevărat noi ori produse revoluționare. Din acest punct de vedere, feedbackul clienților și partenerilor care au vizitat standul Canon a fost că la noi au putut vedea unul din puținele locuri din expoziție unde s-a prezentat ceva cu adevărat nou și interesant. Faptul că am lansat exact în timpul FESPA noul model al familiei de imprimante roll-to-roll Colorado 1650 a contat foarte mult în această privință.

Colorado 1650 este, de fapt, exemplul perfect care dovedește că noi chiar am ascultat feedbackul clienților noștri: am lansat acum câtva timp modelul Colorado 1640, care s-a dovedit a fi cel mai rapid echipament roll-to-roll de 1.6 m cu cea mai bună calitate de imprimare în regim de viteză, cu cel mai bun consum de cerneală din industrie și cu cel mai înalt nivel de automatizare întâlnit până acum în gama aceasta de produse. Dar clienții noștri au vrut mai mult și i-am ascultat: în plus, modelul Colorado 1650 vine cu posibilitatea de imprimare față/verso, cu cerneală mult mai flexibilă pentru o gamă mai mare de aplicații și cu posibilitatea de a imprima așa cum își dorește fiecare client – mat sau glossy, la alegere. Atât clienții din țară de la noi, cât și cei din regiunea CEE au fost încântați să descopere aceste îmbunătățiri cerute, de fapt, chiar de ei!

Înaintea evenimentului, un oficial Canon spunea că scopul prezenței Canon la FESPA nu e doar prezentarea de soluții, ci și educarea vizitatorilor. Nu vorbea despre educație doar pentru cei din industrie, ci și pentru clienții lor finali. La ce se referea?

Păi, hai să ne gândim: cui i se adresează, în primul rând, orice producător de echipamente? Celor care imprimă! Dar industria de print se confruntă cu problema că, de multe ori, clientul final nu este la curent cu noile tehnologii și cu noile posibilități tehnologice când e vorba de aplicații. De exemplu, industria designului interior sau a fabricanților de mobilă – exista uneori o prăpastie între posibilitățile celui care imprimă și cunoștințele despre aceste posibilități în breasla designerilor și arhitecților. De aceea e important ca aceste trei entități – producătorii de echipamente, PSP (print service provider) și utilizatorul final – să fie din ce în ce mai mult în aceeași barcă și să vorbească aceeași limbă.

Care sunt ingredientele pe care se bazează Canon atunci când anunță că le propune clienților un mix de eficiență și valoare adăugată?

Cred că ingredientele principale ale Canon sunt inovația, susținută cu investiții enorme, cunoștințele de zeci de ani în domeniul culorii și imaginii și deschiderea față de nevoile industriei. Combinația dintre tehnologii care și-au dovedit calitatea și fiabilitatea, precum Arizona, pentru imprimare flatbed, ori inovații complet noi, cum este seria Colorado, împreună cu soluții software care aduc valoare adăugată unui flux de producție – precum Touchstone – pentru imprimare multistrat cu precizie uimitoare, ori Océ Xpert pentru o utilizare ușoară și eficientă a echipamentelor în mediul de producție – toate acestea sunt părți integrante ale unei propuneri concrete de ofertă cu valoare adăugată pentru clienții noștri.

Am văzut la expoziție exemple de colaborare cu alți producători pe partea de finisare.

Da. În afară de colaborările tradiționale deja cu producători de software precum Onix sau Caldera, ori pe partea de tăiere flatbed, colaborarea cu Zund, odată cu lansarea Colorado ne-am gândit să găsim combinația perfectă între productivitatea uimitoare a Colorado și un echipament care să automatizeze partea de finisare. De aceea am prezentat la stand un sistem complet de imprimare și finisare automată/inline Colorado 1640 și o mașină de tăiere Fotoba.

Similar Posts:

97 recommended
comments icon0 comments
0 notes
3350 views
bookmark icon

Write a comment...