Vreme splendidă, voie bună şi 29 de meciuri disputate între cele 16 echipe ale tipografiilor din Bucureşti pe terenurile de fotbal ale Complexului Tei. Aşa s-ar putea rezuma o prezentare succintă a turneului care a încins la maximum orgoliul fotbalistic al comunităţii tipografice din Capitală pe 30 mai şi 6 iunie. Finala, jucată între Everest şi Imprimeriile Gutenberg, a demonstrat cu brio valoarea echipelor finaliste. La fel de puternice, cele două echipe au încheiat la egalitate partida după expirarea timpului regulamentar de joc, câştigătoarea fiind desemnată în urma loviturilor de departajare. Graţie unui portar mai talentat şi a norocului, cupa tipografilor a fost smulsă în cele din urmă de Gutenberg, după un scor de 5-3.
Departe de a fi fost un eveniment de duzină, „Cupa tipografilor Agressione la fotbal – ediţia pe Bucureşti” a dăruit deopotrivă participanţilor şi spectatorilor un veritabil spectacol de breaslă. Însă, cel mai important lucru rămâne faptul că această acţiune s-a adresat angajaţilor tipografiilor din Capitală, fiind menită să pună în valoare talentul sportiv al oamenilor din spatele echipamentelor tipografice – anonimi pentru tot restul anului – şi, de ce nu, pentru a-i ajuta să interacţioneze şi să socializeze. Au fost două duminici fierbinţi, atât meteorologic, cât şi sportiv.
Ca şi în fotbalul „mare”, patima jocului nu a ezitat uneori să încingă spiritele jucătorilor – mici răbufniri la unele decizii ale arbitrilor considerate incorecte. Amintim aici exploziva ieşire la rampă a lui Mihai Volintiru, temperamentalul patron de la Amma Print, din timpul meciului cu echipa ProReclama. Însă, Volintiru a dovedit că ştie să treacă peste situaţie în stilu-i pitoresc cu care ne-a obişnuit, chiar dacă, aşa cum ne-a declarat în duminica finalei, câţiva dintre jucătorii Amma au fost indisponibili datorită accidentărilor din meciul cu ProReclama… Chiar şi cu arbitri cu multă experienţă, erorile au fost inerente. Pardonabile acum, ţinând cont că arbitrii au stat mai bine de şase ore sub un soare torid… Fie şi aşa, bilanţul final s-a dovedit a fi pozitiv, echipele neavând reproşuri majore în ceea ce priveşte arbitrajul. De „blaturi” între echipe sau „combinaţii” cu arbitrii nu cred că a fost cazul la cât de mare a fost orgoliul fiecărei tipografii aflată faţă în faţă cu competitorii din afaceri… Din păcate, tot datorită accidentărilor şi a lipsei rezervelor, echipa tipografiei Silkat s-a retras după o fulminantă înfrângere, cu 0-12, în faţa puternicei echipe a Best Print.
Trecând peste fazele unice ale celor 29 de partide, trebuie să amintesc meciul care a făcut deliciul publicului, aducând în teren echipa constituită ad-hoc din patronii şi directorii tipografiilor locale şi pe cea a organizatorilor – la cea din urmă evoluând şi sponsorii turneului. Echipa „patronilor” i-a avut ca protagonişti pe Ionuţ Florescu (Best Print), Gheorghe Nicolae (Sothis Print), Dan Abraham (Everest), Bogdan Ştefan (Visual Promotion), Mihai Volintiru (Amma Print), „Leo” (ProReclama), Viorel Chinescu (Gutenberg), precum şi pe Cosmin Pavel (Agressione). Echipa rivală, cea a „organizatorilor”, i-a lansat în atac, printre alţii, pe Adrian Murăruş, director Paper & Board Alliance (reprezentantul Sappi) şi pe Titi Amzăr de la Print Magazin. Chiar dacă i-a trebuit o săptămână de odihnă spiritual-sportivă pentru a uita de conflictul din 30 mai, patronul Amma a reuşit ca, împreună cu Leo – directorul Pro- Reclama -, să pună în scenă cel mai frumos gol din întreg turneul, în timpul meciului „patroni versus organizatori”: o centrare remarcabilă a lui Volintiru finalizată de un gol cu capul executat artistic, oarecum cu spatele la poartă, de directorul ProReclama. Fără echivoc, victoria „patronilor”, cu 4-1, a fost una meritată şi mai ales muncită…
Veniţi care cu ce au putut la terenurile din Tei, participanţii au avut surpriza de a le admira (sau invidia) celor de la Pro Reclama rulota special amenajată pentru echipa autointitulată „Lorzii Sudului”… Fără doar şi poate, lui Agressione i se poate acorda o notă maximă la capitolul organizare pentru detaliile bine puse în scenă: echipamentele Adidas de joc personalizate şi celelalte cadouri oferite echipelor participante; respectarea orarului evenimentului întocmai cu programul transmis participanţilor; arbitri profesionişti; pliantele cu programul meciurilor şi regulamentul de joc; apa minerală şi berea disponibile gratuit în frigiderul de lângă teren şi multe altele pe care le-am uitat… Au fost, după cum spun participanţii, şi mici probleme de organizare, inerente primei ediţii, precum: schema foarte aglomerată a meciurilor programate într-o singură zi, tribunele mult prea mici sau inexistenţa toaletelor ecologice, indispensabile unui eveniment de peste şase ore….
Nu trebuie uitate două premii importante acordate de organizatori jucătorilor fruntaşi: golgeterul şi cel mai bun portar. Deţinătorul titlului de golgeter este Ursu Aurelian (Everest), cu 18 goluri. Onorific, a mai fost premiat, tot pentru golurile marcate, şi talentatul jucător Gicu Malancu (Best Print), cu 14 goluri. Titlul de cel mai bun portar i-a fost atribuit lui Ionuţ Tudorache (Gutenberg), onorific fiind premiat şi Jean Costache, portarul echipei Everest. Şi pentru că sportul adaugă şi frumuseţe fizică, organizatorii au acordat şi un premiu special „pentru cele mai frumoase picioare” ale unui jucător… Înainte de a-i lăsa pe actorii turneului fotbalistic să-şi prezinte opiniile, trebuie să mai amintim faptul că organizatorii au ştiut să răsplătească eforturile tuturor participanţilor în turneu, fiecare echipă plecând acasă cu o diplomă şi cu o cupă de participare.
Ocupantă a locului al II-lea, echipa tipografiei Everest ne-a demonstrat că ştie să lupte şi mai ales să piardă cu onoare, lucru relevat şi de Dan Abraham, directorul general al firmei în următorul interviu:
%newline%
Ceea ce aşteptam de aproape doi ani s-a întâmplat mai repede decât am fi crezut! Aşteptam ca cineva să organizeze o competiţie sportivă care să reuşească să ne adune întrun mod organizat, „prieteni, rivali şi duşmani”. Un moment unde, chiar şi pentru acele câteva ore în care ne confruntăm, să uităm de toate şi să fim prieteni – căci, spre deosebire de modul cum ne confruntăm zilnic în business, măcar la sport putem da dovadă de „fair play”. În comparaţie cu ediţiile organizate de Europapier, pot să afirm că aceasta a fost una deosebită din punct de vedere organizatoric. A fost important că toate echipele participante au fost premiate. Felicit echipa Gutenberg pentru câştigarea cupei. Este o echipă care merită acest trofeu. De altfel, a dat dovadă de seriozitate la fiecare participare şi a fost mereu în frunte. Nu este de neglijat nici echipa Best Print care ne-a oferit un spectacol plăcut. Ambiţios, după cum îl ştim pe domnul Florescu, a reuşit să facă o echipă de locul al III-lea care putea fi chiar mai sus – dar nu mai sus de Everest!… Bineînţeles că nu sunt mulţumit cu locul al IIlea, dar important este să participi şi să lupţi până la capăt. Aştept cu nerăbdare ediţia următoare pentru a participa şi, nu în ultimul rând, pentru a avea şansa de a ne lua revanşa… Felicitări echipei Agressione şi tuturor partenerilor implicaţi în organizare!…
Dacă după finală, Everest a plecat acasă cu doar un meritoriu loc II, echipa lui Dan Abraham a reuşit să smulgă titlul de golgeter al turneului prin cele 18 goluri marcate de Aurelian Ursu. Best Print, „copilul teribil” al industriei tipografice bucureştene de început de mileniu, a oferit şi cu această ocazie un spectacol de excepţie, dovedind atât pe teren, cât şi în tribune că are o echipă cu personalitate puternică, o veritabilă familie de luptători. Rezultatele obţinute – locul al III-lea pe echipe şi locul al IIlea la golgeteri – ne arată că echipa patronată de Ionuţ Florescu are resurse necesare pentru a fi nu doar un jucător de temut pe piaţa tipografică, ci şi în activitatea sportivă.
Cu o galerie care a reuşit să-şi susţină cu brio echipa din teren, Best Print a impresionat prin tânărul şi talentatul jucător Gicu Malancu, a cărui evoluţie ne-a oferit nu mai puţin de 14 goluri marcate. Trebuie să amintim şi de evoluţia din teren, într-o formă de zile mari, a lui Ionuţ Florescu, pe întreg parcursul partidei susţinută de echipa „patronilor” versus cea a organizatorilor.
Ocupantă a locului al III-lea, echipa Best Print merita cu siguranţă mai mult, judecând după victoriile obţinute după cele nu mai puţin de şase partide jucate: 12-0 cu Silkat şi 4-2 cu echipa Monitorului Oficial, meciuri disputate pe 30 mai – şi 4-3 cu Visual Promotion, 6-0 cu echipa Coprint în „sferturi” şi 5-2 cu Visual Promotion în finala mică – meciuri susţinute duminică, 6 iunie.
Greu de prins atât în teren, cât şi în activitatea de zi cu zi, Ionuţ Florescu, director general Best Print, a avut amabilitatea să ne împărtăşească câteva gânduri despre evenimentul desfăşurat pe terenurile de pe malurile lacului Tei:
Personal, consider astfel de acţiuni de excepţională însemnătate nu atât prin prisma obiectivului principal – fotbalul şi competiţia aferentă -, cât mai ales prin efectele pozitive generate de două elemente cruciale pentru dezvoltarea companiilor din domeniu: cultura organizaţională şi conştiinţa de breaslă.
Dezvoltarea unei identităţi proprii, absolut vitală pentru crearea unui brand puternic fără de care este cvasi-imposibil să-ţi mai poţi implementa strategiile de dezvoltare, stă în chiar succesul obţinut în dezvoltarea unei culturi organizaţionale puternic personalizate. Apartenenţa oamenilor la o anumită cultură, la pachetul de valori şi standarde care o definesc, se manifestă, în primul rând, prin modul în care aceştia înţeleg să relaţioneze între ei. Din această perspectivă mi-ar fi plăcut extraordinar de mult să văd „tribunele” pline, să văd oameni bucurându-se pentru prilejul de a se manifesta ca o echipă. În România de azi probabil că astfel de aşteptări pot fi catalogate ca naivităţi. Am însă convingerea fermă că, fără existenţa acestui „suflet” comun, nicio organizaţie nu are cu adevărat viitor.
Al doilea element foarte important este conştiinţa de breaslă. Consider, în continuare, că iniţierea şi dezvoltarea unei Asociaţii funcţionale a Tipografilor trebuie, în mod obligatoriu, să fie precedată de existenţa conştiinţei de breaslă, ceea ce presupune ieşirea din perioada veleitarismului individual.
Am rezervat un loc special pentru Cosmin Pavel de la Agressione Group, cel care a avut inspirata idee de a reînvia Cupa Tipografilor la Fotbal şi, nu în ultimul rând, cel care a fost liantul dintre echipa organizatorică, sponsori şi participanţi. În plus, trebuie să recunoaştem că, aflat într-o formă fizică care nu da de bănuit, Cosmin a ieşit în evidenţă şi ca jucător „titular”, coordonator de joc şi ca marcator al unor goluri inspirate pentru echipa Agressione. Cum era firesc, vă oferim o parte din speach-ul lui Cosmin Pavel, directorul general al Agressione Group, ţinut la ceremonia de premiere.
A fost o competiţie super-sportivă la care am izbutit să strângem în jurul nostru cele mai bune tipografii la capitolul fotbal – sper – reuşind să avem două week-end-uri foarte animate şi foarte frumoase, din punctul nostru de vedere. Tocmai pentru aceasta vă mulţumesc tuturor, pentru că aţi dat curs invitaţiei noastre, şi vă felicit pentru abnegaţia cu care aţi luptat. Trebuie să vă spun că am fost destul de pesimist că vom reuşi să organizăm cum trebuie această ediţie a „Cupei Tipografilor la fotbal”. Trebuie să vă spun cu mâna pe inimă că, dacă sponsorii vor fi alături de noi, la anul pe vremea asta ne vom întâlni la a doua ediţie la care sunt sigur că vom reuşi să avem o calitate a meciurilor mult mai bună. Şi, pentru că în economia de piaţă este destul de greu sau chiar imposibil să organizezi ceva singur, noi am avut norocul şi privilegiul să avem alături nişte parteneri, mai corect spus prieteni, fără de care nu am fi reuşit să organizăm acest turneu. Le mulţumesc în aplauzele dumneavoastră tuturor partenerilor…
Dacă spaţiul limitat oferit de paginile publicaţiei noastre ne împiedică să evidenţiem mai multe opinii ale participanţilor, am lăsat pentru final un loc binemeritat pentru cei care au contribuit din plin la buna desfăşurare a „Cupei Tipografilor la fotbal” – sponsorii. Din acest punct de vedere, este o bună ocazie să amintim faptul că, prin susţinerea financiară oferită de parteneri, atât echipamentul achiziţionat şi personalizat de organizatori cu numele fiecărei echipe participante, cât şi o serie de alte detalii mai puţin vizibile, au fost la nivel de top. Adrian Murăruş, directorul Paper & Board Alliance, reprezentant în România al producătorului Sappi, sponsorul principal al Cupei Tipografilor, a avut amabilitatea să declare:
Doresc să-i mulţumesc firmei Agressione pentru demersul de a reînnoda tradiţia Cupei Tipografilor la Fotbal cât şi pentru modul profesionist de organizare a evenimentului. În acelaşi timp, vreau să le mulţumesc tuturor participanţilor pentru prezenţă şi pentru efortul depus în acest turneu sportiv şi, nu în ultimul rând, să-i transmit sincere felicitări echipei Imprimeriilor Gutenberg, câştigătoarea Cupei. Sappi, care doreşte să demonstreze prin produsele şi serviciile sale că este un partener de încredere al industriei tipografice locale, îşi doreşte să fie şi pe viitor un partener al „Cupei tipografilor la fotbal” care sperăm, în funcţie de disponibilitatea partenerilor noştri de la Agressione, să poată fi extinsă la un număr mai mare de participanţi. Consider că evenimentul a fost un succes şi ne bucurăm că am reuşit, alături de ceilalţi parteneri care s-au implicat în acest proiect, să polarizăm interesul tipografilor şi să fim, măcar şi pentru două duminici, o adevărată comunitate. De asemenea, doresc să felicit Print Magazin, şi în mod special pe redactorul şef, pentru modul profesionist în care s-a implicat în organizarea şi mediatizarea evenimentului.
Este un prilej bun să amintim, în încheiere, cu titlul de mândrie, faptul că echipa Print Magazin a subscris fără rezerve la susţinerea media a acţiunii, implicându-se voluntar şi în detaliile organizatorice. Îi mulţumim, alături de organizatori, lui Răzvan Ceană de la Xterr Design, cel care a realizat website-ul www.cupatipografilor.ro, şi, nu în ultimul rând, colegului nostru Dan Călin care a rezistat eroic în soare pentru a surprinde în imagini momentele esenţiale ale evenimentului.
Similar Posts:
- Tipografia Gutenberg şi-a păstrat titlul, învingând cu 4-0 echipa Everest
- Finala „Cupei Tipografilor la Fotbal” coincide cu aniversarea a 19 ani pentru Agressione Group
- Cupa Tipografilor Agressione la Fotbal, ediția a III-a, 2012, își va desemna azi câștigătorii
- Cupa Tipografilor Agressione la fotbal – linia de start
- Imprimeriile Gutenberg au castigat “Cupa Tipografilor Agressione la Fotbal”, editia pe Bucuresti