Heidelberger Druckmaschinen AG și-a crescut profitabilitatea în al treilea trimestru al exercițiului financiar 2024/2025. Marja EBITDA ajustată a crescut de la 5,7% în același trimestru al anului precedent la 9,2%, ceea ce, potrivit Heidelberg, s-a datorat în principal măsurilor de reducere a costurilor și utilizării ridicate a capacității. La 594 de milioane de euro, vânzările trimestriale au rămas la nivelul anului precedent, în timp ce comenzile primite au crescut cu 8,3%, la 550 de milioane de euro.
Segmentul de ambalaje rămâne motorul de creștere. Comenzile primite aici au crescut cu 15% în trimestrul al treilea. În special, mașina flexografică Boardmaster pentru tipărirea ambalajelor în volume mari răspunde nevoilor vremii. Heidelberg a înregistrat, de asemenea, o creștere de 4,4% în segmentul imprimării clasice.
În ciuda unui mediu economic dificil, Heidelberg se așteaptă la un ultim trimestru puternic, susținut de un portofoliu de comenzi ridicat de 903 milioane de euro. Previziunile pentru acest an au fost confirmate: Se estimează că vânzările vor rămâne la nivelul anului precedent, în timp ce marja EBITDA ajustată va fi de 7,2%. Pentru următorul exercițiu financiar 2025/2026, compania vizează o nouă creștere a marjei până la 8%.
Pe termen lung, Heidelberg se concentrează pe domenii de creștere precum imprimarea digitală, tehnologiile ecologice și electromobilitatea. Cooperarea cu Canon și investițiile în tehnologiile pe bază de hidrogen și în infrastructura de încărcare sunt de așteptat să genereze o creștere a vânzărilor de peste 300 de milioane de euro până în 2028/2029.
„Planul nostru pentru viitor și creșterea eficienței ne vor îmbunătăți în continuare profitabilitatea”, a explicat Jürgen Otto, CEO al Heidelberg. Fluxul de numerar liber a fost, de asemenea, pozitiv în trimestrul al treilea, datorită gestionării cu succes a capitalului circulant.