Rezultatele unui sondaj de mare amploare realizat la nivel european pentru Two Sides şi Print Power, organizaţii non-profit care promovează la nivel mondial sustenabilitatea industriei hârtiei şi tiparului, relevă că generaţia născută în era digitală – denumită a nativilor digitali – prezintă o puternică atracie pentru hârtie, informaţia tipărită continuând să fie media preferată a tuturor categoriilor de vârstă, atât pentru lectură cât şi pentru păstrarea în siguranţă a documentelor.
Pentru studiul realizat de firma Ipsos, devenită a treia companie de cercetare de piaţă din lume după cumpărarea rivalilor de la Synovate la începutul lunii octombrie, au fost intervievaţi 4.500 de consumatori europeni.
„Într-o lume multimedia tot mai captivantă, cu dispozitive mobile ce guvernează comunicarea, este poate surprinzător, dar încurajator, că hârtia este încă favorizată pe scară largă. Editorii de cărţi, ziare şi reviste vor fi cu siguranţă încântaţi să afle că pentru cititorii lor, cei care acum pot opta pentru lecturarea de pe diverse dispozitive electronice, imprimatele continuă să fie preferate”.
Pe scurt, studiul realizat de Two Sides arată că în Europa, grupul de vârstă 18 – 24 ani a aşa-numiţilor nativi digitali, sunt lideri în aprecierea mediei tipărite:
• 83% din persoanele cu vârsta între 18 – 24 ani, (80% dintre consumatori), consideră că citititul de pe hârtie este mai plăcut decât cititul de pe un ecran;
• 78% din persoanele cu vârsta între 18 – 24 ani, (74% dintre consumatori), spun că, faţă de alte tipuri de media, hârtia tipărită este mai agreabilă ca folosinţă și la atingere;
• 63% din cei cu vârsta între 18 – 24 ani, (58% dintre consumatori), preferă să-și păstreze documentele importante pe hârtie;
În privinţa aspectelor relatate la mediul înconjurător:
• 57% din persoanele cu vârsta între 18 – 24 ani, (54% dintre consumatori), cred că înregistrarea informațiilor pe hârtie este mai sustenabilă decât stocarea datelor în format electronic;
• 63% din cei cu vârsta între 18 – 24 ani, (68% dintre consumatori), consideră că tiparul și hârtia sunt bazate pe resurse regenerabile.
În același timp, există semnale care impun o mai bună informare a consumatorilor în privinţa sustenabilităţii informției tipărite din punctul de vedere al mediului înconjurător.
• 80% dintre respondenți cred că suprafețele împădurite din Europa au rămas aceleași sau s-au micşorat ca suprafață în ultimii 50 de ani (deși, potrivit unui raport emis de agenția Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură – FAO, pădurile și-au mărit suprafața cu circa 30% în perioada menționată);
• Cei mai mulți dintre consumatori consideră că între 20 și 40% din deșeurile de hârtie sunt colectate. În realitate, potrivit Consiliului European pentru Recuperarea Hârtiei – ERPC, rata de recuperare a deșeurilor din hârtie și a ambalajelor este de 69%, industria de profil fiind un lider al reciclării).
“Mesajul”, spune Eustace, “este că în timp ce consumatorii arată că încă au o preferință pentru hârtie, putem face mai mult pentru a le comunica avantajele pentru acest tip de media, în special în privinţa reciclării şi evoluţiei pozitive a pădurilor europene. Nu vrem să existe sentimente de vinovăţie din parte consumatorilor în privinţa utilizării materialelor tipărite, ci că este un mod fantastic de a comunica, puternic şi durabil.”
Two Sides a declarat că va folosi rezultatele cercetării în cadrul campaniei sale permanente pentru promovarea unei mai bune cunoaşteri a avantajelor de mediu pe care le oferă hârtia şi media tipărită.
(Sursă: Two Sides)