Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/parisresidence/print-romania.ro/wp-content/themes/times/functions.php on line 7609
Inapa își restructurează afacerea prin vânzarea entităților sale pentru a reduce datoriile – Print Romania
Puncte de vedere

Inapa își restructurează afacerea prin vânzarea entităților sale pentru a reduce datoriile

• Bookmarks: 11175


 

După ce a fost plasată sub procedură de insolvență în vara anului 2024, Inapa, cel mai mare distribuitor de hârtie din Portugalia, intră într-un punct de cotitură crucial odată cu vânzarea filialelor sale din Franța și din sectorul ambalajelor. Aceste tranzacții vor reduce o parte din datoria grupului, dar incertitudinile rămân pentru celelalte filiale ale sale.

Vânzarea filialelor Insupa este un pas major în efortul de redresare al grupului. În august 2024, Inapa, aflată într-o situație financiară dificilă, a vândut Inapa Packaging SAS către Next Pack SAS pentru 20 de milioane de euro. Acest transfer a inclus și filialele de ambalare SEMAQ și Embaltec SAS. Totodată, a fost aprobată vânzarea Inapa France către Japan Pulp and Paper (JPP) pentru 25 de milioane de euro, consolidând un flux total de numerar de 45 de milioane de euro.
Deși vânzarea activelor franceze și de ambalare ale Inapa reprezintă o gură de aer proaspăt, viitorul celorlalte filiale ale sale din Germania, Spania, Belgia și Turcia rămâne incert. Nu s-a găsit încă o soluție concretă pentru aceste entități, stârnind temeri de posibile reduceri de locuri de muncă, în special pe piețele deja slăbite de concurența internațională și de scăderea cererii de produse din hârtie. Aceste fonduri sunt esențiale pentru reducerea datoriei Inapa, care se ridica la 208,5 milioane de euro la momentul anunțării procedurii de insolvență.
Deteriorarea financiară a Insupa provine din dificultățile întâmpinate de filiala sa germană, care au avut un efect de domino asupra întregului grup. Fondată în 1965, Inapa avea aproximativ 1.500 de angajați în zece țări. În ultimii ani, însă, compania a acumulat pierderi substanțiale, inclusiv 8 milioane de euro în 2023. Aceste cifre subliniază o criză profundă în sector, exacerbată de tranziția la tehnologia digitală și de așteptările tot mai mari în materie de mediu.

Similar Posts:

11 recommended
comments icon0 comments
0 notes
175 views
bookmark icon

Write a comment...