Nunta prințului William cu Kate Middleton, din 29 aprilie, a fost unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului. Însă nu numai britanicii l-au așteptat cu nerăbdare. Trusturile de media, marile branduri și micii comercianți au avut încasări fabuloase de pe urma nunții regale. Au creat produse speciale sau au folosit imaginea mirilor în cele mai creative moduri, pentru a-și promova campaniile.
35 de milioane de oameni au urmărit transmisiunile BBC, iar YouTube a înregistrat, în ziua evenimentului, 72 de milioane de vizualizări ale live stream-ului. Per ansamblu, se estimează că un total de două miliarde de oameni au urmărit nunta regală, dar cifrele oficiale nu au fost făcute publice încă.
Brandingul nunții a fost estimat undeva la 70 de milioane de dolari, dar încasările sunt așteptate să atingă cel puțin un miliard de dolari. Centrul de Cercetare pentru Vânzarea cu Amănuntul din Marea Britanie estima că, local, comercianții vor câștiga 527,1 milioane lire sterline, din care aproximativ 200 de milioane vor merge pe suveniruri și peste 156 de milioane pe băutură și mâncare.
Hoteluri, restaurante, ceainării, pizzerii și pub-uri au folosit evenimentul drept ocazie pentru a lansa oferte “cu ocazia nunții regale”, mai ales pentru că se așteptau ca numărul turiștilor să crească semnificativ. De la “Sărbătorește Nunta Regală cu două pizza la 10 lire, toată săptămâna” la “ceaiuri regale”, torturi de nuntă în miniatură, ciocolată “Katie” și ecrane special plasate pentru ca nimeni să nu piardă marele eveniment.
Întreg centrul Londrei a fost decorat cu 200 de steaguri-gigant de 4 pe 2,5 metri, iar magazinele de suveniruri au fost umplute cu produse imprimate cu imaginea mirilor.
Pentru promovarea nunții regale, în Londra au fost folosite 15.000 de standuri și suporturi cu imaginea mirilor, 5.500 de semne de „drum închis”, 1.900 de invitații tipărite, 35 de halbe comemorative – placate cu aur de 22 de karate – și 190 de kilometri de material pentru steaguri.
Branduri care și-au asociat imaginea cu nunta regală
Era inevitabil pentru marile companii publicitare să profite de pe urma unui eveniment de o asemenea importanță. Multe branduri și-au asociat imaginea cu nunta regală. Și, chiar dacă revista britanică „Marketing” menționa că foarte puține dintre ele au reușit să creeze o legătură între numele lor și eveniment, o astfel de promovare era inevitabilă.
Branduri consacrate au scos ediții speciale de produse și au inaugurat campanii amuzante. „Schweppes – Celebrating the Royal Wedding” a fost mesajul inscripționat pe sticlele de băutură din portofoliul Coca-Cola. Compania 3M, care produce Post-It Notes, s-a folosit și ea de nunta lui William și Kate, pentru lansarea unei noi game de produse.
Noile Post-Its Super Sticky rămân lipite mai bine și mai mult timp. Tocmai de aceea, 3M le urează mirilor, printr-un poster outdoor, să rămână “lipiți” pentru totdeauna. Kodak a ales și ea imaginea nunții, pentru promovarea unei linii de imprimante. Cele 3 printuri outdoor conțin mesaje care fac aluzie la nunta regală.
Dar „bătălia” pe utilizarea evenimentului pentru promovarea produselor nu a avut loc numai în Marea Britanie. 45.000 de farfurii din porțelan, de culoarea fildeșului, cu poza mirelui și a miresei au fost produse de Yiwu, o companie chineză de ceramică, la cererea familiei regale, iar în New York, compania Clear Channel Outdoor, cea mai mare de acest gen din lume, a montat display-uri digitale pe Broadway, pentru ca oamenii să nu piardă niciun moment al nunții.
Cifrele sunt încă nesigure și pentru mediul online. Yahoo! a declarat că, începând cu noiembrie 2010, căutările pentru nunta regală au crescut cu 8 milioane la sută, în timp ce Google a înregistrat un total de 162 milioane de pagini care menționează căsătoria dintre William și Kate.
0 thoughts on “Nunta regală: sursă de profit pentru producția publicitară”