Stiri

Radiografia unui start-up la un an de la înființare

• Bookmarks: 10955


Drumul de la angajat la antreprenor nu a fost unul ușor pentru Tatiana Chiriac și Mihai Cucu. Cei doi au lansat Vizavi Print în urmă cu un an și jumătate, pe baza câștigării unei finanțări din programul StartUp Nation.

Care este, pe scurt, povestea Vizavi Print?

Am lucrat într-o companie de print în departamentul de vânzări pentru 2 ani, iar vărul meu, Mihai, a lucrat în domeniu mai mult de 10 ani, dar în partea de producție. Acum un an și jumătate am decis că este momentul să facem pasul în cariera de antreprenor și să ne înființăm propria companie. Am ales domeniul serviciilor de imprimare digitală pentru că experiența mea în vânzări se completa foarte bine cu experiența lui Mihai în producție.

Cum ați continuat?

Pașii următori au venit firesc. Am aplicat în iunie 2017 la programul Start-Up Nation, unde am fost între primele 200 de companii care au primit finanțare. Este adevărat că a fost vorba de o muncă destul de laborioasă cu actele pe parcursul desfășurării proiectului, dar am reușit să găsim resursele de a ne ocupa de aceasta, fără a lăsa la o parte activitatea firmei. Implementarea proiectului a început în toamna lui 2017. Am beneficiat de suportul furnizorilor noștri de la Sama Consul care au reușit să ne livreze echipamentul de imprimare foarte repede. În luna noiembrie acesta era deja instalat.

Ați construit afacerea în jurul echipamentului pe care doreați să-l achiziționați sau v-ați orientat către anumite aplicații?

Echipamentul a fost punctul de pornire. Este adevărat că având o experiență de 10 ani în operarea preselor digitale Canon, acest lucru a cântărit destul de mult în decizia de cumpărare. Am făcut teste la altă companie unde era instalat un echipament similar, folosind acele tipuri de hârtii pe care știam că le solicită clienții noștri. Știu foarte clar ce vreau de la o mașină de imprimat.

Care au fost echipamentele care au făcut parte din investiția inițială?

O presa digitala Canon, ghilotina electrică, o ghilotină manuala, un echipament de îndosariat, un echipament de biguit, o mașină de plastifiat. Nu sunt toate, dar avem de gând să investim și în alte echipamente de finisare. Pentru început avem strictul necesar.

Sunteți în situația pe care ați previzionat-o în urmă cu 1 an atunci când ați început proiectul?

Avem 1 an de când am început să lucrăm. Așteptările inițiale au fost un pic mai mari, dar suntem în zona pe care am previzionat-o.

Ce a influențat diferența dintre așteptări și realitate?

E diferit când iei afacerea pe cont propriu. Trebuie să le faci pe toate, iar asta este o chestiune pe care nu o poți prevedea foarte bine. O mare parte din timp a fost ocupată de toate etapele implementării proiectului și mă refer aici la partea birocratică care a fost una foarte cronofagă.

Dacă v-ați întoarce în urmă cu un an ați repeta experiența cu start up nation?

Da, cu siguranță. Mai în glumă, mai în serios, pot să spun că regret că nu am aplicat cu două proiecte.

Dincolo de experiența de a lucra cu presele digitale Canon ce alte argumente ați avut când ați decis să faceți această investiție?

Am avut în minte câteva aplicații mai speciale, pe hârtii de grosimi foarte mici, pentru că am plecat la drum cu niște clienți care ne solicitau aceste aplicații. A fost un criteriu important în alegerea echipamentului. În plus, presa digitală pe care am achiziționat-o poate imprima plicuri și bannere, iar acest lucru este un avantaj pentru că ne putem extinde oferta. Echipamentul este unul compact, dar acoperă o plajă largă de tipuri de hârtie.

Care sunt cele mai cerute produse de către clienții dvs?

Cred că ne caracterizează flexibilitatea. Foarte mulți clienți nu conștientizează faptul că putem oferi o gamă extinsă de produse imprimate. Vin la noi să facă un produs, de exemplu cărți de vizită, dar nu știu că putem face și altceva. De aceea trebuie să îi informăm în permanență.

Cum este viața de antreprenor față de cea de angajat?

Este evident că suntem mult mai ocupați. Afacerea ne consumă foarte mult timp. De multe ori am trebuit să lucrăm sâmbăta și duminica. De fapt, pot să spun că am închiriat spațiul în care ne desfășurăm activitatea cât mai aproape de casă pentru a ajunge cât mai repede la serviciu.

Regretați pasul făcut spre antreprenoriat?

Nu, fără îndoială că nu. Chiar dacă nu am ajuns la nivelul previzionat, suntem convinși că vom ajunge acolo unde ne-am propus.

Care vor fi următoarele investiții?

Probabil acestea se vor situa în echipamente destinate finisării produsului imprimat. Mă refer la partea de laminare cu folie mată sau folie soft-touch. Avem în plan și achiziția unui echipament de tăiere pe contur și a unui sistem de broșare. Le vom instala tot în acest spațiu. Apoi vrem să investim și în alte echipamente de imprimare, dar pentru investiția în altă presă digitală cred că va mai trebui să treacă ceva timp. Poate patru sau cinci ani și asta pentru că acesta este intervalul la care se schimbă tehnologia sau apar up-date-uri importante la nivel tehnologic. Cerințele pieței cresc, iar producătorii de echipamente țin pasul cu ele.

Ați încercat să furnizați servicii web2print?

Deocamdată nu. Cred că nu avem resursele pentru a implementa un astfel de proiect în cadrul firmei. Poate că este vorba de o maturizare a pieței și vom ține și noi pasul cu acest trend, dar acum, majoritatea clienților vor să vadă, să pipăie, să simtă materialul imprimat.

Intenționați să vă dezvoltați pe orizontală prin extinderea capacității actuale sau tindeți să alegeți o verticală a unei specializări anume?

Cred că varianta care se potrivește cel mai bine felului nostru de a fi este dezvoltarea pe orizontală. Îmi parte mult mai realistă, mai ales în contextul economic de azi. La nivelul la care suntem trebuie să oferim servicii cât mai diversificate și să putem acoperi o plajă cât mai largă de cereri. Oricum, cel mai important răspuns va veni din partea pieței, de aceea este foarte important să fim foarte atenți la cererile clienților noștri. Când ești la început nu îți permiți să lucrezi ieftin. Valoarea adăugată a produsului imprimat trebuie să se regăsească în prețul de vânzare. Calitatea ne diferențiază. Până la urmă vei găsi clienții potriviți pentru tine.

“Fiecare producător are un mod de a-și prezenta oferta, iar noi am ales să ne promovăm prin prezentarea clienților noștri. Unul din cel mai bune argumente este de a duce potențialii clienți la firme unde am mai instalat alte echipamente. Acolo pot discuta fără ca noi să fim de față toate problemele cu care aceștia s-au confruntat”, spune Radu Leu, reprezentant Sama Consul.

“Furnizorul trebuie să îi ofere clientului său siguranța și stabilitatea investiției, atât din punct de vedere tehnic cât și în ceea ce privește alte aspecte de business. Pentru noi contează foarte mult să înțelegem foarte bine afacerea clientului nostru și să reușim să îi oferim suportul necesar pentru creșterea afacerii. Suntem în permanentă căutare de aplicații ale imprimării care să îi ajute pe clienții noștri să iasă din mulțime. Digitalul nu este o afacere de volum, ci una de valoare adăugată. Sama Consul va oferi mereu clienților săi o stabilitate a mediul de lucru prin produsele oferite. Suntem în permanență conștienți că momentul post vânzare este de fapt cel mai important într-un parteneriat”, a declarat Simona Croveanu, Marketing & Business Development Manager, Sama Consul.

Similar Posts:

10 recommended
comments icon0 comments
0 notes
955 views
bookmark icon

Write a comment...