Anul 2018 vine cu inca o premieră în industria de imprimare de format mare din România: începând cu luna februarie Grupul PIN se alătură rețelei de distribuitori Hewlett Packard pentru imprimantele Latex din seria 100 și 300. Gama de echipamente care va fi comercializată de Grupul PIN este formată din modelele: HP Latex 115, HP Latex 315 și HP Latex 335, în varianta independentă și în varianta print&cut. Lavinia Pop – managing partner Grup PIN – povestește istoria ultimelor luni – în care s-a stabilit parteneriatul cu Hewlett Packard – precum și felul în care va schimba dinamica companiei.
Ce reprezintă acest parteneriat pentru Grupul PIN?
Pentru noi, parteneriatul cu HP este o onoare și, totodată, o provocare: de a ne demonstra profesionalismul o dată-n plus… la un nivel mai înalt. Gama de solutii Latex de 1.6 m ne permite să livrăm pe piața românească sisteme cu o productivitate cu până la 200 % mai mare – comparativ cu alte echipamente de pe piață. HP este liderul mondial în furnizarea echipamentelor de print. Considerăm că prin acest parteneriat ne aliniem trendului global, acela de creștere a standardelor de print… si al folosirii solutiilor prietenoase cu mediul. În plus, parteneriatul cu HP vine într-un moment important al business-ului nostru. Ne diversificăm nu doar paleta de echipamente oferite, ci și aria ofertării. Vrem să depășim bariera vânzărilor făcute către industria de producție publicitară. Să oferim soluții integrate unor companii din domenii din ce în ce mai diverse, incluzând designul interior, sistemul de educație s.a.
Cum ați ajuns în postura de a fi selecționați?
Cred că ne-am suprapus peste dorința Hewlett Packard de a intra pe un segment de piata care se potriveste portofoliului de clienti PIN. Faptul că suntem un tradițional furnizor de materiale premium a cântărit mult. Ne vom adresa – pentru inceput – acelei categorii de clienți… care vor să facă primii pași în imprimarea de format mare și vrem ca acești pași să îi facă alături de PIN PLUS PIN și de tehnologia latex – HP.
Cum a decurs procesul de selecție?
Practic, ei au venit spre noi, lucru care ne-a surprins plăcut. După euforia acestei vești, ne-am dat seama ca intrăm într-un triaj foarte dur si complicat, cu multe discuții, cu planuri de dezvoltare, cu estimări despre potențialul pieței. Din discutiile cu HP a reiesit că estimările noastre referitoare la piața românească, au fost foarte aproape de informatiile pe care le aveau și dânșii. Ne-am bucurat că percepem piața realist.
Cât a durat procesul de selectie?
A început la sfârșitul primăverii anului trecut și s-a încheiat in ianuarie 2018. Este un contract pe o perioadă nedeterminată, avand obiective bine definite.
În funcție de potențialul unei piețe o companie de talia Hewlett Packard alege momentul în care să mai introducă încă un distribuitor pe piață. Ne pare bine că avem șansa să dezvoltăm această piață alături de un partener de renume care investește continuu în tehnologii noi.
Cum vezi acest pas?
Nu suntem la prima experiență de comercializare de echipamente. Avem un partenriat cu GCC pentru comercializarea de cutting plottere, lasere si printere UV plane, care durează de 19 ani, precum si alte parteneriate, mai noi. Suportul pe care îl primim din partea HP este substantial, indiferent că este vorba de suport tehnic, de training, de promovare, dar și așteptările sunt foarte mari. Va fi o experiență benefică pentru noi din care… vom avea și de învățat . Cred ca alegerea s-a făcut în urma unui studiu foarte atent. A contat și istoricul nostru, dar și felul în care ne-am construit relația cu clienții. Suntem bucurosi sa ne imbogatim portofoliul cu echipamente de imprimare premium , în gama lățimilor de 1.37 – 1,6m.
Care vor fi categoriile de clienți vizate?
În primă fază vom merge către clienții noștri. Au încredere în noi, știu felul în care facem afaceri. Chiar dacă tehnologia latex este de 10 ani pe piață… sunt încă ziduri pe care trebuie să le dărâmi în acest domeniu.
Cum evaluezi obiectivele trasate?
Sunt obiective pentru care e nevoie să muncești mult. Nu sunt imposibile, dar cer efort continuu, implicare si motivare. Vom angaja oameni special pentru această nouă direcție. Dar, vom da șansa intregii echipe să-și aducă aportul la acest nou proiect. E nevoie să investim în certificări și în training-uri. Este obligatoriu ca cel care vinde aceste echipamente să fie certificat de către HP. Sunt costuri care sunt anuale și sunt semnificative.
Unde se va concentra activitatea, având în vedere că aveți două locatii?
In ultimii ani, activitatea noastra se concentrează tot mai mult pe București. Fără îndoială că în București este locul de unde vom începe și unde ne vom concentra cele mai mari eforturi într-o primă etapă. Apoi… ne vom extinde aria de interes la nivelul întregii țări.
Similar Posts:
- One for the money, one for the show
- Breaking news în lumea imprimării: HP anunță prima serie de echipamente de imprimare latex pe rigid și o cerneală latex albă
- BIGPRINT a finalizat o investiție de 2 milioane de euro.
- Achiziții la sfârșit de an: Canon cumpără Oce, Agfa preia Gandi
- Xerox și BNB își duc parteneriatul la următorul nivel