În Budapesta, pe Dealul Palatului Imperial de pe malul drept al Dunării, este o clădire pe care este amplasat un mesh care datează din 1999. “Este primul mesh tipărit de noi (adică BIGPRINT ROMANIA) pentru piața din Budapesta”, spune cu nedisimulată mândrie Csaba Orban, senior sales manager la BIGPRINT ROMANIA.
Compania, ale cărei baze au fost puse în 1993 de Zoltan Zavaczki deține câteva recorduri în domeniul imprimării de format mare din Europa de Est. A achiziționat primul echipament de imprimare cu o lățime de 5m (VUTEk în 1999) și este prima companie din România și Ungaria care a cumpărat un echipament de imprimare flatbed (Durst Rho600 în 2005). Anul 2012 punctează o nouă premieră pentru compania cu ADN românesc care a reușit să devină lider pe piața de profil din Ungaria și România, precum și posesorul unui volum de vânzări considerabil pe piețele vestice. BIGPRINT se pregătește să-și consolideze poziția pe piețele vest-europene cu o investiție de aproximativ 2 milioane de euro în echipamente de imprimare de format mare Hewlett Packard. Echipamentele instalate: HP Scitex FB7600, HP Scitex TJ8350 (include masă de tăiere Fotoba și derulator JumboFeeder) HP Scitex XP 5500, HP Scitex FB700 și trei echipamente HP cu tehnologie și cerneală latex, masă ștanțare digitală Data Technology, ștanță portofel IMPERIA.
“Văd mai multe oportunități acum decât înainte de a avea aceste echipamente” spune Zoltan Zavaczki, CEO-ul BIGPRINT. Spusele îi sunt susținute și de cifre. Anul trecut BIGPRINT a avut o cifră de afaceri de 4,7 milioane de euro, iar în 2012 CEO BIGPRINT estimează o cifră de afaceri de aproximativ 6 milioane de euro. Perfomanțele sunt obținute de o echipă care în 2012 numără 117 membri.
Finalizarea investiției a fost punctată de un Open House organizat la Budapesta la care au fost invitați reprezentanți, fie ai clienților BIGPRINT din România, Ungaria, Austria sau Germania, fie invitați ai Hewlett Packard din România, Serbia, Spania, Ungaria, Belgia, Germania, Marea Britanie, Azerbaidjan, Ucraina și Rusia.
“34% dintre cei care au investit într-un echipament FB7600 au mai achiziționat încă unul sau mai multe după un an sau doi”, a spus Moshiko Levhar, Segment Manager – High Volume Solutions la Hewlett Packard. Dacă BIGPRINT va face parte dintre aceste cazuri rămâne de văzut în viitorul apropiat. Perspectiva validării unui asemenea scenariu oferă o nouă imagine asupra imprimarii de format mare din această zonă a Europei. Deocamdată miza este oferită de piețele Germaniei sau Austriei care oferă un potențial mult mai mare, dar odată ce rețelele de retail se vor extinde mai mult spre estul Europei, este posibil să asistăm la apariția mai multor companii care să accepte pariul industrializării imprimării digitale de format mare.
Un articol extins despre evenimentul de la Budapesta, precum și un interviu cu CEO-ul BIGPRINT, dl Zoltan Zavaczki, puteți citi în numărul 49 al revistei Universign
Galerie foto: