Interviu

Semne tot mai bune în piața de semnalistică și display

• Bookmarks: 40615


Recentele creșteri observate în industria de profil stârnesc zumzet și forfotă în industria de semnalistică și display. Pentru a determina ce și cum se mișcă pe această piață, vicepreședintele global pe zona de vânzări al SAi, Sarit Tihon pune în valoare oportunitățile și problemele cu care se confruntă această industrie.

Sarit Tichon, SAi_#2

Cum ați descrie starea actuală a pieței de imprimare în format mare, pentru aplicații sign&display?
Piața dă semne bune de redresare și a revenit pe un traseu ascendent. Furnizorii de print, producătorii, toți se adaptează la noile condiții și cereri formulate post recesiune. Se simte mai mult optimism decât în anii anteriori; mai sunt câteva schimbări majore la care furnizorii de print ar trebui să fie atenți, astfel încât să formuleze și aplice strategia potrivită. Piețele de nișă sunt în creștere, iar noile atitudini și tehnologii au un impact foarte mare asupra consumatorului.

Ne puteți oferi mai multe informații despre aceste schimbări majore, de care ar trebui să țină cont furnizorii de aplicații sign&display?
Una dintre schimbările majore, menționată des în ultima perioadă, este amprenta ecologică, care primește tot mai multă atenție din partea brandurilor, a instituțiilor guvernamentale, dar și a furnizorilor de print. La nivel european, discuțiile sunt la un nivel avansat, însă, pentru marile piețe din SUA și China, grija pentru protecția mediului abia acum devine un element important. Impactul din zona de print asupra mediului afectează decizia cumpărătorilot din zona de print large format pentru semnalistică și display, dar influențează și vânzarea de noi echipamente. Astfel, cu toții asistăm la creșterea tehnologiei de imprimare UV, latex sau chiar mai noi, în timp ce imprimarea pe bază de solvent scade cu consecvență. În această zonă pot menționa seria de cerneluri HP Latex 300, în asociere cu softurile SAi Flexi, care schimbă puțin peisajul actual.

Puteți afirma că semnalistica tradițională este pe cale de dispariție?
În calitate de reprezentant Sai, am acces la o serie de informații transmise de clienți care realizează 21 de milioane de aplicații la nivel global, iar acest număr crește cu două milioane în fiecare lună. Am aflat prin intermediul acestor date că 56% dintre aplicațiile realizate includ un proces de tăiere a vinilului. Asta denotă că, după 20 de ani, industria printului digital vine în completarea pieței standard de sign&display și nu ia locul metodelor tradiționale. Există o serie de caracteristici ale vinilului care încă place clienților – de la profunzimea culorilor și până la rezistența la intemperii sau abraziune. Numeroase aplicații de semnalistică se rezumă la scrisuri simple, tăierea literelor este facilă, iar montarea lor la fel. De asemenea, nu e nevoie de o imprimantă pentru aceste procese, ceea ce înseamnă că nu există costuri suplimentare pentru cerneală.

Ce părere aveți despre serigrafia digitală pentru aplicații vizuale? Reprezintă o amenințare pentru metodele clasice?
Serigrafia digitală este mai eficientă pentru aplicații care furnizează informații care se schimbă. În anumite piețe, aceste aplicații sunt adesea întâlnite: în supermarketuri, vagoane de metrou, aeroporturi, stații de tren, mall-uri sau incinte sportive. Semnalistica tradițională rămâne în continuare cea mai bună și cea mai eficientă soluție pentru informații care nu sunt înlocuite periodic. Și în acest caz, pot spune că serigrafia digitală este o tehnologie complementară, nu una care să substituie tehnologiile vechi.
Nu sunt rar întâlnite nici elementele realizate prin serigrafie digitală, înconjurate de semnalistică imprimată digital. E o modalitate foarte bună de a furniza informații curente și mesaje des schimbate. E o combinație puternică, prin urmare, cred că vom întâlni mai des astfel de elemente de semnalistică.

Mai sunt și alte zone ale industriei în care se observă anumite creșteri?
Da, aplicațiile non-tradiționale de print large format cresc vertiginos. Sunt numeroase schimbări de strategie ce au fost determinate de recesiunea economică și inovațiile tehnologice. La fel de adevărat este și faptul că noile trenduri în marketing influențează creșterea piețelor non-tradiționale.
Se dezvoltă tot mai multe tehnologii pentru zone de nișă, precum textile, ceramică sau imprimarea pe sticlă. În China și alte zone ale Asiei, imprimarea pe textile reprezintă 5-10% din totalul de aplicații imprimate pentru clienții noștri. Multe dintre acestea sunt elemente simple de semnalistică, dar în America de Sud, spre exemplu, observăm că obiectele de îmbrăcăminte devin o componentă majoră în totalul aplicațiilor realizate.
Alte zone de creștere sunt etichetele și elementele de ambalare, unde clienții încearcă să își reducă numărul de furnizori. Totodată, furnizorii de print de mare format caută izvoare noi de venituri și metode de a realiza mai multe aplicații pentru un singur client.
În afară de procesele discutate mai sus, trebuie menționat interesul tot mai mare pentru imprimarea 3D, care a dat naștere unor predicții foarte optimiste cu privire la creșterea proceselor de fabricare realizate de clienți. Eu prevăd un viitor în producția de volume mici, realizate la nivel local. În același timp, cred că va fi o creștere foarte mare pentru ambalaje potrivite pentru produsele imprimate 3D. Astfel, se va dezvolta un nou tip de cerere pentru volume mici de ambalaje.
Aici întrevăd oportunități foarte bune pentru clienții SAi, de a se îndrepta către zona de ambalaje personalizate, de mici volume. În temă cu acest subiect, sperăm să putem lansa în următorul an o soluție software dedicate zonei de packaging. Vrem să le oferim clienților posibilitatea de a își realiza propriul design, dar și de a schița modalități de îndoire a cartonului, toate la un cost cât mai decent.

Cum credeți că va arăta piața de imprimare pentru sign&display în următorii cinci ani?
Cred că deja se pot observa schimbările majore pentru zona de aplicații imprimate pentru semnalistică și display, deoarece furnizorii oferă un pachet diversificat de soluții pentru un singur client. Un exemplu este sistemul TrafficJet™ Print de la Avery-Dennison, care funcționează pentru semne reflectorizante și semnalistică digitală. Este o soluție complexă, ce include substratul, cernelurile, softul potrivit și imprimanta. Un alt exemplu este soluția pentru afișaje de la HP, care integrează cerneluri latex, substraturile, softul și imprimantele. Mă aștept ca, în curând, să apară soluții similare pentru textile, ceramică sau sticlă.
Chiar dacă viitorul industriei de semnalistică arată bine, rămâne datoria furnizorilor implicați să se diferențieze de concurență prin realizarea a cel puțin o aplicație de nișă.
În cadrul SAi, suntem convinși că vom deservi piețele viitorului: semnalistică și display, format mare și softuri pentru routare. În timp ce aceste piețe cresc și aduc cu ele un nou potențial, nevoia de valoare adăugată este cheia către succes.

Similar Posts:

40 recommended
comments icon0 comments
0 notes
615 views
bookmark icon

Write a comment...