Analiza

Cum se pot pregati furnizorii de semnalistica pentru viitor?

• Bookmarks: 34563


NewDesigns-page-001de Jurgen Verhulst

Deși se resimte o revenire graduală a îmbunătățirii pieței și o creștere a nivelului de încredere în afaceri de profil, provocarea furnizorilor de semnalistică este menținerea unor discipline în favoarea prioritizării clientului. De asemenea, cei care au supreviețuit recesiunii încearcă să aibe inițiative care să le asigure supraviețuirea.

Numeroase companii s-au ridicat din marea recesiune mai puternice și mai agile, dar deciziile de a face mari investiții au rămas încă în faza de previziune pentru viitor. La o privire mai atentă asupra tendințelor din piață, dar și asupra pieței de format mare în viitorul său apropiat, este o strategie decisivă pentru companiile jucătoare, deoarece le poate configura acestora alegerea investițiilor. Acesta este un punct în care discuțiile cu cei mai mari furnizori de hardware și software poate fi foarte valoroasă. În ciuda agitației din jurul noilor media și a noilor tehnologii, precum semnalistica digitală, viitorul pieței de semnalistică arată foarte bine. Cu toate acestea, viitorul ei nu va fi o simplă extensie a prezentului.

Un viitor plin de provocări, dar strălucitor
Să luăm un exemplu general: aruncați o privire asupra produselor de bază din portofoliul propriei dumneavoastră companii. Printre ele se află grafica auto, prelate pentru camioane și auto-utilitare, bannere stradale, grafică pentru cafenele și o serie de alte elemente grafie colorate sau postere. Câte dintre acestea erau realizate acum 20 de ani? Evident, nu există urmă de îndoială că următoarea decadă va aduce cu sine un val nou de aplicații. Migrația de la serigrafie la digital a adus o serie de schimbări, dar și numeroase oportunități pentru articole de serie mică, aplicații pe o gamă vastă de substraturi, dar și costuri de producție mai mici. Companiile de talie mică, școlile, organizațiile și alte întreprinderi care au cumpărat mai mult decât elemente simple de semnalistică sunt acum în măsura de a cumpăra bannere colorate și creative, display-uri sau alte aplicații avansate. Pentru a deservi noii consumatori, furnizorii de semnalistică și cei de print au fost forțați să iasă din zona lor de confort și să investească, astfel încât să răspundă prompt acestor oportunități.

Compania ta lucrează la capacitatea maximă?
O parte din strategia de a rămâne competitiv în viitor stă în curajul de a depăși zona de confort. Primul pas din acest proces este recunoașterea potențialului posibil cu ajutorul resurselor deținute. Un mod de a face asta este să profitați de abonamentele software oferite de furnizori precum SAi. Acestea permit o extindere a licențelor de program, prin accesarea celor mai recente programe software. Desigur, toate au loc într-o perioadă limitată de timp și numai pentru anumite tipuri de procese, dar pot fi de ajutor și în momente de aglomerare. Programele de acest fel reprezintă o confirmare a ideii că nu există o singură rețetă pentru toate tipurile de clienți. Abonamentele conferă o valoare adăugată unui business, chiar dacă sunt achițitionate pentru o lună sau pentru un an.

Pentru partea hardware, reacomodarea cu funcțiile nefolosite ale propriilor printere și cuttere poate fi o adevărată oportunitate. Cine ar putea beneficia de tehnologia nefolosită? Dacă nu există o piață pentru ea, puteți lansa una?

Un alt trend demn de urmărit este dezvoltarea aplicațiilor de nișă. Astfel, softurile RIP și cele de design sunt din ce în ce mai des incluse în pachetele de bază ale imprimantelor. Cu soluții specifice aplicațiilor se pot accesa piețe noi prin furnizarea locală a unor produse de înaltă calitate. Sistemul de imprimare TrafficJet™ de la Avery-Dennison, pentru elemente reflectorizante de semnalistică rutieră, dar și pentru semnalizare industrială este un exemplu foarte bun. Acesta reprezintă o soluție completă: imprimantă, cerneluri, substraturi și soft marca SAi. Există soluții similare pentru tapet, imprimarea digitală a textilelor, dar și pentru aplicații pe lemn sau sticlă.

Pentru 56% dintre aplicațiile de semnalistică se folosește autocolantul decupat. Această cifră demonstrează că, după 20 de ani, imprimarea digitală nu a ajuns să fie un înlocuitor pentru vinil, ci a extins piața și a deschis drumul pentru noi oportunități.

Cu siguranță că noi aplicații și noi piețe nu înseamnă neapărat abandonarea vechilor specializări și tehnici, ci mai mult îmbunătățirea lor prin alegerea echipamentelor potrivite, a softului adecvat.
Informațiile colectate de la utilizatorii Sai Flexi de la nivel global arată că, pentru 56% dintre aplicațiile de semnalistică se folosește autocolantul decupat. Această cifră demonstrează că, după 20 de ani, imprimarea digitală nu a ajuns să fie un înlocuitor pentru vinil, ci a extins piața și a deschis drumul pentru noi oportunități. Una dintre explicațiile pentru supremația îndelungată a vinilului este faptul că tăierea și manevrarea acestuia au devenit mai ușoare cu timpul. Obligația de a minimiza pierderile, dar și cuțitele tot mai performante ajută la îmbunătățirea vinilului imprimat, care devine accesibil și profitabil. Vinilul este, de asemenea, preferatul clienților și al furnizorilor de print datorită rezistenței lui la abraziune și intemperii.

Așa cum bine ar spune un client al soft-ului Flexi de la SAi, “Clienții noștri au prins gustul pentru linii imaculate, design contemporan și materiale de calitate. Prin alegerea unor materiale adecvate, efectul întregii aplicații poate fi îmbunătățit. Vinilul conferă culori vii în profunzime, iar produsele noi, precum cele transparente, satinate sau mate, pot face diferența în imaginea clienților.”

Nu e nicio urmă de îndoială că aplicațiile de mare format și cele pentru semnalistică se vor schimba dramatic în următorii ani. În afară de factorii tehnologici și cei economici, chestiuni uzuale precum regulamente de protecție a mediului, logistică sau energie ne vor afecta afacerile.
La fel ca în cazul provocărilor întâlnite pe parcurs, aceste schimbări vor crea oportunități pentru cei care sunt în stare să le recunoască. Cu ajutorul experienței, al răspândirii globale, dar și al departamentelor de cercetare și dezvoltare, furnizorii de top din piața de profil pot conlucra cu afaceri de orice dimensiune. Asta va conduce cu siguranță la explorarea în amănunt a noilor tehnologii, dar și la identificarea unor fluxuri de venit ce pot asigura viitorul ambelor părți.

Similar Posts:

34 recommended
comments icon0 comments
0 notes
563 views
bookmark icon

Write a comment...